forkert kanal

• myh
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har TDC Trio, og nu er min Set Top Box begyndt at leve sit eget liv.

Når jeg skifter en kanal, ved at indstate nummeret på kanlaen skifter den selv til en anden.

Fx. indtaster jeg 18 og det bliver så til 19, og kanal 66 bliver til 69.

Hvad er sket, og hvad kan forstyre boxen, og hvad skal jeg gøre for at løse dette??????????????

2 Kommentarer

Hej Mvh,

Det er selvfølgelig ikke nemt at svare på dit spørgsmål uden at havde adgang til boksen, så derfor syntes jeg at du bør tage kontakt til hotline. (du kan se hvordan det er nemmest på www.tdc.dk/kontakt)

Svaret på dit spørgsmål kunne tænkes at være at finde i den måde vi opstiller vores kanaler på. vi har jo en masse forskellige kanaler, i forskellige pakker. så en opsætning kunne være.

kanal | nummer

DR1 |  1

DR2 | 2

Tv2 | 3

Tv2 Zulu | 4

Kanal 5 | 5

Hvis du nu har en program pakke hvor du for.eks ikke har kanalen Tv2, hvis du så trykker på kanal nummer 2 på din fjernbetjening, vil den automatisk sætte dig op til nærmeste kanal som du har, i det her eksempel vil det så være kanal 3.

jeg håber det giver mening Glad humørikon

Hvis det er noget du ikke har oplevet før, kan det selvfølgelig også være en fejl, også bør du tage kontakt til hotline.

Du kan selvfølgelig altid forsøge en nulstilling af boksen. Du kan se her hvordan det gøres:http://go.tdc.dk/djiqfb

Det er vigtigt at du ved, at hvis du nulstiller boksen, vil den også fjerne evt optaget tv.

Håber det svare på spørgsmålet.

Ps. Husk at dette er et kunde til kunde forum, hvis man har et problem, hvor man ønsker hurtige svar, skal man tage kontakt til hotline/kundeservice.

Hilsen Per.

Hej
Prøv vedlagte link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23067

eller
Jeg oplevede det samme for nogen tid siden.

Ifølge TDC support var løsningen at sætte kanalrækkefølgen til standard:

Menu
Indstillinger

Arranger kanaler

Skift rækkefølge

Gendan standard

Gem
Det giver en anden kanalrækkefølge end du har nu, men du undgår, at den springer kanaler over.
mvh/Erik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P