forbrug af bredbånd

hvordan får jeg adgang til at tjekke mit bredbåndsforbrug? jeg kan se mit tlf. forbrug og har nu rodet rundt derinde i en halv time. Jeg begriber ikke, at jeg ikke kan se hele mit engagement..... Det skal være NEMT!

7 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Tak for dit indlæg.

Langt de fleste bredbåndsforbindelser, som er gennem vores kobberkabler, er med frit forbrug. Derfor vil der ikke fremgå noget forbrug på din selvbetjening.

Hvis man er en af de få kunder, der har en forbrugsafregnet bredbåndsforbindelse, så burde forbruget fremgå af selvbetjening, sikr da gerne at abonnementet er tilknyttet dit login.

Hvis du har et mobilt bredbånd kan du se dit forbrug i styreprogrammet ConnectIt, under forbrug.

Håber det svare på dit spørgsmål Glad humørikon

Med venlig hilsen

ThomasG

Jeg tillader mig lige at blande mig håber det er ok. Jeg kan godt forstå der efterlyses hvor stort det månedlige forbrug det er selvom der er frit forbrug - det kunne jo være man overvejede at fx ændre sit abbonement til TDC mobilt bredbånd - og hvilket skal man så vælge når man ikke aner hvad ens forbrug det er ?

Venlig hilsen: Jens

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Det er rigtig ConnectIt har tællere, men de bliver jo ikke nulstillet samtid med TDC's tællere, og hvis det er et mobil abonnement har man også brug for at vide hvor meget man hat snakket.

Det eneste acceptable er at TDC viser tællerne undet selvbetjening. Hvorfor er det så svært???

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er slet ikke svært....

Det er faktisk ganske enkelt - men det vil ikke give nogen mening. Netop fordi trafikken er fri, så gør det ikke noget at der tælles forkert - og det er lige netop hvad der ville ske.... Overheadtrafikken ville blive talt med, trafik der hidrører fra bredbåndstelefoni, et vist omfang af IP-TV trafik for bare at nævne nogle.

Man vil således få et tal som er helt igennem ubrugeligt, og derfor er det ikke værd at gøre det op.

Hvis man vil have sammenlignlige tal er der kun en løsning der kan bruges -og det er at gøre trafikken op på selve computeren. Google henviser til flere tusinde trafiktællere der alle har deres styrker og svagheder alt efter hvad de er lavet til. derudover er det muligt at finde oplysningerne i de fleste routere.

vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Peter,

For en gangs skyld er jeg ikke helt enig med dig.

Hvis man kører mobil bredbånd eller man har et mobil abonnement, med et antal timer fri tale og et antal GB data, må TDC have tællere, der fortæller dem hvornår de skal nesætte hastigheden på data eller begynde at taksere samtalerne. Jeg kender ikke kvaliteten på disse tællere, men de må åbenbart være brugbare for TDC, og defor synes jeg godt jeg vil have adgang til dem.

F.eks. har jeg et mobilabonnement som jeg tror er for stort, men jeg ved det ikke.

Det er måske lidt uden for denne tråds oprindelige idé, men jeg synes ligner lidt.

Det billing-software teleselskaberne alle bruger kan, og afdækker løbende enhver del af en klients forbrug. Der er altså ingen grå områder der ikke kan tælles, og bliver talt op, men det er et spørgsmål om, hvor meget teleselkabet vil opgive til forbrugeren. F.eks. jeg har begrundet mistanke om at TDC har adopteret en policy fra udlandet om at kontrollere såkaldte heavy users, pt. defineret som 5GB. JyllandsPosten skrev om hvor forbavsede teleselskaberne var over at bl.a. mobilt bredbåndskunder i stigende grad faktisk bruger deres fulde pakke, og jeg, med pt. TDCs Stor pakke 10GB, har netop oplevet i denne måned at blive sat ned i hastighed efter 5GB, hvor tidligere de satte den ned, som kontrakten korrekt indeholder, når jeg har nået 10GB. Glem alt om at kunne finmåle dit lokale forbrug, men at TDC ikke vil oplyse om driftsforstyrrelser på enkeltnumre, eller opfylde levering af 10GB i en 10GB abonnements, mobilt bredbåndspakke er en meget betænkelig udvikling. Man kan blot skele til netop opgjorte målinger i UK hvor kun Virgin opfylder hvad de lover mht hastighed og mængde. De fleste udbydere leverer mellem 30 og 50% af download hastigheden, og ingen pt vil stå bag oploadhastigheder til private over 2MB, hvilket sætter store begrænsninger for SMEs, og udskyder mulighederne for teleworking. Undskyld Bachelor hvis jeg blander mig, men at være lektor i faget, men ikke er i branchen eller har særligt branche indsigt er en meget væsentlig forskel. Der er elektroniske tællere for throughput, packet loss, noise, etc, men det betyder ikke nødvendigvis at TDC eller andre teleselskaber vil give dig denne indsigt uden et EU direktiv. Med Telia og Telenor under pres er der reelt ingen konkurrence igen idet det eneste der har betydning er dækningsgraden, og information om driftsforstyrrelser når de reelt er til stede. Mvh, 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lone

Har nu i længere tid undersøgt din forespørgsel, om hvorvidt det er muligt, at tjekke sit bredbåndsforbrug.

Jeg formoder det drejer sig om dit fastnets bredbåndsforbrug, dvs. IKKE mobil BB.

Som ThomasG rigtigt nok siger, er det ikke en service vi tilbyder, idet de fleste bredbåndsforbindelser kommer med frit forbrug.

Men jeg kan nu selv godt se det praktiske i sådan en service, og har derfor sendt dit ønske videre i systemet.

Der findes højst sandsynligt eksternt software der kan tilbyde denne service, men det er desværre ikke noget TDC gør i øjeblikket.

Håber det besvarede dit spørgsmål.

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)