Svar

Forsinkelse på signalet

Hej.

Jeg undre mig... Hvordan kan det være at der er 5-10 sekunder forskel på signalet fra Home Trio i forhold til signalet fra min egen antenne.

Jeg bor på landet og har derfor egen antenne på taget. Vi har en enkelt boks med home trio. I køkkenet har vi tv med alm antenne, og det er typisk 5-10 sekunder foran - jeg kan nå ind i stuen og se slutningen på vejrudsigten. Det er osse rigtig irriterende når børnene sidder i køkkenet og ser samme program som vi ser i stuen, med en lyd der er foran vores...

Hvad skyldes den forskel ?

Vh

Charl8

icon

Bedste svar af KKI 2 december 2010, 09:14

Det skyldes bla. at signalet skal en noget anden vej for at komme til din tdc boks i forhold til luftlinie med alm antenne.

Signalet kommer jo samme sted fra, Fx dr eller tv2, efter der skal det forbi en central hos tdc og ligges sammen med de andre signaler og sendes ud til dig. Men for at der mulighed for fejlretning er der nok en buffer på, på nogle sekunder. Dvs signalet bliver samlet i en "hukommelse" og sendt ud til dig et par sekunder senere. Og på det tidspunkt er dit lufbårne signal allerede kommet frem til dit tv. Så det er ikke et problem du kan gøre noget ved som sådan.

Dog hvis du har digital modtager i det tv med tdc boksen kan du bare skifte til det luftbårne signal når i ser det samme og så er der jo ingen forsinkelse.

Se original

1 Kommentar

Det skyldes bla. at signalet skal en noget anden vej for at komme til din tdc boks i forhold til luftlinie med alm antenne.

Signalet kommer jo samme sted fra, Fx dr eller tv2, efter der skal det forbi en central hos tdc og ligges sammen med de andre signaler og sendes ud til dig. Men for at der mulighed for fejlretning er der nok en buffer på, på nogle sekunder. Dvs signalet bliver samlet i en "hukommelse" og sendt ud til dig et par sekunder senere. Og på det tidspunkt er dit lufbårne signal allerede kommet frem til dit tv. Så det er ikke et problem du kan gøre noget ved som sådan.

Dog hvis du har digital modtager i det tv med tdc boksen kan du bare skifte til det luftbårne signal når i ser det samme og så er der jo ingen forsinkelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)