Svar

Gigabit alternativ til HomeBox

icon

Bedste svar af th1976 8 januar 2011, 19:26

Har løst problemet. Firmware upgrade af DIR-655, efter fulgt af system reset. Nu køre alt gigabit/300 mbit (wifi) efter TDC homebox. Homeboxen bruge nu kun til internet modem og ip telefon. NAS'en levere nu 40-45 mbytes/sek kablet og ca 10-12 over wifi. Det er 8-9 gange hurtigere kablet og ca 2 gange hurtigere i wifi end homeboxen.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej th1976

Jeg tror du har glemt at skrive hvad der er dit egentlige problem, så forsøg igen.

Ja, det var af en eller anden grund ikke kommet med.

Mit problem er at homeboxen "kun" er en 100 mbit router, og det er en seriøs flaskehals når jeg tilslutter min 1 gigabit nas server. Jeg vil derfor høre om der findes et alternativ til homerboxen der køre 1 gbit

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

ja det er træls at de her Gateways som de forskellige udbydere har kun er 100 megabit, jeg har fundet en workaround som Jeps-92 har skrevet han bruger.

/t5/Mit-TDC/Hastighed-p%C3%A5-Switchen-i-Homeboxen/m-p/5461#M827

Ja det bør virke ok, men jeg har desværre kun en 1 gbit switch som ikke har noge wifi del. så jeg er tvunget til at bruge homeboxens wifi del som desværre er noget sløv. Jeg har prøvet at få en DLINK DIR-655 router til at tage sig af WIFI delen men den nægter at virke (bruger den som switch) som WLAN når den ikke tager sig af DHCP styring. Jeg må nok investere i  et access point med både Gbit switch og et dual band N-draft wifi del for at få det til at køre som jeg gerne vil have det til

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Ja sådan er det i mange tilfælde.

ligeså snat man vil have ting til at køre som man gerne vil skal man selv købe nyt.

Har løst problemet. Firmware upgrade af DIR-655, efter fulgt af system reset. Nu køre alt gigabit/300 mbit (wifi) efter TDC homebox. Homeboxen bruge nu kun til internet modem og ip telefon. NAS'en levere nu 40-45 mbytes/sek kablet og ca 10-12 over wifi. Det er 8-9 gange hurtigere kablet og ca 2 gange hurtigere i wifi end homeboxen.

Hej th1976, jeg kunne godt tænke mig at få min "gamle" 2010 router sat på mit netværk igen, da TDC's box fra 2003 er lidt sløv Glad humørikon

Har du mulighed for at beskrive lidt mere præcis, hvordan dit setup ser ud:

a: Hvilken udgang på TDC-box sætter du til din egen router ?

b: Hvilke indstillinger i  TDC-box har du valgt ? (måske fravalgt DHCP og "slukket" WLAN)

osv ?

/søren

Her er mit setup:

TDC homebox styre DHCP og tager sig af IP-telefoni. En af LAN udgangene fra homeboxen er tilsluttet min DLINK DIR-655 routers LAN (IKKE WAN indgangen da den ikke bruges som router men som access point).

På DIR-655 bruger jeg følgende instillinger:

Internet setup: Static IP og nogle telfeldige IP adresser der ligger uden for det område som  Homebox routeren styre. (da jeg ikke bruger DIR-655 som router er det ligegyldigt hvilken IP adresse man bruger)

Network setup: slå DHCP styring fra (den varetages jo af Homeboxen). Sæt routerens IP-adresse til et nummer der er inden for det områder der er styret af homeboxen.

Herefter lav et normalt setup på WIFI delen med WPA2 kryptering osv, og herefter slå WIFI delen fra på homeboxen.

Så skulle homeboxen virke som ADSL2+ modem/IP-telefoni router med en 100 mbit forbindelse til resten af dit netværk som nu kører 1Gbit LAN/300 mbit WIFI.

Hvordan er det så med at få fat i NAS ude fra det store internet ?

Hvad hvis kobler en Asus RT660 ac router på Homeboxen, kan man da udnytte dens FTP Cloud mulighed ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)