Frigøre mailadresse fra Webmail

Jeg har 2 mailadresser, og der er begge ved et uheld blevet tilknyttet TDC webmail, hvordan frigør jeg den ene, så jeg kan fortsætte med at bruge den til computerens mailprogram? Den adresse bruger temmelig meget plads, dels fordi en del mail's ligger der op til et år inden de kan slettes.

Under indstillinger fandt jeg et sted hvor jeg kan slette adressen, men der kommer så en advarsel om at hvis jeg sletter adressen, kan den ikke oprettes igen. Det må for alt i verden ikke ske.

PM

7 Kommentarer

Hej Midkjær

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Du har webmail og til den konto er der tilknyttet en mailadresse. Derudover er der mulighed for at oprette fire aliasser. Alt post til de mailadresser havner i din indbakke på webmail.

På din pc har du et postpogram. Det postpogram henter alt post i din indbakke på webmail.

Hvis du synes at din webmail hurtig bliver for fuld, så kan du indstille dit postpogram til at gemme en kopi op webmail og der efter vælge i hvor mange dage webmal skal gemme dem i indbakken.

Nu ved jeg ikke hvilket postpogram du har på din pc, men du skal gå ind i egenskaber og der finde en fane der ligener den jeg sætter en kopi af herunder. På windows live mail står det under "Levering". I dit postpogram får du ikke de problemer. Der kan i princippet vaære ligeså mange mail som der er plads på din pc.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Tak for svaret, jeg forstod det nu ikke helt.

Jeg har 2 adresser, begge xxxxxx @c.dk, de er begge blevet tilknyttet TDC-Webmail, den ene af disse vil jeg gerne flytte til min computers mailprogram, Mozilla Thunderbird, således post hertil kun vises på Thunderbird, og ikke som nu fylder på både TDC-Mail og i computeren, nu vises alt hvad der kommer ind begge steder. Det er noget iriterende at skulle sortere al den post, ligesom det jo ikke er muligt at arbejde offline på TDC-mail.

Kan jeg ikke på nogen måde deaktivere den ene adresse og flytte den til computeren?

PM

Hej igen Mikjær

Først - Helt i orden du skriver at du ikke forstår mit svar.

Slutter begge dine mailadresser på xxx@c.dk?

Og tilgår du din webmail på dette link, via din browser, som måske er Internet Explorer? http://mail.tdc.dk/ ?

KPN har forklaret begrebet 1 mailadresse og 4 aliasser  i en andet tråd således: "Når du har oprettet flere mailadresser, er de alle et alias af den adresse der er tilknyttet dit abonm/kundenummer. De fungerer hver for sig som en normal mailadresse, men representerer kun en og samme mailbox. Selvom du opsætter en konto med hver sin,  af dine mailadresse på hver af dine pc'er, så vil de hver især hente den samme post fra din mailbox."

Det postpogram på din pc, er kun et stykke software der kan opstilles til at hente mail fra din webmail, eller en hvilken som helst anden webside, hvor man kan oprette profil og derefter oprette en mailadresse

Jeg har forekssempel installeret Microsoft gratis software-program der hedder Windows Live Mail 2011. I det pogram har jeg opsat to kontoer fra min hjemmeside, en konto som jeg har på google (@gmail.dk) og en konto fra microsoft (@hotmail.com) og min konto fra yousee (@webspeed.dk).

Når jeg åbner mit pogram på min pc, Hentes alle mail ned i mit postpogram.  Det vil sige at de mail der er til webspeed, lander i den konto, som jeg har opsat til yousee, og de nye mail der er til gmail, lander i indbakken på min gmail konto og så videre. Når alle mail er hentet, kan jeg arbejde med hele mit postpogram, slette mail, skrive nye mail og læse mail, uden at være på nettet. I det øjeblik jeg sender en mail jeg har skrevet, opreter pogrammet automatisk kontakt til internet og til den server som mailen tilhører. Det vil sige at en mail sendt fra min webspeed-konto på min pc, sendes igennem Yousees server, fordi det er i Yousee jeg har tilknyttet min wepspeed-adresse.

His du stadigvæk er i tvivl skriver du barer igen, men så tror jeg vi skal have hjælp af en anden bruger, der måske kan forklare det på en anden måde. Hvis du kan svare på mine to første spørgsmål, vil det være en hjælp for andre der prøver med et svar.

Hej!

Jeg har ikke haft tid at lege med skidtet i nogen tid, men jeg har fået min PC til at modtage mail´s fra min adresse, de går bare alle gennem Webmail. Det ønsker jueg imidlertid ikke, dels fordi det varer en krig og dels fordi alle ikke kommer frem.

Derfor vil jeg have min adresse væk fra Webmail og KUN modtage posten på min PC.

Kan jeg bare slette den herfra uden at miste den? og hvordan?

Hilsen

Mikjær

Hej mikjær, alle tdc mail' kan læses i webmail, i dit mail prg skal der ikke være flueben i gem kopi på server, næste gang du opdatere vil den tømme den mail der er på de 2 mail' du har, tilgår du webmail lige efter, vil du se den er tom.

Ps. Rigtig gode svar Maja ;o)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror du skal prøve at tænke på det på en anden måde.

Dein mails bliver modtaget på en server. Der ligger de så indtil du får brug for dem. Det er en praktisk foranstaltning, da du så slipper for at køre din egen postserver som skulle være tændt 24/7.

Via Webmail kan du SE hvad der ligger i din postkasse - men det er ikke din postkasse.... Kun en adgang til at kigge i den.

Derfor kan du ikke undgå at du kan se dine mails i webmail.

Jeg er 100% ening med Maja om hvordan du så tømmer den. Og når nu du alligevel tømmer den via et postprogram, så glem alt om webmail. Det virker kun forvirrende at bruge det vindue også.

Vh

peter

Hej.

Webmail kan godt bruges som mail, da det er et fuldt mail program med regler, filtre og send/hent, men jeg tror det som Mikjær har, er et flueben i gem kopi på server og det kan godt være lidt forvirrene som Peter skriver.

Ps. Godt svar Peter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P