forbindelse til netværket slukker og tænder konstant.

• 0 kommentarer
Vores forbindelse til netværket er meget ustabil. Vi bliver smidt af og vores netværk er ikke at finde på listen over netværk, det dukker hurtigt op igen (måske 1min.) og der er forbindelse igen. Vores router er en TDC standart, kan det være den der er for dårlig. Vi har 2 pc'er det er det samme på begge.

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Dit problem er sansynlig vis meget støj på din forbindelse, det kan ske med mange andre netværk.

du skal prøve at skifte kanal.

her er et link til hvordan og hvorfor med ustabilt Trådløst net

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20568 

Der kan være forhold det ikke er nok at skifte kanal, i det tilfælde skal du prøve at flytte din router, det kan være nok med få centimeter

håber det hjælper

Vi har samme problem

Ustablit netværk, naboerne har samme problem. Med ustabilt mener jeg ikke langsom, jeg mener at det kobler ned så forbindelsen bliver afbrudt. Denne tilstand varer op til en time, efterhånden dagligt.

Når vi fejlmelder til tdc siger de bare at vores router og trådløse netværk ikke er et tdc produkt så de kan ikke hjælpe mig, iøvrigt er dæmpningen kun 27dB så der er ingen problemer. Så fjernede jeg alt udstyr (bortset fra tdc'c modem, og satte så PC'en direkte ind i modemet.

Jeg ringede op til tdc igen - nu sagde de at det var min PC det måtte være galt med!!! Ja men det er alle 4 PC'er i huset det er galt med. Ja den slags kan jo forekomme sagde de så til mig.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

nettom skrev:

Vi har samme problem

Ustablit netværk, naboerne har samme problem. Med ustabilt mener jeg ikke langsom, jeg mener at det kobler ned så forbindelsen bliver afbrudt. Denne tilstand varer op til en time, efterhånden dagligt.

Når vi fejlmelder til tdc siger de bare at vores router og trådløse netværk ikke er et tdc produkt så de kan ikke hjælpe mig, iøvrigt er dæmpningen kun 27dB så der er ingen problemer. Så fjernede jeg alt udstyr (bortset fra tdc'c modem, og satte så PC'en direkte ind i modemet.

Jeg ringede op til tdc igen - nu sagde de at det var min PC det måtte være galt med!!! Ja men det er alle 4 PC'er i huset det er galt med. Ja den slags kan jo forekomme sagde de så til mig.

Hej.

Jeg skal lige vide lidt mere hvis jeg skal have en mulighed for at hjælpe dig.

• Hvilke styresystemer bruger du (Windows XP,Windows Vista,Windows 7, Linux, MacOS)
  • Er netted også ustabil når du køre kabel.
  • Har du prøvet at skifte kanal.
  • Hvilket Udstyr har du.
har windows 7 og anden pc med vista, har ikke prøvet kabel,,har stadard udstyr fra tdc - netgear.

har prøvet at skifte kanal.

Omdømme 3

Hej.

Jeg må gå udfra at det kun er på wifi der er en fejl.

Windows Vista og 7 er ikke serlig gode til at håndtere pluslige signal fald og vil som en direkte føgle midste forbindelsen helt, det kan du ikke rigtig gøre noget ved.

men der er nogle ting du kan prøve for at afhjælpe problemet med ustabilt signal.

1. Genstart Routern, sluk den vent 5 min og tilslut den igen.
  2. flytte routeren, lyder dumt men i nogle tilfælde hjælper det.
  3. nogle gange hjælper det et Slukke microbølje ovnen, når jeg tænder min er det både Tv signal og Wifi signal der bliver forstyret.
  4. en til der lyder lidt dum men kan være et problem er vjeret, der er ikke mange der tror på det men det har en efækt det er dog ikke noget du kan gøre noget ved, men jeg tror ikke det er det, idet radio bøjler bevær sig nemmer igemnem kodt og fugtig vejr.
  5. prøv at skifte mellem alle kanaler(1 - 11) 
Jeg er temlig sikker på at det er din router det er galt med så hvis det overstående ikke virker tror jeg du skal have en ny router, eller i bedste tilfælde opdatere din firmware.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5816.

Håber du får det til at virke.

miela1 skrev:
Hej.

Jeg må gå udfra at det kun er på wifi der er en fejl.

Windows Vista og 7 er ikke serlig gode til at håndtere pluslige signal fald og vil som en direkte føgle midste forbindelsen helt, det kan du ikke rigtig gøre noget ved.

men der er nogle ting du kan prøve for at afhjælpe problemet med ustabilt signal.

1. Genstart Routern, sluk den vent 5 min og tilslut den igen.
  2. flytte routeren, lyder dumt men i nogle tilfælde hjælper det.
  3. nogle gange hjælper det et Slukke microbølje ovnen, når jeg tænder min er det både Tv signal og Wifi signal der bliver forstyret.
  4. en til der lyder lidt dum men kan være et problem er vjeret, der er ikke mange der tror på det men det har en efækt det er dog ikke noget du kan gøre noget ved, men jeg tror ikke det er det, idet radio bøjler bevær sig nemmer igemnem kodt og fugtig vejr.
  5. prøv at skifte mellem alle kanaler(1 - 11) 
Jeg er temlig sikker på at det er din router det er galt med så hvis det overstående ikke virker tror jeg du skal have en ny router, eller i bedste tilfælde opdatere din firmware.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5816.

Håber du får det til at virke.

Det har intet med hverken Windows Vista eller Windows 7 at gøre. Det er driverne, der styrer dette. Prøv at skifte kanal og aftal med dine naboer hvilke kanaler, de anvender.

Omdømme 3

Hej, Anarchin.

Det har alt at gøre med windows 7 og Vista, da en driver kun fortæller windows tale med hardware, alså en tolk for software og hardware.

idet her tilfælde er det et program i windows der styre om der skal være forbindelse, oversetter krypterings koder og hvad der ellers skal til får at komme opå netted.

det andet vil være lidt lige som at sige at du trykker speedern forde bilen gir gas, her vil du svare til softwaren speedern er drivern og bilen hardwaren og det giver ingen mening.

nå hvad angår hvad han skal gøre for at få han net til at virke igen tror jeg vi er meget enig om løsningen hvilket du skikkert også ville kunne se hvis du havde læst mit indlæg, hvor jeg i punkt 5 også skriver at han skal prøve at skifte kanal selvom at han har prøvet at skifte til en anden kanal, og det er som du sikkert også er enig i ikke nok bare at prøve en eller 2 kanaler forde der vil være en stor sansynlighed for at ramme en kanal hvor det er samme eller mere forstyrlse på, og du vil sikkert også være enig i at den første kanal man skal prøve er en af dem der ligger længst væk fra den kanal man bruger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)