Fup opkald?

Jeg fik den anden dag en besked på min nye mobiltelefon det lød: "Voicemail 46385638. I alt 1. Ring til +4570331401" Da telefonen var ny gik jeg ud fra at det var min telefonsvarer og ringede op. Men der blev ikke sagt noget - det lød som om telefonen havde ringet op fra lommen. Nu har jeg så modtaget en ny besked der lyder "Tlf. Nr. XXXXXXXX ringede til dig den XX/XX kl XX:XX. Denne service er gratis. Ha' en god dag. Venlig hilsen dit mobilselskab".. Og nu går jeg lidt i panik, har jeg ringet op til en af disse fuppere der suger penge ud af mig nu? Efter at have checket nummeret 46385638 på de gule sider, ser det ud til at det er mit voicemail nummer? (det står indikeret under mit navn sammen med mit mobilnummer) men jeg kender ikke det andet nummer og det står ikke i De Gule Sider. Hvis det er et fup opkald, hvad gør jeg i så fald for at komme ud af det igen??

6 Kommentarer

Jeg får iøvrigt også nogle SMS'er fra nummeret +45 70331401 som ifølge de gule sider tilhører en Vali Nielsen - en person jeg ikke kender. Men han nævner mig ved navns nævnelse i sine SMS'er hvori han beder mig ringe tilbage...

Er lidt skræmt nu.

Det skal lige siges, at jeg begundte at modtage disse SMS'er efter at have ringet op til den telefonsvarer Trist humørikon

Rettelse, nummeret som SMS'erne kommer fra er 42223274.
Beklager de mange indlæg, der er ingen rediger mulighed Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

130712, rettet defekt link /Patrick

Hej Brage

Det er ok, du har lavet flere indlæg. Du vil få muligheden for at redigere dine indlæg, når du har været bruger her på forum i en periode og er steget lidt i rang. Det kommer altså. Og indtil da, er det en fin løsning du har lavet.

Du skal være obs på at du sætter numre ind i et offentligt forum. Hvis det er numre på folk, som det viser sig du mener de har generet dig - og de mener det er modsat, er det dit ansvar. Normalt er det slet ikke tilladt at sætte telefon numre og email adresser ind her på forum, men fordi du måske er blevet generet af dem, lader vi dem stå, så andre kan se, om det er de samme numre som generer dem. Håber det er klart og tydeligt det jeg skriver?

Du kan læse lidt om folk som ringer for at narre penge ud af dig her: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=32104 

Artiklen er skrevet på baggrund af henvendelser vi har fået både her på forum og på facebook.

Du kan læse meget mere, hvor jeg skriver en masse tanker om emnet her (hvis du har tålmodighed!): /t5/Os-med-TDC/quot-Sund-fornuft-n%C3%B8dvendig-quot-eller-quot-en-lang-historie-om/td-p/89499

Du er naturligvis velkommen til at kommentere på forum indlæget Glad humørikon

Hilsen

Ok, jeg beklager meget telefonnumrene i så fald. Jeg var ikke klar over hvordan sådan en situation skal behandles og fjern dem endelig hvis det er muligt.

Jeg har nu gjort hvad jeg kunne for at tjekke de nævnte telefonnumre og er kommet frem til at jeg har både en personlig telefonsvarer (i SMS'er kaldet Voicemail) samt at TDC har en tjeneste der informerer mig omkring mistede opkald via et nummer XX XX 50 07 og underskriver SMS'en med "venlig hilsen dit mobilselskab, er dette korrekt? For idet at der kom 2 forskellige meddelelser blev jeg lidt urolig.

Såfremt dette er korrekt, er der vel aldrig nogen risiko forbundet med at ringe op til sin egen voicemail er der?

Er det desuden muligt at få et bestemt nummer tjekket i tilfælde af, at det kunne være noget fup?

Efter at have tjekket mit telefonforbrug er der vist ikke trukket noget særligt (endnu ihvertfald) og der er nu gået 3 dage siden jeg desværre kom til at ringe op, så er der vel intet galt?

På forhånd tak for det hurtige svar.

Patrik's dit sidste link virker ikke! 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)