Forbindelse til Internettet

• 0 kommentarer
Jeg har sat en ny harddisk i børne-pc'en og installeret Win XP.

Der er kabel til routeren som i gamle dage men hvor finder jeg en vejledning til at komme på Nettet?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Prøv at se om du har stat kablet rigtig i.

der skulle være forbindelse med det samme hvis du køre med kabel

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det skulle da gerne ske helt automatisk, hvis din router i forvejen er tilsluttet nettet og routeren er opsat som DHCP server, det vil sige at den automatisk tildeler de tilsluttede PC 'er en IP - adresse. Hvis den er det vil de PC'er der er tilsluttet routeren have adgang til nettet. Jeg går ud fra at du allerede har adgang til nettet gennem din tilsluttede pouter. Hvis det er første gang du skal tilslutte dig nettet skal du gøre brug af de tilslutningsoplysninger du har fået fra TDC, og oprette forbindelse til nettet. Routeren er normalt opsat til at tildele de tilsluttede enheder en IP-adresse.

Routeren kører med 1 pc'er og 1 netværksprinter samt 2 trådløse lab'er helt perfekt. Denne pc har kørt i et par år uden problemer. Nu med en ny HD med Win XP installeret og det vil ikke spille. Når jeg sætter kablet i netværksporten lyser den lille lampe med det samme. Når jeg flytter kablet fra port 3 til 4 på Netgear så lyser tallet 4 på forsiden. Jeg har prøvet at reinstallere Win XP - men det vil ikke. Hvad er der galt? 

Omdømme 2

Hej!

Nu er det så pc'eren vi skal koncentrere os om. Du skal ind i enhedshåndteringen og se om der er en gul anmærkning ved netværkskortet - hvis der er det  - undersøg om kortet er aktivt  - opdater driveren. Hvis der ikke er nogen problemer med kortet, så prøv lige, for en sikkerheds skyld, med at andet netværkskabel. Håber at det hjælper, måske andre har en løsning der kan hjælpe dig. Jeg kan ikke forestille mig at du har foretaget ændringer på din routeropsætning, når alt andet fungerer perfekt?!

Tak for hjælpen - jeg fandt driverne på GIGABYTE Utility-cd'en og nu er jeg på.

Omdømme 2

Fint nok Glad humørikon og god fornøjelse!

Mvh. KPN

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P