Svar

Forbindelse til Internettet

I sidste uge brændte strømforsyningen af til min D-Link DI-514 Wireless router af, og da denne model er udgået kunne jeg ikke få en ny Strømforsyning, men måtte købe en ny moderne trådløs router D-Link DIR-615. Den virker godt for det meste men Ca 10 gange om dagen mister vi forbindelsen til Internettet og Modemet som er et TDC leveret Siemens Modem skal slukkes og startes op igen. Nogle gange når forbindelsen til IE og Firefox er væk virker Messenger og Outlook Express til TDC Mail stadig andre gange er al forbindelse væk.

Sådan problemer havde jeg aldrig med den gamle Router, så er der nogen der har erfaring med DIR-615 Routeren Det er H/W D3 og F/W 4.00. Der findes tilsyneladende en nyere version af F/W, men når jeg læser installations beskrivelsen får jeg godt nok sved på panden.

Så er der nogen der har nogle ideer? 

icon

Bedste svar af jeps-92 30 november 2010, 16:37

Du finder en guide her: ftp://ftp.dlink.dk/Products/FAQ/DIR-xxx-How_do_I_update_the_firmware_so_the_router_get_the_latest_updates_and_functions_dk.pdf

Vælg router her: http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLTechProduct&cid=1197319391708&p=1197318959018&packedargs=QuickLinksParentID%3D1197318959018%26locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Held og lykke!

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er korrekt, at hvis man ikke er helt sikker på, hvad man skal gøre ved en FW opdatering, skal man lade være. Omvendt kan man mange steder finde en nøje arbejdsbeskrivelse, som skulle minimere risikoen betragteligt. Hvis du savner et link, så skriv lige tilbage.

Jeg er mangeårig bruger af Dlink routere og en af deres svagheder har altid været funktionen "DNS Relay". Hvis du går ind i opsætningen og slår den funktion fra burde du opleve en mere stabil forbindelse!

Tak for svaret Jeps, nu har jeg deaktiveret DSN Relay så må vi se om det hjælper på stabiliteten.

Med hensyn til F/W opdatering, må du meget gerne sende mig et link til en nogenlunde forståelig beskrivelse, det må blive det næste jeg prøver, den nuværende version er fra 2008.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Du finder en guide her: ftp://ftp.dlink.dk/Products/FAQ/DIR-xxx-How_do_I_update_the_firmware_so_the_router_get_the_latest_updates_and_functions_dk.pdf

Vælg router her: http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLTechProduct&cid=1197319391708&p=1197318959018&packedargs=QuickLinksParentID%3D1197318959018%26locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Held og lykke!

Hej Jeps, det ser ud til at dit tips virkede siden jeg un-tacked DSN Relay har det bare kørt derudaf.

Vejledningen du sendte link til er helt forståelig så jeg gemmer den til en senere opdatering af F/W.

Tak for hjælpen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P