Svar

"gå i dvale" - efter sikkerhedspakken er installeret

• Guide
  • 26 kommentarer
Prøver igen at skirve om mit problem.

Efter indstallation af sikkerhedspakken fra TDC kan jeg ikke gå i "dvale" hvilket jeg ikke havde problemer med da jeg havde Norton.

Har beskrevet for en person herinde der hedder/kalder sig Thomas, som fortalte han var ansat hos TDC, men ikke hørt fra ham siden jeg beskrev mit problem.

Der sker dette:

Trykker på START - LUK COMPUTEREN - SHIFT STANDBY

Windows kan ikke gå i standby, fordi Microsoft Office-dokumenter eller programkomponenter benyttes af netværket. Du skal lukke de åbne dokumenter eller afslutte programmerne, før du kan sætte computeren i standby.

Alt er lukket ned, så det forstår jeg ikke.

Jeg kan sagtens gå i dvale hvis jeg IKKE har været i min mailboks.............. Underligt.

Hvis jeg derimod vil lukke helt ned får jeg hver gang denne meddelelse:

Afslutning af program WMS ST Nortif Window Con...

Dette program svarer ikke.

Klik på annuller for at vende tilbage til Windows for at kontrollere status.

Hvis du vælger at afslutte dette program med det samme, mister du alle data, der ikke er gemt.

Klik på afslut nu for afslutte programmerne.

Trykker så på afslut og herefter slukker computeren.

Når jeg så starter op igen og går på nettet, kommre denne besked:

gendan forsiden - forrige session

Trykker så på gendan forsiden, og wupti er jeg igang igen.

Ja, det blev en længere smøre, men jeg vil blive meget glad for at få dette løst.

mvh

Muddi

icon

Bedste svar af muddi 25 februar 2011, 22:45

Hejsa.

Når jeg ikke har lavet noget på min PC i 15-20 sker der mindre end ingenting - altså hverken slukker eller går i dvale.

Tak for alle dine råd, men den med Heimdal er jeg lidt usikker på..

mvh

Muddi

Se original

12 Kommentarer

Hej Muddi

Dav igen. Det er lige før vi skal til at bruge udelukkelses metoden - desværre.

Jeg har søgt på nettet igen og kan ikke huske om jeg har spurt dig:

Har du en mus fra Logitechs, og har du installeret softvare fra en cd, da du evt. købte den mus?

Jeg har fundet et andet forum, hvor en bruger ikke er særlig begajstret for det softeware det firma har.

Hvis du har software fra Logitechs på din pc, kan det være det program der ikke lukker ned når du nøjes med at gå i dvale.

Nu skriver jeg linket her og så kan det være der er en der kan fortælle om det kan være årsagen. (jeg kan ikke engelsk) Derfor Hvis du svarer på mit spørgsmål, må vi se hvad sagkundskaben siger, FØR du afinstallerer noget som helst. I det indlæg jeg har fundet er det dette program der laver ged i det.

"Fjernet SetPoint software fra det system"

http://forums.techarena.in/windows-xp-support/94757.htm

En engelsk side mere:  

http://forums.techguy.org/business-applications/349899-outlook-2003-wms-st-notif.html 

Jeg håber virkelig at der er nogle brugere der vil hjælpe med gode råd, ang. disse tråde.

Hej MajaH.

Tak for dine svar, men jeg har ingen mus eller andet fra Logitech, så det er ikke det der er problemet.

Underligt når man sådan får tingene ned på skrift, så virker det pludselig.

I aftes var jeg inde i sikkerhedspakken og gøre forskellige ting, ud fra de oplysninger der står herinde på TDC-siden ang. sikkerhedspakken, men helt ærligt hvad jeg helt præcist gjorde, ved jeg ikke.

Pludselig i dag kunne jeg så godt gå i dvale, meget mærkeligt, det er jo så ikke sikkert jeg kan i morgen *S*.

Under alle omstændigheder, tak for dine svar.Overrasket humørikon

mvh

Muddi

Hej muddi

Selv tak. Engang imellem, får man pillet så meget, at det pludselig virker - Jeg kender det godt. Meget glad humørikon

Hvis det ikke virker i morgen, må it-nørderne tage over.Blinkende humørikon

Hej Maja.

Ja, jeg ser lige tiden an til i morgen - men det er da pudsigt at det pludselig virker.Humørikon med tunge

Et andet problem jeg har er, at min PC "fryser og hakker"  og hvis jeg lukker ned (altså går helt ud af nettet) og går ind med det samme, kan jeg ikke komme på, men prøver så straks igen, og så er der ingen problemer. Maskinen er også blevet meget sløv efter jeg har indstalleret TDC-sikkerhedspakken.

mvh

Muddi

Hej igen

Du er da godt nok løbet ind i nogle problemer.

Jeg har yousee sikkerhedspakke, og jeg syntes ikke min maskine er sløv. Det kan jo være en tilfældighed at sikkerhedspakken lige er indstalleret hos dig. Det kan også være en opdatering, der er gået ged i og flere andre ting.

Jeg kan ikke huske om du har fået dette link til TDC-testcenter. Hvis ikke, bør du lige køre den.

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ 

Selvom du måske har sat din maskine til automatisk opdatering, henter den ikke de mindre vigtige opdateringer.

Jeg mener at kunne huske, at du har installeret, den browser FN anbefalede. Virker den? Hvilken browser bruger du nu? Hvis du svarer på dette, kan det være der en andre brugere der kan hjælpe dig videre.

Hejsa.

Ja, det er noget træls det der sker.

Jeg har været inde i testcentret og her får jeg at vide at jeg skal hente den sidste nye version af Java

hvilket jeg ellers er ret sikker på jeg har. Der står disse tal: 1.6.0_23(19.0-609) fra Sun Microsystems.

Mener du jeg er nødt til selv at hente de sidste nye opdateringer, selvom jeg har slået automatisk til.

Jeg bruger IE-browser, den anden har jeg afinstalleret, da jeg syntes den opførte sig underligt.

mvh

Muddi

og tak

hej

Når jeg kører den test, indstallerer jeg altid java og flash, så er jeg sikker på at de er opdateret. Nu er det ikke så tit jeg kører den test, efter jeg har indstalleret programmet Heimdal. Det sørger for de mest nødvendige programmer er opdateret.

Ang. opdateringer på update. Sidste gang jeg kontrollerede om der var frivillige opdateringer til min maskine, var der en opdatering til silverlight. Det er et program som læser websider med bestemte koder(Sikkert ikke den rigtige forklaring.) Den anden opdatering jeg kunne få var til mit skærmkort: NVIDEA, nu har jeg lige kikket igen. der er en lille valgfri til windows på 157KB. Hvis du kontrollerer det, kan du jo skrive det op som du får tilbudt og sætte det ind her.

Hej Majs.

Tak for dine svar.

I går kunne jeg ikke gå i dvale om formiddagen, men senere på dagen var der ingen problemer med det, men om aftenen kunne jeg endnu engang ikke gå i dvale.

Helt ærligt jeg aner ikke jvad det er der foregår

Nu har jeg så prøvet igen i dag, men heller ikke her kan jeg gå i dvale.

Nå, summa sumarum, det er jo til at leve med, men det er temmelig ærgerligt når jeg har kunnet da jeg havde Norton.

Sidder også og undrer mig over,  når jeg kører testen, at "den mener" jeg skal køre både Flash og Java - det gør jeg så, men kigger lige forbi efter opdateringen og ser at "den" mener jeg skal køre disse igen.........

Altså jeg fatter ikke en meter.

mvh

Muddi

Hej Muddi

Test siden: Det er rigtigt at den opfordrer til opdateringer. Jeg tror de hellere vil have at vi opdaterer en gang for meget end en gang for lidt. Som jeg skrev er jeg ude over det problem, efter jeg indstallerede Heimdahl. Da du spiller på websider, bør du måske overveje at installere det program.

Prøv at læse om det her: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=26335&dogtag=p_mit_sik_opdater

Jeg mener du har styresystem xp. Det har jeg også i min stationær.

Jeg mener der er et sted hvor man kan få den til automatisk at gå i dvale eller sove tilstand. Jeg vil gerne lige undersøge det på min maskine. Men først vil jeg godt spørge dig om dette:

Når jeg ikke rører min maskine, både bærbar og ex - går de aoutomatisk ned i "dvale"

Hvad sker der med din PC, når du ikke har lavet noget overhovedet på din pc i 10-15 min.?

Hej Muddi

Jeg har prøvet på min xp. Jeg har ingen problemer.

Jeg har også forsøgt at læse alle indslag du har skrevet om dvale, men fordi dine spørgsmål er pladseret mange forskællige steder i dine tråde, har jeg svært ved at hitte rede i det.

Hvis du har programmer indstalleret fra office pakken 2003 og 2010, skal du læse videre.

Jeg har igen søgt på nettet og fundet følgende.

Nogle office programmer  skaber konflikter med dvaletilstanden i nogle styresystemer.

Konflikten består i at den automatiske gendannelse, går ind og blokerer for dvaletilstanden.

postpogram:

1.Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2.Klik på E-mail-indstillinger under fanen Indstillinger, og klik derefter på Avancerede e-mail-indstillinger.
3.Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Automatisk lagring af emner hvert: x minut.

Word
1.Klik på knappen Microsoft Office

(øverst oppe - farvet rund knap,

klik derefter på Word-indstillinger.( I det lille vindue - på nederste linie)
2.Klik på Gem i venstre kollonne.
3.Fjern afkrydsningsfeltet(se pil) Gem oplysninger til automatisk gendannelse hvert x minut.

Hvad er forskellen på slumretilstand, dvaletilstand og hybrid slumring?

Slumretilstand er en strømbesparende tilstand, der gør det muligt for computeren hurtigt at vende tilbage til normal driftstilstand, typisk inden for nogle sekunder, når du vil fortsætte med arbejdet. At sætte din computer i dvale svarer til at standse en DVD-afspiller - computeren stopper med den aktivitet, den var i gang med, og er klar til at starte igen, når du vil fortsætte arbejdet.

Dvale er en strømbesparende tilstand, der primært er udviklet til bærbare computere. Men hvor slumretilstand gemmer dit arbejde og dine indstillinger i hukommelsen og bruger ganske lidt strøm, gemmer dvaletilstanden dine åbne dokumenter og programmer på harddisken og slukker derefter for computeren. Af alle de strømbesparende tilstande i Windows er det dvaletilstanden, der bruger mindst strøm. På en bærbar computer skal du bruge dvaletilstanden, når du ved, at du ikke skal bruge den bærbare computer i længere tid, og at du ikke har mulighed for at oplade batteriet i det tidsrum.

Hybrid slumring er primært udviklet til stationære computere. Hybrid slumring er en kombination af slumre- og dvaletilstand - den gemmer alle åbne dokumenter og programmer i hukommelsen og på harddisken, og sætter computeren i en tilstand med lavt strømforbrug, så du hurtigt kan genoptage arbejdet. På denne måde kan Windows gendanne dit arbejde fra harddisken, hvis strømmen svigter. Hvis hybrid slumring er aktiveret, sættes computeren automatisk i hybrid slumring, hvis du sætter den i slumretilstand. Hybrid slumring er normalt aktiveret som standard på stationære computere.

Kilde: Microsoft hjælp og support.

Dette var mit sidste bud på at dvaletilstanden ikke virker hos dig. Hvis ikke dette forbedrer din pc's changer for at gå i dvaletilstand, hver gang er der sikkert noget du må acceptere. Jeg har svært ved at tro det er sikkerhedsprogrammet der driller dig. Jeg tror det er sammenfald af nogle omstændigheder der gør at det ikke virker mere.

Hvis jeg skal være ærlig, tror jeg ikke det nytter, at oprette flere tråde med emnet om Dvale. Har du andre problemer er du selvfølgelig velkommen til at hente hjælp på TDC-forum. Glad humørikon

Hejsa.

Når jeg ikke har lavet noget på min PC i 15-20 sker der mindre end ingenting - altså hverken slukker eller går i dvale.

Tak for alle dine råd, men den med Heimdal er jeg lidt usikker på..

mvh

Muddi

Hej Muddi

Du kan læse omHeimdal programmet her:

/t5/Forslag-Id%C3%A9er/Kontakt-TDC-Yousee/m-p/29239#M643

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@