gb forbrug med mobilt bredbånd og 3g router

• C-B
  • 0 kommentarer
Hvordan er det muligt at se hvor mange gb man bruger når det mobile bredbånd er sat til en 3g router?

Vi har 2 computere der kører trådløst og en stationær koblet til 3g routeren og vil gerne have et overblik over hvad vores forbrug egentlig er, om det er det rette abonnement vi har eller om vi skal have flere gb.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. C-B

10 Kommentarer

For at kunne det vil jeg tro du skal undersøge om routeren som du benytter har sådan en funktion.

TDCs eget software har jo en tæller i sig, og det er for den enkelte computer den gør sig gældende, så der bliver nok gemt noget på routeren i samme stil, kunne jeg i hvert fald forestille mig, men dog uden at vide noget konkret om det.

Tak for dit svar.

Jeg har klikket mig igennem alt hvad der er på routeren uden at kunne finde noget om total forbruget.

Jeg fandt noget med hvor mange pakker og bytes jeg har sendt og modtaget, men det bliver nulstillet hver gang routeren slukkes.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej C-B.

Tak for dit indlæg.

Som iJelle skriver, så skal det være understøttet i selve routeren.

Vores modem har indbygget tæller, som man selv kan nulstille, men denne ikke bruges, så kan det ikke bruges.

Jeg vil dog sige så meget, at det der sker når i rammer grænsen med gb forbrug er, at hastigheden falder drastisk. Dvs. i mister ikke internetforbindelsen, den bliver bare meget langsom... og sker dette... så ved i, at den skal opgraderes til en højere gb forbrugsgrænse.

Det er selvfølgelig ikke så optimalt, som du ønsker, men det er dog stadig en måde. :-)

Mvh

René

Hej René og tak for dit svar, håber du også kan hjælpe med nedenstående.

Som skrevet har vi 3 computere der er koblet på det mobile bredbånd og jeg har virkelig ingen idé om hvor stort vores forbrug er. Vi har det abonnement der hedder ekstra stort på 20GB og 2 af computerne er nærmest konstant tændte og bruges til mail, netbank, chat, youtube og TDC Play. Får man en besked når ens forbrugsgrænse er ved at være nået? Og vil det mest optimale være at have fast bredbånd når mange computere skal dele én forbindelse? Vi har dog en bredbåndsforbindelse ved en anden udbyder, men det virker kun hver anden dag og skal genstartes hele tiden, så den er slukket. Synes bare det er enormt genialt med mobilt bredbåndGlad humørikon

Mvh C-B

Du opdager hurtigt når du har nået din forbrugsgrænse, eftersom hastigheden på abonnomentet vel blive sat ned til 512 kbit/s. (0.5 mbit/s)

20 Gb er iøvrigt hurtigt brugt op, hvis i har 3 computere tilkoblet sammen abb.

Jeg har alene et forbrug på 12 Gb/uge så jeg ville være over grænsen, hvis min internetforbindelse havde haft et 20 gb forbrugsgrænse.

Omdømme 1

Hej C-B.

Beklager det sene svar, men som Tengu skrev så opdager du det hurtigt.

Hastigheden sænkes... men forbindelsen lukkes ikke. :-)

Hvis i fast er 3 computere på, så ja... jeg ville vælge en fast bredbåndsforbindelse. :-)

Hilsen René

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Der er rigtigt at man hurtigt opdager den nedsatte hastighed. 512 Kb/s er dog optimistisk, jeg oplevede noget der snarere var 70 Kb/s, iøvrigt fik jeg en meddelelse, da det skete .

Når nu TDC holder øje med forbruget - for at kunne nedsætte hastigheden - kan jeg ikke fortå det ikke er muligt at se forbruget under 'selvbetjening'. Det må da være rart selv at kunne se om man nærmer sig grænsen.

Omdømme 1

Hej Teleforum,

Jeg er helt enig i, at man burde kunne set det og jeg ved det også er blevet meldt ind, som et ønske på selvbetjening.

Så det vil komme på et tidspunkt, men jeg ved desværre ikke hvornår.

Hilsen René

JA JA! Jeg har gjort det igen! Bedt om et svar ved kundeservice før jeg kiggede i Forum.

Jeg tilslutter mig ønsket om at følge med i forbruget under selvbetjening - det er vel derfor, der er et felt der hedder " specifikation " Overrasket humørikon

Omdømme 1

Hej ming_dk,

Kender det godt selv. ;-)

Jeg har sendt ønsket videre, men vi skal desværre være lidt tålmodige endnu.

Hilsen René

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P