Forhindre adgang til internet via TDC router via LAN kabel

Hej!

Jeg har sat min gamle router i forlængelse af TDC's router og det virker fint. Jeg har sat den op, så forældre computere(via deres MAC adresser) får nogle bestemte høje ip-adresser, som har fri adgang.

Alle andre incl. ungernes computere, mobiler etc. får lavere ip-adresser, som jeg så har sat en regel op i routeren til at have begrænset åbningstid.

Det virker fint både med wireless forbindelser og selv hvis en af ungerne putter et LAN kabel direkte i routeren, fordi den så automatisk får en lav ip-adresse (Tro mig, de har prøvet!).

Men på TDC's router kan man bare sætte et LAN kabel i routeren og så har du fri adgang til internettet (Tro mig, de har prøvet, og de har fuld forbindelse til internettet).

Jeg synes det virker meget kringlet den måde konfigurationen i TDC routeren fungerer.

Hvordan få jeg sat TDC-routeren op så kun bestemte computere med bestemte MAC adresser kan få adgang til internettet, selvom de prøver med et LAN-kabel?

hilsen

Helle

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

web.jpg

Gå ind under firewall og kig på webside blokering 

mvh

Hej.

Jeg har et tilsvarende ønske, men jeg ønsker dog at blokere alt trafik ud på internettet i et tidsrum (så et lidt mere simpelt setup).

Mit problem er, at jeg skal angive hver enkelt domæne/ip-adresse jeg vil blokere på Homebox'en.

Hvad skal jeg taste for at blokere alle sider?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)