Galaxy S3 Wifi fejl med Homebox

Hej

Jeg har pludselig fået et problem med min Galaxy S3, den vil ikke connecte til homebox, når jeg kommer i nærheden af den, kun hvis jeg deaktivere og genaktivere wifi på telefonen vil den gå på, den virker fint på andre trådløse netværk.

Vores pcér og mac komputere har ingen problemer med at connekte til homeboxen.

Tdc kan ikke hjælpe mig, de siger at den har det seneste firmware og alt ser ud til at virke som det skal.

Jeg kan se der er andre der har lignende problemer, og en af forslagene er at forlænge fornyelses tiden, eller hvad det nu var den hed inde unde HDCP opsætning, men det gør ingen forskel.

Er der nogen som har en løsning på det, måske er det min telefon, men hvorfor er det kun på Homeboxen jeg oplever problemer?

13 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg oplever selv lignende problemer med en AirCapsule, nogle gange mister den WiFi forbindelsen og begynder at bruge 3G netværket, hvorefter det hjælper at deaktivere og aktivere WiFi igen. Har dog ikke helt fundet ud af hvad årsagen til det er, da det ikke altid er et problem, og som regel kun når WiFi signalet er svagt.

Man kunne evt. prøve at skifte til 802.11n tilstand, da det skulle forøge hastigheden og rækkevidden på det trådløse netværk. Du kan finde en vejledning i hvordan man gør det her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/faq.php?id=23705

Er det også en galaxy S3 du har?

Mit problem er meget konstant, det er nok meget normalt at din tlf. går på 3G hvis wifi signalet er svagt.

Hvad så vi du går hen til den og signalet der med er godt, vil den så ikke konnecte på?

Omdømme 1

Det er en Galaxy W.

Har ikke oplevet det er et problem, når signalet er meget stærkt. Så det er måske ikke helt det samme vi oplever.

Men du siger at du bare skal deaktivere og aktivere WiFi igen for at den opretter forbindelsen igen ikke?

Jo, og så forbliver den på, ind til næste gang jeg skal bruge det, typisk næste aften.

Så når den hopper af netværket, når du forlader dens rækkevidde, bliver der ikke oprettet automatisk forbindelse igen? Du skal altså lave det her deaktivering/aktiverings trick først?

Er du sikker på det kun er med HomeBoxen du oplever dette? Det tyder meget på at være en generel fejl med telefonen.

Omdømme 1

Det var mig der skrev ovenstående besked, glemte lige jeg var logget på en anden bruger. Glad humørikon

Det er kun med homebox en, jeg har et zyxel accespunkt i den anden ende af huset, og det er kun på den den tilslutter sig, de har samme navn, men to forskellige kanaler, 6 og 13 tror jeg, så de ligger langt fra hinanden, på arbejde virker det også fint.

når jeg står tæt på home boxen er tlf. ofte tilsluttet den anden i den anden ende af huset, med næsten ingen signal, eller også er den på 3g

Omdømme 1

Kører dette Zyxel accesspunkt på en seperat bredbånds linje, eller er det en forlængelse af HomeBoxens trådløse signal?

Den er med fast kabel fra homeboxen, til orientring virker atl andet trådløst i huset fint.

Omdømme 1

Tror det er der forklaringen ligger så.

Accesspunktet fungerer som en forlængelse af netværket, og kører på samme SSID. Mobiltelefonen kan ikke skelne de to accesspunkter, og er sikkert ikke programmeret til at automatisk logge på den med det stærkeste signal.

Giver god nok mening at når du så deaktiverer og aktiverer igen, så hopper den på det stærkeste signal.

Alt andet udstyr i huset kan fint skifte over, og mig bekendt er det den måde man skal gøre det på, hvis de får to forskellige navne, vil det tage tid at skifte i mellem dem, eller er der nogen der mener noget andet?

Omdømme 1

Har du prøvet at sætte HomeBoxen til at køre samme kanal som Zyxel accesspunktet?

Indrømmer gerne at jeg bestemt ikke er ekspert på området, men er overbevist om der må være en simpel forklaring Glad humørikon

Nej, de vil så forstyre hinanden, men man kunne da prøve det for eksperimentets skyld.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)