Generel Info vedrørende fejl på TV Guide (EPG)


Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

  • GTH
  • Instruktør
  • 63 kommentarer
Generel info til de tråde der er oprettet vedrørende fejl på TV Guiden (EPG)

Fejl på TV Guiden (EPG) skal inddeles i 2 forskellige problemstillinger:

 

1. Tilfælde hvor "Infobeskrivelse" om er tilstede - men stopper midt i et ord eller en sætning 

2. Tilfælde hvor der mangler "Infobeskrivelse" om samtlige udesendelser på alle kanaler

 

1. Tilfælde hvor "Infobeskrivelse" er tilstede - men stopper midt i et ord/sætning

Skyldes en begrænsning på TV Platformen, som betyder der maksimalt kan være 256 karakterer i en programbeskrivelse. I tilfælde hvor kanal-leverandøren leverer en tekst som er længere, vil teksten blive skåret midt i et ord eller en sætning.

 

Der arbejdes på at udvide antallet af karakterer i infobeskrivelsen. Test er forløbet tilfredsstillende - og første fase af idriftsættelsen er allerede udført. Der vises nu op til 495 karakterer i beskrivelsen af de programmer der bliver vist indenfor de nærmeste 34 timer.

 

Næste fase, der berører udsendelser efter de første 34 timer, forventes igangsat senere i denne uge.

Infobeskrivelser vil dog altid være afhængige af, hvad udbyderen af de enkelte kanaler leverer.

 

2. Tilfælde hvor der mangler "Infobeskrivelse" om samtlige udesendelser på alle kanaler

Dette er af leverandøren konstateret som en fejl i den Klient/SW der ligger i selve TV Boxen. Denne fejl forventes løst næste gang der udrulles ny version af SW til TV Boxen. (Dog vil manglende opdatering af TV Guiden altid kunne opstå i de tilfælde hvor der f.eks. er fejl på linien ud til den enkelte kunde)

 

Den tekniske forklaring på fejlen kan for interesserede læses her:

TV Guide data importeres på TV Platformen 2 gange i døgnet - formiddag og eftermiddag.

 

TV Boxen laver ca. hver 4-5 time en forespørgsel til TV Platformen på om der er ny data. Hvis TV Boxen af den ene, eller den anden årsag har haft mistet forbindelsen til TV Platformen i mere end et par minutter, er den dog ikke istand til at genetablere den forbindelse der bruges til at imortere Guide data.

 

Denne forbindelse vil først blive genetableret når boxen genstartes og logger ind på TV Platformen igen.
Efter en genstart kan det tage de omtalte 4-5 timer før boxen igen importerer en ny version af TV Guiden.

2 Kommentarer

Hej

Jeg er en af de kunder som har oplevet tilfælde 2 i rigtig mange måneder..... Hver gang med det svar, at det løser sig næste gang der kommer en opdatering... HA... og så tror vi også snart på julemanden.

Det er altid nemt at skubbe problemerne over på en producent istedet for at gøre noget ved problemet. Hvor svært kan det være i den højteknologiske tidsalder vi lever i.

Undskyld mit indlæg, men så kom jeg da af med lidt galde!!

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)