Forkert IP ved web-tv for 2 af 3 brugere?

• NZA
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg har netop fået tdc-privat alarm og har i den forbindelse oprettet 2 nye brugere i min hustand, for at de ikke skal have adgang til andet end tdc-play og web-tv.

Problemet er bare at de to ekstra brugere ikke kan åbne web-tv, uden at få en fejl om at IP adressen er forkert. (Vi har alle samme IP udad og det kan også gøres på samme maskine hvor den primære bruger virker)

Under systemtesten siger den samme fejl med IP'adressen.

Det må da være en fejl at den kommer med det?

18 Kommentarer

Jeg mener, at have haft en lignende fejl ved oprettelse at flere bruger til selvbetjening. Denne forsvandt af sig selv efter nogle timer. Så det kan godt være at dit problem er forsvundet i dag, hvis TDC har fået opdateret deres systemer med nye brugere.

Tak for forslaget, men har lige testet og det virker stadig ikke, nu efter snart en uge.

Hej NZA

Du er ikke tilfældigvis koblet op via en VPN-forbindelse eller sådan noget?

Hvis det fortsat ikke virker, så skal du nok tage kontakt til Hotline på nuværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Søren 

En lille opfølgning på mit problem...

Jeg sendte en mail til TDC's kundeservice, som derefter ringede mig op og fortalte at det ikke er muligt at have web-tv aktivt, for mere end én bruger. Jeg fortalte ham så at man inde under kontostyringen kunne vælge at de skulle have adgang til TDC-play, Web-tv og andet. Det var ikke noget han var bekendt med og mente at det må være fordi TDC planlægger at tilbyde det i fremtiden måske.

Om det kan passe at det ikke kan lade sig gøre ved jeg ikke. Der er dog ikke andet at gøre end at affinde sig med det jo.

Så for nu bliver jeg nød til at give alle i huset adgang til abbonnement styring, alarm, leje af film osv., for at de kan se web-tv.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Det burde skam være muligt, - det var det i hvert fald for mig, indtil jeg fjernede brugerne igen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej NZA

Det skal være muligt at se WebTV på de brugernavne du tilknytter dit hovedbrugernavn, så jeg skal beklage, at vores Hotline har sagt noget andet.

Det lader dog til, at der siden i går har været en fejl på WebTV, som resulterer i at nogle kunder får afvist den IP-adresse de sidder på.

Dvs. så længe den fejl står på, er det desværre lidt svært at fejlrette på din oplevelse, men man er i fuld gang med fejlretningen.

Jeg vil derfor foreslå, at oplever du fortsat fejlen sidst på ugen, så sender du en e-mail til kundeforum@tdc.dk med nedenstående info, så ekspederer vi den videre til den rigtige afdeling.

I din beskrivelse af problemet, må du gerne skære ud i pap, at det ene brugernavn virker, og det andet ikke virker, på samme PC.

kontaktnummer 
kontakt-mail-adresse 
hoved brugernavn samt ekstrabrugernavne
telefon/EM-nummer
Kontonummer
IP-adresse fra http://webtv.tdc.dk/systemtest/, testet på en af de computere der giver fejlen.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Rasmus

Tak for svaret, jeg vil forsøge igen på fredag og se om fejlen fortsat er der Glad humørikon

Hej Rasmus.

Jeg oplever samme fejl, hvor mit hovedlogin fungerer fint, men de tilknyttede logins desværre ikke kan se webTV. Det lader dermed desværre ikke til at fejlen er forsvundet endnu - har du et godt bud på hvornår der er en løsning på vej?

Med venlig hilsen

Anders

Omdømme 2

Hejsa

Det eneste svar jeg har omkring WebTV på ekstra-logins, er desværre kun at man arbejder på det, dvs. jeg har ikke kunnet opdrive en tidshorisont.

Jeg følger lige op i næste uge, for at se hvad der sker.

Vh.

Rasmus - TDC 

Meget interessant at følge med her. Jeg har siden november forsøgt at få webtv til at fungere hos vores børns´pc´ere! Jeg har talt med TDC, skrevet med TDC og fået henvist til andre TDC ansatte. På vores login står der, at flere i hustanden kan tilmeldes - dét kan de ikke! Kun én!

Nedenfor kan I læse, hvad der blev skrevet sidste gang til mig d. 2.marts. Jeg har slået koldt vand i blodet, men vurderer det kritisk og negativt, at TDC ikke får rettet beskrivelserne i vilkårene, når man nu TROR at det kan lade sig gøre.

Spændende at se, hvad den TDC ansatte her i tråden kan hente af oplysninger? Humørikon frustreret

Vh Jesper

Hej Jesper, Grunden til at i stadig oplever fejl med de login i har inviteret, skyldes at vi har en generalt fejl iøjeblikket på det område. Det betyder, at lige pt. bliver i nødt til at benytte hovedbrugerens login, for at kunne se Webtv. Jeg har desværre ingen tidshorisont på hvornår fejlen bliver rettet, men der arbejdes på sagen. Beklager fejlen og de gener de må gi' jer. Venlig Hilsen Rune Jensen TDC
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

På den anden side, hvad skal man bruge webtv til, hvis man ikke kan tage det med uden for hjemmet? Dette er jeg meget kritisk overfor. Jeg plejer i stedet at bruge www.dr.dk/livetv, men resten af mine kanaler kan jeg ikke bruge.

Nu er jeg HomeTrio kunde og dvs. at jeg skal betale leje pr. ekstra boks til TV andre steder end til "hoved tv´et". Derfor gav det mening at ungerne kunne se WebTV. Jeg er egentligt tilfreds med mange ting hos TDC, men det virker som om at kompleksiteten stiger så meget i forhold til deres mål og produkter (som så ikke virker), at de tilsyneladede ikke hverken kan løse problemerne eller tør/vil ændre på vilkårene.

Jeg bruger også dr´s live tv - men betaler jo for TDC.

Omdømme 2

Hej Jesper

Jeg synes ikke, jeg kan se, at det der er skrevet til dig per e-mail, afviger fra det jeg skriver i meddelelse 10?

Omkring vilkårende, så er de ikke ændret, da de kunder der allerede er tilmeldt WebTV, fortsat kan bruge det, dvs. det er kun tilmeldingen der fejler, og det fik jeg vist ikke penslet ud, i mit tidligere indlæg.

Omkring betaling af multiroom, er der ændret på vilkårene, så du nu betaler 69kr om måneden, uanset antal multiroom, i stedet for de 59kr per styk.

Dog må vi ikke lave denne ændring, og du skal derfor selv kontakte vores Kundeservice, for at bede om denne ændring.

Ønsker du flere multiroombokse, end du allerede har, skal du betale en engangspris, på hver enkelt boks du ønsker tilsendt.

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Det er meget kærkomment! - som Canal Digital allerede gjorde for flere år siden, men det er da kun dejligt, at dette tiltag har fundet vej til TDC nu. 

Det eneste svar jeg har omkring WebTV på ekstra-logins, er desværre kun at man arbejder på det, dvs. jeg har ikke kunnet opdrive en tidshorisont.

Jeg følger lige op i næste uge, for at se hvad der sker.

Vh.

Rasmus - TDC 

Hej Rasmus

Det må være op ad bakke hele tiden at skulle være henholdende med svar. Det virker næsten som en kommunal arbejdsplads Glad humørikon ...og dem kender jeg indefra.

Fakta: Når jeg logger på mit TDC, står der at jeg kan invitere flere brugere til at bruge WEBTV, der e sågar plads til 4 stk! Men det virker fortsat ikke. Kun til én person (udover hovedlogin som er mig selv).

Fakta: Jeg har igennem mange måneder hjulpet TDC med at få de præcise oplysninger fra mig desangående - mhp at være en samarbejdspartner. Mine mail og jeres venlig svar er et bevis derpå og dem har jeg i en særlig TDC postmappe.

Fakta: Kan det løses? Vides ikke - i det man gennem mange måneder har arbejdet på det og"Jeg har desværre ingen tidshorisont på hvornår fejlen bliver rettet, men der arbejdes på sagen." Og prøv lige at se, hvilken dato du har givet svar 10!

Fakta: Der er mange mange gode produkter hos TDC og jeg er grundlæggende glad for dét jeg får.

Vh Jesper

Omdømme 2

Der fejlrettes fortsat, men vores udviklere vil gerne have nogle flere eksempler.

Hvis I fortsat oplever fejl med adgang til WebTV på familielogin, er I meget velkomne til at sende en mail til kundeforum@tdc.dk med emnet "Att. Rasmus", og med nedenstående info, samt en beskrivelse af hvordan I oplever fejlen.

kontaktnummer 
kontakt-mail-adresse 
hoved brugernavn samt ekstrabrugernavne 
telefon/EM-nummer
Kontonummer 
IP-adresse fra http://webtv.tdc.dk/systemtest/, testet på en af de computere der giver fejlen 

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Det går lidt op og ned med fejlretningen her.

Men problemet lige nu er, at man ikke kan invitere en bruger med et eksistrende brugernavn, dvs. hvis du inviterer en, som opretter et nyt brugernavn i invitationsprocessen, så virker det.

Vh.

Rasmus - TDC

Jeg har netop testet igen og kan fortælle at alle mine brugere virker her :-) 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)