Garanti regler

• Deltager
  • 2 kommentarer
Lidt af nysgerrighed kan jeg intet finde hvad garanti reglerne siger når det drejer sig om at Roote, unlocke Bootloader, S-off, superuser access samt egne mods/rom på ens android telefon.

Min forsikring udløb i sidste måned dog er garantien ikke.

Jeg ved bare ikke hvor langt man må gå før garantien forsvinder medmindre du flasher tilbage så de ikke kan se det er gjort?

Jeg ved HTC tilbyder gratis unlock af bootloader til deres mobiler har selv en HTC Sensation.

Har overvejede at unlocke bootloaderen samt få givet root og superuser access evt. hente Sense 4 for ægte ICS på telefonen.

Det er meget få telefoner i das som faktisk har fuldt ICS selvom folk tror det Samsung G serie selv den nye er lige som HTC Sensation en mix af ICS og Gingerbread og ikke en fuld ICS som man skulle tro.

Ud over dette har jeg et par apps hvor med Root access ville kunne udnytte batteri men også telefonen bedre og få fjernet nogle bugs fra HTC.

Men har ikke lyst til det helt store hvis Garantien forsvinder især ikke da jeg så skal huske at smide alt tilbage som OTA før indlevering for ikke at miste garanti for meget bøvl når de fleste fejl i en mobil som ikke er kommet fra softwaren skylles hardware og var det software kunne det løses ved man selv opdaterede softwaren som man jo gør allerede nu, men alligevel så må man som bruger ikke ændre på softwaren alle steder i verden uden at garantien forsvinder.

Jeg ved at HTC Unlock Bootloader faktisk betyder at i visse lande mister du ikke garantien så længe du har brugt HTC Unlock feature så længe du ikke fjerne S-ON så må du gøre hvad du vil. Dog kan jeg ikke finde nogen info om TDC og Danmark er en af de lande der tillader en HTC Bootloader unlock eller ej.

Og om der er andre regler der jeg har misset.

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nimras

Jeg har sendt dit spørgsmål videre, så snart jeg har svar skal jeg nok skrive det herinde.

Kan dog nok godt tage noget tid grundet ferie, men jeg vender tilbage hurtigst muligt.

Hilsen Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nimras

Så kom der svare tilbage.
Den korte udgave, er at garantien bortfalder, hvis der bliver manipuleret med firmware.
Jeg vil også råde dig fra at "rulle tilbage", da værkstedet kan spore om der tidligere har været "pillet" ved dette.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Det gjorde det.

Og det lidt trist.

Især da den nye HTC firmware opdatering har nogle dumme fejl.

Samt ved at Roote kunne jeg nemlig få fjernet fejlen og lagt en forbedret udgave af nogle grafik drivere over.

Ville ønske der var lidt hjælp til os som kan finde ud af dette især hvis når der komme forbedringer i drivere og andre som en producent ikke smider på.

Eller det faktum at med Root kan jeg stoppe nogen af den bloat vare der smides på mobilen af producenten selv som ikke behøves.

Må bare vente til min mobil er uden for garanti øv øv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)