Svar

gennemgansstik

Har bestilt TDC Home Duo. Får kun leveret 1 stk. gennemgangsstik. Kan mine gamle gennemgangsstik til mit nuværende bredbånd bruges? Det nye er efter Installationsvejledningen på nettet ovalt. De gamle er firkantede.

Hilsen Anders

icon

Bedste svar af MadsRobin 23 januar 2012, 14:18

Du har højst sandsynligt PSTN (Alm. fastnet). I så fald burde du ikke skulle bruge gennemgangsstikket, da dit kombifilter burde fungere som sådan et.

Er du i tvivl om PSTN vs BBT så fang Hotline på 80808047

Se original

3 Kommentarer

Det ovale stik er rigtigt nok et gennemgangsstik, men det firkantede du har er et kombifilter.

Om du skal bruge kombifilteret kommer helt an på din løsning. Har du en PSTN løsning så skal du bruge det firkantede (medmindre du anvender et skillefilter) og i så fald skal der være kombifiltre på samtlige stik der er telefonstik i (Anvender du skillefilter skal der kun være det ene skillefilter. Det kan kendes på at det er en hvid box, lidt større end en pakke cigarettet, med teksten "Line - Phone - ADSL (eller VDSL)").

Anvender du dog BBT så skal du ikke bruge kombifiltre eller skillefiltre).

Tak for hurtig reaktion, men jeg ved ikke om jeg har PSTN eller BBT. Hvordan finder jeg ud af det? TDC har vist kun oplyst at det er en XDSL-forbindelse.

Jeg bruger ikke skillefilter, men alene de firkantede filtre på mine 2 telefonstik på den nuværende bredbåndsforbindelse. Jeg regner derfor med at forbindelsen er PSTN og at jeg skal lade de 2 kombifiltre sidde. Men hvad med gennemgangsstikket? Det er vel overflødigt oven i kombifilteret som jo fungere som gennemgangsstik.

Du har højst sandsynligt PSTN (Alm. fastnet). I så fald burde du ikke skulle bruge gennemgangsstikket, da dit kombifilter burde fungere som sådan et.

Er du i tvivl om PSTN vs BBT så fang Hotline på 80808047

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P