Forbindelse til modem

• Deltager
  • 1 kommentar
Mit modem er ofte ude af drift. Nu har det varet siden i fredags, så jeg er logget ind via naboens trådløse.

TDC kan ikke hjælpe, for når det bliver mandag virker det igen, og når det er weekend, hvor jeg har problemet, tager de ikke telefonen. Men nu har jeg brugt i hundredevis af timer og adskillige tusinde på at tjekke netværk, købe nye routere accespoints m.v. for når TDC ikke kan hjælpe, må jeg jo prøve der, hvor jeg kan.

Jeg har TDC Home Trio. Både fjernsyn og telefon virker generelt uden væsentlige problemer.

Hvad kan jeg gøre?

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er godt du skriver at dit TV og telefon virker, for så kan vi udelukke at det er dit modem den er galt med,

Jeg vil gætte på at du har en TDC Box som jo er det hele samlet i en box.

efter som at dit TV virker vil jeg gætte på at det er dit trådløse netværk den er galt med og jeg vil der for inden jeg begynder at komme med alle mulige idéer.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20568

hvis det ikke hjælper, så skriv entlg igen.

Alt i det interne netværk er krydstjekket og udskiftet adskillige gange - både som LAN, WLAN og kabel direkte fra computer i modem.

Det jeg gjorde her i weekenden var at rive min router ud, og bære den ind til naboen, så nu låner jeg forbindelse derfra - og det virker uden ændringer i netværksopsætning.

Den sidste Netgear router, som jeg testede her i weekenden var så flink at vise et skærmbillede, hvor den viser, hvad den har tjekket. Alt frem til den testede for adgang til modem var OK. Der stoppede festen så.

Jeg har ikke alt i en box. Jeg har et hvidt siemensmodem til edbsiden, en lille hvid boks og en anden lille boks til telefon.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Skay

Det lyder da underligt, at det kun er i weekenden det ikke fungerer for dig. Det går naturligvis ikke, at man er uden internet i weekenden, hvor man er hjemme og har allermest brug for det.

Jeg vil endnu ikke komme med forslag til løsning, det er miela1 sædvanligvis bedre til end mig.

Grunden til jeg skriver til dig, er at du skriver det virker når TDC har åbent og ikke virker når TDC har lukket. Vi har åbent på hotline i weekenden, så du kan sagtens ringe til os i weekenden. Du kan se her, hvordan vores åbningstider er:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_fast

Når jeg læser det du skriver, får jeg indtryk af at du er dygtig og ved meget om det, så det er yderst mystisk. Jeg håber du får løst dit problem sammen med vores super-dygtige brugere her på forum.

Jeg ser frem til at følge jeres arbejde. Skriv igen, så vi sikrer at du får det til at virke.

Hilsen

Patrick

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg vil give Patrick ret i at det er underlit at det kun er i weekenden.

med det du har skrevet nu, vil jeg sige at den eneste logiske forklaring er at du på en eller anden måde har fået lukket for dit internet i weekenden, da jeg ikke tror at det kan gøres i routeren og du siger det virker når den sidder over ved naboen, er det inde ved TDC.

Jeg vil der for sige at du skal ringe til TDC Kundesevice og høre om der er en "Weekend spæring" på dit internet.

hvis det ikke er det så ved jeg ikke hvad det skulle være.

Hej

Da jeg ikke har forstand på det, skal I ikke svare mig. Jeg stiller kun et spørgsmål:

Kan det have noget med dette at gøre: Windows Firewall med avanceret sikkerhed Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu har jeg læst denne tråd flere gange og er stadig i tvivl om, hvad det er du oplever i weekenden.

1. Virker internettet overhovedet ikke eller har du kun udfald af internettet?
  2. Hvad tid om fredagen begynder problemet og hvornår slutter det om søndagen?
  3. Virker din telefon, når internettet ikke virker?
  4. Hvordan lyser lamperne i Siemens boksen?
Du bliver nok nødt til at svare på disse spørgsmål, for at vi kan komme videre.

Nu er der meget nyt.

Det har hidtil kun været internetforbindelsen, der er røget.

Det har altid været i weekender - og mest om søndagen.

Mandage har det kørt igen, når jeg er kommet fra arbejde.

Denne gang startede det i fredags, og det var stadig galt i dag, mandag.

Det var startet i fredags, da jeg kom hjem ved 18-tiden.

Telefonen har virket hele tiden. Det er en telefon, sluttet til en telefonadapter (TDC's IP-løsning).

Jeg kontaktede igen TDC i dag kl. ca. 18.10, men gjorde den fejl, at jeg tastede mit telefonnummer ind for hurtig betjening. Så blev jeg smidt af med den besked, at supporten kun har åbent på hverdage til kl. 17.30. Samme fejl lavede jeg i går, søndag.

Så blev jeg stædig og ringede op igen uden at taste mit telefonnummer for hurtig betjening. Så kunne jeg godt få support. Vi kredsede meget om, at der ikke er support på routere. Supporten kunne se min nye router, som ikke engang var blevet installeret endnu, da jeg ikke kunne få kontakt til modemmet, men så forbandt jeg PC og modem direkte med kabel. Problemet forblev uændret. Supporten tildelte mig en ny IP-adresse, men det viste sig ikke at være den samme, som den IP-adresse, jeg kunne se fra PC-en.

Fjernsyn har jeg ikke oplevet problemer med før, men her til aften ved 20-tiden, var det hele noget dødt.

Jeg tog igen ledninger og strøm og genstartede (det har jeg gjort rigtig mange gange efterhånden).

Så kom der liv i fjernsynet.

Her kl. 21, opdagede jeg, at der var kommet en mail ind vedr. indlæg fra dig. Så tjekkede jeg IE og jeg kan nu se, at der er internetforbindelse. Det er en kablet forbindelse direkte i modemmet.

Jeg har ikke noget, der tydeligt viser mig, hvilke lamper, der er hvad. Den midterste af i alt 5 lamper på siemensmodemmet har været helt død. Den blinker nu på livet løs. Jeg tror, at det er en LAN2 lampe. Powerlampen er svag, men lyser. De 3 andre lyser konstant eller med korte formørkninger.

Jeg bliver kontaktet af en supporter i morgen mellem kl. 14 og 16.
Vedr. router skal det blot nævnes, at den gamle router nu står hos naboen og mit netværk virker upåklageligt derfra. Det skal bare hægtes af, når jeg skal prøve at installere den nye router.

Denne bemærkning er blot for at fastslå, at alt i mit eget netværk er prøvet. Fejlen er ikke dér.

Hej Patrick.

Jeg har fundet ud af, hvorfor supporten var lukket for mig i weekenden.

Det var fordi, jeg tastede mit telefonnummer ind for hurtig support. Så blev jeg smidt af med besked om, at supporten var lukket. Jeg kunne ikke huske detaljerne, men dem fangede jeg i dag, da jeg prøvede igen. I dag fik jeg at vide, at supporten har åbent på hverdage til kl. 17.30.

efterfølgende ringede jeg op igen, men nægtede at indtaste mit telefonnummer. Så fik jeg adgang til supporten.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Når lamperne i Siemens modemet lyser, som de gør, tyder det på, at din forbindelse til centralen er i orden.

Tilbage er, at enten har Siemens modemet en periodisk fejl eller også er kablet fra Siemns modemet til router/PC beskadget.

Det er dog mystisk, at det kun sker i weekenderne.

Da du skiftede diverse netværks dingenoter ud prøvede du da at skifte kablerne også?

Hvis internet ikke virker, men din IP-telefon virker er fejlen enten: router, kabel til PC, netkort PC.

Hvis internet OG IP-telefoni ikke virker er fejlen enten: LAN udgang modem, kabel til router, router.

Siden marts 2008, er der prøvet 4 routere af forskellige fabrikater, et tilsvarende antal APW-ere og 2 sæt interne kabler.

(Tidligere har jeg brugt 2 stk. 10m. kat 5e-kabler under installationen af routeren (et kabel på hver side), og derefter trådløst til routeren. Nu har jeg et 20m. kabel til installationen. Jeg husker ikke, om det er kat 5e eller 6. Det er samme kabel, der i aftes fik forbindelse igen.

Intet fra LAN-stikket i modemmet og ud af huset er skiftet.

Jeg har prøvet APW med USB-stik, men nu sidder der en Netgear med internt kort og ledninger op til antennen. Dette er dog deaktiveret, når jeg tester LAN-forbindelse, som nu.

Når det nye er installeret og har virket, har jeg været i den tro, at det var i orden, men så pludselig har jeg igen siddet uden internet.

Intet er umuligt, men det sandsynliggør, at problemet ikke findes i det interne netudstyr.
Alternativt, at nogle hændelser i TDC-nettet laver kludder et sted, som systemet i standardopsætning ikke er gearet til at løse? F.eks. virkede det ikke helt OK, at jeg fik tildelt éen IP-adresse, men det var en anden IP-adresse, der var på min computer (med direkte kabel i modem). Noget tyder på, at et problem låser systemet, og at en reset et sted låser det op igen.

Alt virker nu.

For en sikkerheds skyld, er der en TDC-box på vej.

Jeg glæder mig nu over, at det virker i håbet om, at det var sidste nedbrud i lang tid Glad humørikon

Omdømme 2

Jo men, hvad var fejlen?

Jeg er sgu da lidt nysgerrig!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)