Svar

Forstyrrelser i TV-billedet med VDSL HomeBox

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har netop fået udskiftet min ADSL HomeBox med en ny VDSL HomeBox for at få større bredbåndshastighed.

VDSL HomeBoxen ser ud til at have fået etableret en stabil forbindelse til serveren, og bredbåndshastigheden er steget væsentligt, men jeg har nu igennem flere dage haft forstyrrelser i mit TV-billede. Der opstår ofte "flimmer", og en gang imellem fryser billedet.

ADSL HomeBoxen har igennem lang tid givet et stabilt og godt TV-billede, så det kan næsten kun være den nye VDSL-forbindelse, der er årsag til problemerne.

Har andre oplevet det samme? - og måske har et godt løsningsforslag?

icon

Bedste svar af Martin12 30 september 2010, 08:58

Hej Stephan

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg er ked af, at du oplever fejl på din TDC HomeTrio.

Vi har desværre haft landsdækkende problemer - som dit problem kunne gå ind under - de skulle være løst i går aftes.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=1049520582&dogtag=p_help_abo_drift_tv

Hvis du stadig oplever problemer, vil jeg bede dig gennemgå denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6065

Hvis ingen af disse to ting afhjælper problemet, vil jeg bede dig kontakte Hotline på 80 80 80 47, der kan hjælpe med den videre fejlretning.

Venlig hilsen

Martin alias strellev

TDC Forum Moderator

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har erfaret, at TV-boxen ikke er blevet slukket og genstartet efter at serverforbindelsen til den nye VDSL HomeBox er blevet stabil, så nu forsøger jeg med en genstart af TV-boxen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephan

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg er ked af, at du oplever fejl på din TDC HomeTrio.

Vi har desværre haft landsdækkende problemer - som dit problem kunne gå ind under - de skulle være løst i går aftes.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=1049520582&dogtag=p_help_abo_drift_tv

Hvis du stadig oplever problemer, vil jeg bede dig gennemgå denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6065

Hvis ingen af disse to ting afhjælper problemet, vil jeg bede dig kontakte Hotline på 80 80 80 47, der kan hjælpe med den videre fejlretning.

Venlig hilsen

Martin alias strellev

TDC Forum Moderator

Omdømme 3

Problemerne er løst! Jeg ved ikke om forstyrrelserne skyldtes de landsdækkende problemer, som siges at være løst i går aftes, eller om det var genstarten af tv-boksen, der hjalp, men nu er TV-billedet i hvert fald igen fint og stabilt. Meget glad humørikon

Omdømme 3

Desværre holdt det ikke!Trist humørikon

Inden for de seneste dage er billedet frosset adskillige gange pr. dag, og jeg har konstateret, at det hver gang er forbindelsen til centralen, der ryger. VDSL-boksen klikker og alle "forbindelseslamper" på den slukker, hvorefter VDSL-boksen automatisk går i gang med at genskabe forbindelsen.

Har andre oplevet det lignende problemer?

Ang. afbrydelser på dine VDSL forbindelse.

Da jeg ikke kender din forbindelse, kan jeg ikke give et 100% svar da der er flere muligheder:

1. hvor bor du; dvs hvor langt er der fra centralen til dit hjem.
  2. hvad hastighed kører du med; der kan være en fordel i at skifte fra VDSL til ADSL. Jeg vil ikke begrunde det mere, da det er meget teknisk.
  3. hvordan er din installation; hvad type kabel er der brugt? Bor du f.eks i lejlighed så din installation ikke gør det muligt at udskift? 
Der er mange flere ting som en tekniker vurdere når vi kommer ud på en VDSL/xDSL fejl.Nu har jeg kun nævnt 3 eks. men der er mange flere. Konklusion:Du er desværre nød til at ringe til hotline 80808047, og fejlmelde din forbindelse. Forklar at lampen med de 2 pile (forbindelsen til centralen) forsvinder og blinker på ny. For så ved de at det ikke er noget med din setop boks (tdc tv boksen under dit tv).Jeg forventer at hotline videregiver din fejl til Supportcenteret som vurdere din fejl om den blot skal rettes remote eller skal ud til kørende tekniker. 
Omdømme 3

Hej Kjærgaard

Tak for tilbagemeldingen.

Jeg bor i hus i Hvidovre - ca. 1 km fra centralen, og fik uden varsel udskiftet min ADSL HomeBox med en VDSL HommeBox fordi jeg bad om at få min hastighed sat op fra 10/1 til 20/2 (mest for at få den større upload hastighed).

Ved installeringen ville VDSL-boksen ikke rigtig etablere forbindelse, så med hjælp fra hotline fik jeg ændret hastigheden til størst mulig hastighed (flex), hvorefter VDSL-forbindelsen kom op at køre. Når jeg måler hastigheden i dag (uden TV) siger den ca. 23/1,5, men generelt siger hastighedstesten vel omkring 15/1,5.

Da jeg kørte med ADSL, var TV-forbindelsen mere stabil, så det taler for at skifte tilbage til ADSL, men med ADSL kunne jeg generelt ikke komme over 7/0,8 i hastighedstesten, så jeg får dobbelt så høj hastighed med VDSL, og det betyder jo en del - specielt for backup-hastigheden på min HomeDisk.

Hvis jeg vælger at gå tilbage til ADSL, kan VDSL-boksen så sættes op til at køre ADSL, eller skal boksen så skiftes ud?

Jeg har nu ringet til hotline og fået sat overvågning på min forbindelse. Så nu må vi lige se, om det giver noget brugbar information.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

@ Stephen: Jeg har selv været udsat for flg. problem med at boksen selv lukkede ned, og tændte igen --- den korteste forklaring, jeg kan give til dette problem, er at få gjort - som det også endte med her: At TDC kom, og skiftede boksen ud.

Efter at den nye boks kom i brug, har der kun været små problemer (lyn-pixelering) på skærmen - for det meste på liveudsendelser, og intet sammenlignet med det gamle modem. Desuden har modemet ikke selv "genstartet" siden da.

Håber, at du får det til at køre uden problemer Glad humørikon

Omdømme 3

Hej MacGyver

Tak for inputtet og de gode ønsker! Glad humørikon

Slukkede dit modem helt - og derefter genstartede, eller var det kun forbindelsen til TDC, der blev afbrudt og "genstartet"? Ved du, hvilken type modem, der var tale om?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephen

Det var da så lidt - det skader da aldrig at hjælpe Glad humørikon

Mit modem slukkede ikke helt - derimod var det, som du nævner, forbindelsen til TDC, der smuttede. Modemet er et VDSL - linien en 20'er.

Ahhhhh ok! Det tyder på at der er måske "en udskudt DSLAM" på din ledningsvej.

Hvad fanden betyder det!?!?!?

Dvs at man tage "internetudstyret" på centralen og flytter det tættere på din husstand (og derfor mindre kabel dæmpning). Men mange af disse udskudt teknik skabe er der kun installeret VDSL (krav fra telestyrelsen). 

Når du bestiller en 20/2, siger vores system "dur ikke på "hovedcentralen", men der er noget udstyr tættere på". Derfor blev du konverteret til VDSL. 

MEN selvom at du kommer tættere på med hjælp af dette teknik skab, så kan der være flere grunde til at din forbindelse stadig ikke er hel stabil. Dette kan skyldes flere ting såsom for lang afstand kontra den hastighed du har. Kabel typen du har ind til dit KAP-stik (det blå firkantet) eller måske en defekt boks. 

Du siger at der er overvågning på og det betyder at der ligger en fejlmelding på din linie. Derfor afvent hvad supportcenteret giver af hvad, SLUK IKKE FOR DIT MODEM (for at give en reelt billede af din forbindelse) og så er jeg sikker på at centeret eller teknikeren nok skal give dig/Jer en stabil forbindelse... Glad humørikon

Omdømme 3

Endnu en gang tak for tilbagemeldingerne og informationen, som giver en bedre forståelse af situationen og problemets kompleksitet.

Der har været flere afbrydelser i bredbåndsforbindelsen her til aften, så jeg vil kontakte Support en af de nærmeste dage og høre, om overvågningen viser noget om årsagen.

Hvis der er oprettet en overvågning, burde der også være oprettet en fejl. 

Dvs at hotline/support centeret vil kontakte dig med en status, og evt sende fejlen videre til en tekniker.

Så du skal blot afvente kald på din mobil Glad humørikon

Omdømme 3

Hej Kjærgaard

Jeg har lige ringet til hotline/support. Medarbejderen bekræftede, at der var oprettet en overvågning, men der var ikke oprettet en fejl! Det er nu sket, og jeg skulle blive kontaktet af en tekniker i løbet af i morgen.

Jeg mener i øvrigt at have konstateret, der kun sker en afbrydelse af bredbåndsforbindelsen, når TV set top boksen er tændt. Jeg har aldrig konstateret, at internetforbindelsen er gået ned, når set top boksen har været i stand by. Afbrydelsen i bredbåndsforbindelsen hænger dog ikke sammen med om iternetforbindelsen bruges samtidig med TV'et eller ej.

Omdømme 3

Hej igen!

En tekniker har nu kigget på min forbindelse og konstateret, at opsætningen af min TV-forbindelse var forkert! Det var ikke "VDSL", der var problemet.

TV-forbindelsen var sat op til flex-hastighed, så TV-signalet var ikke altid sikret den nødvendige kapacitet. Teknikeren kunne også konstatere, at min forbindelse ikke kunne klare de 2Mbit i upload-hastighed og 20Mbit i downloadhastighed, som den var sat op til.

Opsætningen af min TV-forbindelse er nu ændret, så der er "reserveret" ca. 6Mbit til mine to TV-strømme, downloadhastigheden er reduceret til 10 Mbit og min upload-hastighed er reduceret til 1 Mbit - og efterfølgende har der ikke været nogle udfald i mit TV-signal. Meget glad humørikon

Jeg fik i øvrigtigt oplyst, at der ikke er nogen udskudt DSLAM i mit område, så min kapacitet er begrænset af afstanden på godt 1 km til centralen.

Omdømme 2

Hejsa.

Det var dejligt, at du kunne få løst problemet, så tingene igen kører som det skal - selv om det kan være lidt træls i længden med så meget vrøvl, er det overfedt, når det hele kører igen Blinkende humørikon

Her gik vi også igennem alt muligt, da jeg bor kun små 200m fra centralen, og fik da også løst problemet til sidst - med at skifte til et nyt modem Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)