Svar

Gæste-LAN på homeboks

Som jeg forstår det så har alle computere adgang til homedisken, kan man på nogen måde afskære en enkelt Lan-ip fra denne adgang, for på den måde at kunne have et gæste/kunde-net via en ekstra router med fast wan-ip.

Det ville være nærliggende at lade gæsterouteren trække den ekstra dynamiske IP som jeg har mod TDC, men det lader sig nok ikke gøre via homeboks.

icon

Bedste svar af DiscoTK 16 april 2011, 11:48

Den ekstra dyn ip du har. Er til et specielt formål. Hvis du skifter routeren ud så skal du ikke vente på der går 90 min før Ip leasing udløber så du kan komme på nettet med den nye router. Dette er den eneste grund til denne ekstra ip.

Det er ikke muligt med Tdc homebox at viderebygge så du har flere wan ip adresser. Folk der sidder på dit netværk ved vel ikke engang at du har denne homedisk? så snart du tillader folk på dit netværk giver du tillid til dem.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Den ekstra dyn ip du har. Er til et specielt formål. Hvis du skifter routeren ud så skal du ikke vente på der går 90 min før Ip leasing udløber så du kan komme på nettet med den nye router. Dette er den eneste grund til denne ekstra ip.

Det er ikke muligt med Tdc homebox at viderebygge så du har flere wan ip adresser. Folk der sidder på dit netværk ved vel ikke engang at du har denne homedisk? så snart du tillader folk på dit netværk giver du tillid til dem.

Hvis man sætter en DMZ op, vil den PC/Router, der er tildelt DMZ IP-adressen, så ikke få den ekstra dynamiske IP-adresse? Ellers giver det jo ikke nogen mening at have muligheden for at definere en DMZ på Homeboxen!

DiscoTK skrev:
Folk der sidder på dit netværk ved vel ikke engang at du har denne homedisk? så snart du tillader folk på dit netværk giver du tillid til dem.

Er det rigtigt ?

Kræver det ret meget andet end simpelt kendskab til Homedisk at prøve om der findes en på netværket ?

At gæster adgang til netværk betyder ikke nødvendigvis "fri adgang" til alt, det er vel heller ikke enhver bruger af en PC der får administratorrettigheder.

Det oprindelige spørgsmål med ønske om differentieret adgang til homedisk har jeg ikke kunnet finde et svar / løsning på.

Er det muligt at adgangsbegrænse (autorisere) adgang til dele af homedisk, fx på brugernavn, maskinidentifikation, mac-adresser, kendeord elelr andet som blot ikke er IP-adressen. Adgangen gælder også differentiret fx på se/opdater eksistensen af, se/opdater indhold af, se/opdatere rettigheder til ?

Nogen der hr prøvet ?, har løsningsforslag ? fundet beskrivelser af ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Ikke hvad jeg har hørt om, men det er da noget du kan smide i Forslag og ideer. Så kan de tage et kig på det. Jeg kan selvfølgelig godt se dilemaet, Men tror bare ikke det så stort et fænomen at de faktisk laver det ved mindre der kan laves nogle super grundlag for hvorfor.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

DMZ er kun til at deaktivere firewall fuldstændig til den ip der er dmz til.

Et setup som kunne løse det var måske en ekstra router som via wan porten på denne var koblet til en lan port på homeboxen. Så kunne den ekstra router kører med et andet subnet (f.eks 192.168.2.x) end homeboxen. det kunne løse problemet og så er resten kun et spørgsmål om forward af porte.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P