Fuld harddisk med meget få optagelser

Hej,

Vi har et problem med vores Harddisk, så vi håber der er nogen der har en ide til at løse.

Problemet er at vores harddisk ser ti til at være fuld - Memory load er på 76% - og det er selv om vi kun har 10-12 udsendelser af ca. 30 min til max 1 time varighed. Under alle omstændigheder holder harddisken kun 13 optagelser før den begynder at slette "gamle" optagelser.

Vi har kontaktet TDC og deres forslag var at genstarte vores box 3 gange for at downloade ny software. Dette har vi gjort men det løste ikke problemet. Vi har fejlmeldt boxen igen for mere end en uge siden men venter stadig svar (så meget for deres løfte om at svare indenfor 48 timer).

Håber nogen kan hjælpe os.

Mvh

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvor stor er harddisken? Hvad er det du gemmer - HD eller SD?

Vh

Peter

Vi gemmer kun SD programmer.

Vores Harddisk virkede helt normalt, men i løbet af december begyndte den først at fryse i optagelser og sidenhen ville den kun optage få programmer inden den slettede ældre programmer (hvilket normalt er hvad der er ældre end 2 dage).

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa bs-bs-bs.

Her hos mig er min memory load på 75%.

Hvad angår, hvor meget ledig plads, du har tilbage af plads til at optage på, skal du tjekke helt i bund - Disk usage, som er den, som viser, hvor meget, der stadig er fri på hdd.

En kort, hurtig forklaring. Håber, at den kan hjælpe - ellers giv blot lyd igen.

Mvh

MacGyver

Jeg har lidt samme problem som dig - og alligevel ikke. Jeg har en del flere programmer liggende end dig, og også af længere varighed, men min harddisk fyldes automatisk op, uden at jeg optager noget. Sådan har det været det sidste halve til hele år. Jeg kan flere gange om dagen høre, at der er "liv" i harddisken. Hvad der foregår, og hvad den downloader, uden at jeg har bedt om det, aner jeg ikke, men jeg løser det ved at genstarte, bare en enkelt gang med jævne mellemrum. Så er der igen plads til flere optagelser. Men det ville da være rart, hvis der var nogle TDC-folk, der havde en kvalificeret løsning - eller bare en god forklaring.

Vh

Er denne tråd stadigvæk aktiv??

Kunne TDC eventuelt lokkes til at komme med et svar? Vi står i nøjagtig samme problem som vedkommende der startede denne tråd. Disk usage står til 79% ved 10 optagelser. For 14 dage siden slettede harddisken simpelthen alle optagelser der i forvejen var på harddisken, dette efter en lang periode hvor den ofte havde tendens til at "fryse".

Nu er der sket det, at de første 4 af de 10 optagelser på harddisken af uforklarlige årsager er markeret med "!" og angivet til at "slettes snarest" - why is that?!?!?

Har haft boksen fejlmeldt ved TDC 2 gange, ganske uden held... det er ved at være fuc.... irriterende!!!

Anybody????

Med venlig hilsen,

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Hapsen har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg genstarter maskinen ca. en gang om ugen, da der derved frigøres plads. Softwaren har åbenbart problemer med selv at håndtere frigøring af ledig plads uden genstart - håber på en snarlig software update - snarat længe siden sidst......

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa Pjorten.

Velkommen på TDC Kunde Til Kundeforum.

Jeg har ikke disse problemer her - heller ikke med tidligere i tråden nævnte problem (at harddisken snakker ofte, som om den optager). Den optager ikke, den og TDC *snakker* blot kort sammen, for at sikre, at forbindelsen er ok (hurtigt forklaret - større uddybning findes i brugervejledning/hos TDC).

Når i optager noget, skal i lige huske at gemme det, som i optager - hvis ikke, kan prg nemlig blive slettet, når der ikke er mere plads, ligesom på feks ældre harddiske i dvdbrændere og lignende, hvor man ikke kan gemme noget på samme måde, så det aldrig bliver slettet.

Fortsat god weekend.

Mvh

MacGyver

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg  ved, at Yousee har haft samme problem med deres bokse (de er lige kommet med en opdatering, som løser problemet).

Jeg kan forestille mig, at der er uslettede cachefiler fra "spol tilbage i programmerne", tv-guiden, text-tv (som gemmes på harddisken og i optagelser), fra Mit TDC, PLAY-cache, etc. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)