Svar

Forstærkning af signal.

Hej.

Jeg har et trådløs internet i vores hus.

Modemmet er placeret i vores kælder.

Der ersom forventet ikke særlig go dækning på vores 1. sal.

Mit Spørgsmål lyder: Kan jeg tilkoblet endnu et tråløs modem på førstesalen hvis jeg trækker kalbler fra modemmet i kælderen op på 1. salen?

icon

Bedste svar af miela1 14 oktober 2010, 14:08

Hej,

Den bedste løsning ville nok være at sette en range extender på.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4180887, den her ville være et godt valg.

Håber det hjælper

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Den bedste løsning ville nok være at sette en range extender på.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4180887, den her ville være et godt valg.

Håber det hjælper

Tak for hjælpen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Alternativt, hvis man har en ikke-TDC router liggende, og er lidt mere teknisk kan man gå ind at opsætte sin egen router.

1) Ændre standard-adressen på egen router fra 192.168.1.1 til 192.168.2.1

3) Sætte DHCP-serveren til at lease fra 192.168.2.10 til 192.168.2.100

4) Tag et ethernetkabel fra din TDC-router og sæt den anden ende i din egen routers WAN-PORT. Det er meget vigtigt, at det er WAN-porten, da du ellers vil møde komplifikationer.

5) Lav en reparering af din forbindelse under "Netværksindstillinger" etc.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, HeinrichP.

Ja, den løsning kan man også vælge, problemet med den er bare at du så har to forskellige trådløse netværk, og du skal derfor skifte imellem dem, og der vil opstå steder i huset hvor computeren ikke kan finde udaf hvilket net der er det bedste og som et resultat vil "hoppe" imellem netværkne. det oplever du ikke med en repeater, som tager dit netværk og sender det vidre. det er heller ikke med en repeater at have et netkabel fra routeren til repeateren.

men det ville være en godløsning hvis det er et acsses point man ønsker.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Vedrørende samme netværk: Man kan kalde to netværk det samme med samme adgangkode.

Man kan også konfigurere TDC-boksen til at være et "forlængernetværk" så at sige, dvs. et accesspoint, ja, men ikke et netværk i sig selv med egen DHCP-server mv. Bare en forlængelse.

Når der så er flere samme netværk (hvilket også er det en repeater gør, -er det dét som det hedder??) nyere computere kan hoppe mellem netværk automatisk uden at man egentligt som bruger har noget at skulle gøre. For det meste fungerer det helt problemfrit. så er der selvfølgelig den med ens signalstyrker. Det er selvfølgeligt rigtigt, men det sker altså også, hvis to repeatere står for tæt. Så hoppe den mellem hhv. den ene og den anden.

Omdømme 3

Hej, Ja du har ret.

det havde jeg ikke tænkt på, så mangler vi bare at få løst problemet med kablet, og så er den hjemme, med en "Made by Me" repeater.

Omdømme 2

Routere kan godt snakke sammen trådløst, uden kabel, men det er lidt for avanceret for mig.

Køb en repeater, det er jo nok det nemmeste i alle tilfælde, på nær hvis man rent faktisk har mulighed for at opsætte routere flere steder i huset. Så opnår du bedst signal og størst stabilitet med en router med kabelforbindelse.

Godt nytår Meget glad humørikon

Omdømme 2

skal vi ikke bare stoppe her Miela? Vi har begge produceret to løsninger som begge virker, din måske bedre end min. Desuden er denne tråd løst og jeg tror vi begge har bidraget nok i denne sammenhæng.

Fortsat rigtig godt nytår og fremefter Glad humørikon

Omdømme 3

Ja, du har ret.

det har været en god debat. Tak for det.

Omdømme 2

I lige måde.

Hej HeinrichP.

Nu håber jeg at du får en eller anden form for heads up på denne, for den løsning du skriver om med en ikke-TDC-router, ser rigtig fin ud, og er den jeg vil løbe efter. Men jeg har bare lige et opklarende spørgsmål. Når du skriver at man skal sætte DHCP-serveren til at lease fra 192.168 osv osv, er det på TDC Boxen? Og er det så under det punkt der hedder "DHCP server konfiguration" hvor man skal skrive start IP adresse og slut IP adresse?

På forhånd tak for hjælpenGlad mand

Omdømme 2

Altså. Jeg kan sende en vejledning til dig, som jeg har, men det er lidt mere omsonst end som så, og jeg vil ikke tage ansvaret for, hvis noget går galt (selvom det under alle omstændigheder bare er en reset af routeren det kræver hvis det er tilfældet.)

Jeg har kun prøvet at forbinde to TDC-routere, uden problemer, men jeg ved ikke hvad præcis man skal gøre ved en extern router, det er det vedledningen går up på, men eftersom jeg ikke har afprøvet den i praksis eftersom jeg ganske enkelt ikke er ejer af min egen routere (længere) så ved jeg det ikke. Bare ved jeg, at det er meget vigtigt med WAN-porten.''

Hvilken router bruger du, og bruger du evt. én som TDC's som er indbygget modem og router i et??

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)