FTP til konto hos One.com

Hej

Jeg har en konto og domæne hos one.com

Jeg bruger FileZilla til at overføre filer til mit domæne, og derfor denne kontos login/password "gemt" i FileZilla.

Nu er jeg så lige gået fra en TDC Erhverv linie til en TDC HomeDuo, og nu kan jeg ikke komme på min konto hos One.com.

D.v.s jeg kan godt logge på, men nu kan jeg ikke læse mappelisten.

Til sidst i denne post, har jeg kopieret log fra FileZilla.

Jeg kan sagtens tilgå andre FTP-sites via min HomeDuo MEN jeg kan også tilgå min konto hos One.com fra andre internet forbindelser end min egen (ingen af dem jeg prøvede var en TDC HomeDuo)

Det er altså ikke logon (bruger/password) den er gal med, og da andre kan tilgå min konto og jeg selv kan tilgå andre (ikke på One.com men f.eks. Pixum og Photobox) så tyder noget på at fejlen ligger i kombinationen One.com og TDC...

Nogen bud?

Mvh

/Robert

Kommando:USER (min bruger)

Respons:331 User (min bruger) OK. Password required

Kommando[i]ASS *************************

Respons:230-User (min bruger) has group access to:  xxxxxx

Respons:230 OK. Current restricted directory is /

Status:Tilsluttet

Status:Henter mappeliste...

Kommando[i]WD

Respons:257 "/" is your current location

Kommando:TYPE I

Respons:200 TYPE is now 8-bit binary

Kommando[i]ASV

Respons:227 Entering Passive Mode (193,202,110,6,248,219)

Kommando:MLSD

Respons:150 Accepted data connection

Respons:226-ASCII

Respons:226-Options: -a -l 

Respons:226 34 matches total

Fejl:Forbindelse mistet ved timeout

Fejl:Kunne ikke hente mappeindholdsliste

29 Kommentarer

Editoren her på siden valgte så at konvertere (kolon) (Stort P) til Humørikon med tunge - Jeg håber i kan abstrahere...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kan med 100% sikkerhed sige at det IKKE har noget at gøre med TDC. Jeg har selv brugt kombinationen i årevis.

Mit bedste bud er at der er noget med indstillingen af din firewall. Den hurtigste måde at atprøve det på er at stoppe den (ups.... det må man vist næsten ikke skrive Glad humørikon) - og så prøve om det fungerer.

Vh

Peter

Nu har jeg så prøvet med firewall slået fra (Så meget man nu kan på Home Duo boksen) og der er ingen forskel.

Jeg kan tilgå min konto hos One.com fra andre PCer på andre adresser, men ikke fra nogle af PCerne herhjemme, der ellers før har været forbundet uden problemer.

Jeg kan altså ikke tilgå min server hjemmefra efter jeg fik Home Duo - Det er den eneste forskel i forhold til tidligere, hvor jeg ingen problemer havde.

Det er svært at få øje på andre grunde end TDC HomeDuo. (Men forslag modtages gerne!)

- Jag har prøvet at skifte mellem passiv/aktiv forbindelse - Også uden held.

Igen: Min fobindelse lå jo gemt på flere PC'er herhjemme - Både i FileZilla og Lightroom, og jeg logger ok ind, så det er først lige når der skal til at åbnes en dataport, at det går galt.

Nogen bud? - Gerne fra et tech-hoved hos TDC!?

/Robert

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu mente jeg ikke den "firewall" i routeren......

Jeg mente den du forhåbentlig også har på din computer.

Vh

Peter

Hm, jeg skal nok prøve, men hvorfor skulle den pludselig give problemer (og det er på både en Mac og Windowsmaskiner at problemet er opstået) ?

- Derfor valgte jeg at slå den fra på (TDC)Routeren, som jo var det nye dyr på folden.

Jeg har iøvrigt ikke installeret noget særskilt software - Stoler på det, der er i Windows 7 / Mac OS, samt den ydre router-firewall.

men OK, jeg prøver at slå Widows sikkerheden fra (midlertidigt!) ;-)

Omdømme 3

Tja hvorfor..... Det ved jeg nu ikke.... :-)

Men som sagt - jeg kender opkoblingen til One.com. Jeg har et par kunder i "stalden" som benytter nøjagtig din opstilling - uden problemer. Men det er sket de er røget af fordi deres firewalls har hentet en opdatering. Så skal den nogle gange "kildes" lidt de rigtige steder. De rigtige steder afhænger så af hvad der anvendes af software hos lige den kunde.

Jeg har derimod ALDRIG pillet ved routeren for at få hul igennem (homeboxen). Det er derfor jeg tror fejlen er et andet sted end i boxen.

Vh

Peter

Ja, det er virkelig underligt!

Jeg har prøvet at slå Windows (7) firewall fra, samtidig med at jeg slog HomeBoxens firewall fra.

Prøvede igen uden held at FTP til One.com - Altså med samme resultat; Ok, login, alt spiller lige til directory content skal overføres, så stopper det og går i timeout.

En anden FTP-server svarer fint.

Firewalls genrejst :-)

Det skulle også være underligt, hvis både Windows og Mac firewall begge blev opdateret, med det samme problem (Med mindre selvfølgelig, at der er en ny slags angreb derude de forsøger at beskytte imod)

- Men igen, hvorfor virker de andre FTP-servere så, og hvorfor virker One.com-serveren fint alle andre steder fra?!

Det er meget mystisk, og vi får nok aldrig et svar!

Iøvrigt: One.com har jo mange servere, så det kan være at dine "stald-kunder" rammer andre servere end den mit domæne ligger på.

Vh

Robert

Omdømme 3

Hvad har du skrevet i felterne i Websted Manager i Filezilla?

Vh

peter

Jeg har nøjagtig samme problem, om det så er filezilla, Altap Salamander, Explorer, FreeCommander eller andre er fuldstændig ligegyldigt, men hvis jeg kobler op på min mobils netforbindelse (altså 3G), så virker det som det skal, det er dog ikke en holdbar løsning.

Det er i øvrigt samme computer, og samme opsætning, kun den trådløse netværksforbindelse til forskel, det er virkelig et problem.

Det er specielt opstået efter at One.com har skiftet til at der skal bruges ftp. foran domænet. Men det virker som sagt fint på alle andre forbindelser jeg har prøvet (med samme pc og opsætning).

Derudover har jeg forsøgt med portforwarding og dmz til min pc, men lige meget hjælper det.

Og nu har jeg så lige prøvet arbejdspc'en, som jeg har en VPN opkobling på, når denne benyttes, så kan jeg også fint koble på, men ikke uden VPN, altså er problemet der når man skal direkte igennem HomeBoxen

Hej Brian

Mit problem består.

Trådløst eller kablet - jeg kan ikke komme igennem min homeboks til min one.com konto.

(Eller jo, jeg kan jo godt logge på - Det er først når den skal vise indhold af "root" directoriet, at den timer ud og smider forbindelsen - Eller også er det bare HomeBox/TDC, der timer ud efter 1½ sekund...)

Jeg har sågar prøvet at tage den bærbare ud på andet net, og vupti, så kan jeg komme på one.com igen!

- Så jer er RET sikker på, at problemet er hos TDC...

Når jeg opretter en formel klage, skal jeg nok følge op her!

/Robert

Øv, jeg havde håbet nogen havde løst det, men så må jeg jo bruge andet net indtil de tager sig sammen og hvis der går for længe må man søge til andre leverandører, desværre
Jeg har også brugt mobilnet når jeg skulle FTP min one.com-konto, og troede at jeg var helt alene med mit problem.

Men nu vil jeg lige teste igen, for nu er det ikke bare mig og min konto hos One!

Jeg har den bærbare med hos venner her i weekenden og har lige testet, at FTP til One.com virker uden problemer, og når jeg kommer tilbage til min TDC HomeDuo på søndag prøver jeg så der, og hvis det ikke virker, så fejlmelder jeg min forbindelse, og så må vi se om de kan komme op med et brugbart svar!

Nu ved jeg ikke hvor grundigt du har læst min tråd, men min tidligere forbindelse var også TDC, men med en anden router forrest (og uden IP-telefoni).

Jo, jeg har læst din tråd, og jeg har også selv haft TDC i mange år, både med speedstream modem, netopia, og to forskellige homebox, og problemerne har kun været på homebox.

jeg har dog haft IP telefoni med nogle af de andre løsninger også
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle,

Vi er i gang med at samle data ind til vores tekniske afdeling angående denne problemstilling, da vi ikke umiddelbart kan reproducere på den HomeBox, vi har stående på kontoret. 

Vi vender tilbage!

/Ulf

Det lyder godt at i undersøger det, men det er ret nemt at reproducere med fx. FileZilla og en FTP hos fx. One.com

Omdømme 3

Hej BrianDS,

Jeg præciserer lige: Vi kan ikke reproducere det med den ene HomeBox, som vi har stående på kontoret, som muligvis ikke er samme version (hardware og/eller firmware), som den, der står hos de brugere, der oplever problemet. Derfor skal vi have nogle data til test hos vores teknikere, der har adgang til flere versioner af HomeBoxen.

/Ulf

Jeg har fået den nyeste version af HomeBoxen der var tilgængelig den 21/2-13, der var også problemer med den gamle, men knap så slemt som nu.

Jeg har i dag talt med en tekniker, som vil skifte min statiske ip-adresse til dynamisk, da han tror det kan være fordi den er blokkeret.

Jeg venter at se om det skulle fungere bedre senere i dag.

Jeg har nu endelig fået testet/bekræftet problemet på en bærbar.

Forbindelsen til One.com virker fint "uden for huset" - Altså på andre netværk, men ikke hjemme på "homeduo boksen".

Andre FTP-servere virker stadig upåklageligt - Det er kun one.com (jeg har opdaget) der (stadig) ikke fungerer.

Men det lyder da positivt, at nogen hos TDC kigger på problemet!

- Hvad er status Ulf? ;-)

/Halsboen

Omdømme 3

Hej igen,

Så kom der en status: Vi har nu eskaleret sagen til Sagem, som laver HomeBoxen, og afventer. Ingen tidshorisont, er jeg bange for Trist humørikon

/Ulf

Det glæder mig da, at i stadig forfølger den, og at i anerkender problemet.

- Det skulle vel ikke være så heldigt, at vi der faktisk døjer med problemet kunne få en ny HomeBox mens vi venter på Sagem?

(Jeg går ud fra, at det trods alt nok er et mindretal af kunderne, der har behov for at FTP-connecte til one.com)

Mvh

Robert

(Og ang. din "signature line" : "That means, that I'm either a stiff or rock bottom of the food chain..." Humørikon frustreret )

Jeg har talt med TDC i dag, og vi skal vente på en fw opdatering, som sagt uden tidshorisont, det gælder for øvrigt også andre ftp-udbydere, og der er lavet et trace af min linie, som viser at ikke alle pakker kommer igennem routeren. Derfor fejlen

Desværre går der nok minimum 1,5-2 måneder inden der kommer en opdatering, jeg håber personligt at jeg kommer med i gruppen til test, og at problemet bliver løst. 

Tanken blev luftet med at frakoble routerdelen, men så vil voip delen også gå ud af funktion, ellers ville det have været en fin løsning for mig, da jeg nemt kan opsætte min egen router :-)

I dette tilfælde ville det være rart som før i tiden, hvor vi havde de separate voip bokse (fx Linksys Pap2t), men de samler bare støv når man har homeboxen...

Er der andre i dette forum som har ændret i standard-opsætningen på HomeBox'en?

Noget kunne tyde på at hvis man kørere med et andet ip-range end 192.168.1.x at problemet så opstår.

Fx hvis man kører 10.0.2.x ?

Dette har jeg endnu ikke selv testet, men fejlen kan reproduceres på en anden homebox ved at lave ændringen til et andet ip-range.

Det er en uheldig fejl, men hvis det kan løse det midlertidigt at ændre til default ip-range, så kunne det jo være en mulighed. Jeg vil dog godt høre om andre har samme oplevelse, inden jeg ændrer komplet opsætning i mit netværk :-)

Hej Brian

Jeg har problemet, og jeg kører med 192.168.3.x, så måske er der noget om det!

Jeg ved ikke lige, hvornår jeg får lavet en test, hvor jeg skifter tilbage til 192.168.1.x... Men er som du, ganske nysgerrig! :-)

/Robert

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P