gammeldags tlf stik i boks???

hej forum

har fundet en gammel beocom 2500 plus frem fra gemmeren som jeg gerne vil ha i brug med bredbåndstelefonien, mit problem er så at der på tlf ledning sidder et 3-benet gammeldags tlf stik og dette kan jeg jo IKKE sætte ind i tdc boksen fordi det er de her RJ udtag, og på væggen hvor boksen modtager signalet fra huset er det osse et RJ stik.

så jeg har slet ingen 3-benet stik men kun de nye RJ udtag.

ps. jeg ved godt at de "nye" 3-benet stik kan man klikke RJ stikket ud af, men mit 3-benet stik sidder ledning helt fast deri.

hvad gør jeg nu?????

vh preben

7 Kommentarer

Hej Preben,

Hvis du lige har fået Homebox skulle der ligge et kort omformerledning fra tre-bens til RJ45-stik.

Hvis du ikke har den (jeg kan huske forkert) kan den købes eller laves. Rød og blå(eller grøn) ledning fra et kabel med RJ45 skal forbindes til de modstående ben på tre-ben. Det tredje (øverste) ben bruges ikke og det er ligegyldigt om rød og blå bliver byttet. Det kan laves i en løs stikdåse fra byggemarkedet.

mvh

Keld 

kan jeg evt. bare klippe 3-ben stikket af ledning og købe et(saml selv) RJ45 stik og montere ledning deri??

er du sikker på det hedder RJ45 og ikke RJ) eller RJ11 eller de andre RJ stik???

vh preben

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jov jeg tror kelsan mener RJ11, da RJ45 er de stik størlsen til ex. netværk.

Hej,

Du har ret.

RJ45 er de (større) net-stik.

Tlf hedder RJ11, men begge typer stik er lidt svære at montere, da der er plads til flere

ledere end du skal bruge, og stikkene skal samles med omhu.

Jeg ville anbefale at du bruger en ledning med RJ11-stk og så samle i den anden ende.

mvh

Keld

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej med jer

Jeg har et link til nogle spændende sider som er gode at blive klog af. Her kan I også finde noget om RJ stik og montering: http://cubus-adsl.dk/elteknik/

jeg kan ikke lige få det link til at virke!!!!!

ps. og jeg har endnu ikke fundet en løsning på problemet, jeg vil allerhelst bare klippe 3-ben stikket af ledning og montere et rj11 stik, men jeg aner ikke lige hvordan jeg monterer det og hvor jeg kan købe sån et henne...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kylipiro

Linket skulle være god nok, jeg har lige afprøvet det på en anden maskine. prøv evt. at taste det manuelt i din browser eller søg på cubus i google. Det er nogle gode sider som kan give dig både forklaring og anvisning på hvordan du selv monterer stik og alt muligt andet inden for netværksopbygning. Det er danske sider og er nemme at blive klog af.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P