Forbindelse til hometrio trådløs router

Hej

Jeg har problemer med at forbinde en bærbar computer (XP styresystem), til vores trådløse router (homebox). Netværket fungere fint nok, og jeg har andre computere kørende på det. Den bærbare computer kan godt finde netværket, men efter jeg har indtastet netværksnøgle, står den og forbinder forgæves. Under egenskaber for netværket - under fanen tilknytning - står der WEP datakryptering. Jeg er i tvivl om det trådløse netkort, Winbond W89C33 mPCI 802.11 Wire, ikke kan køre det gældende kryptering (WPA)

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvilket netkort du har har ikke noget at gøre med hvilken kryptering du kan køre, så der kan du bare være helt rolig.

Dervar en gang hvor XP ikke kunne køre optimalt med WPA men hvis din computer er opdateret er der ingen problemer, jeg mener det var servicepakke 1 hvor det blev rettet.

Du skal prøve at fjerne netwærket fra listen over fortrukne netværk,

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24787#WXP

Håber det hjælper,

@ Miela1

Tak for svaret. Jeg er desværre ikke kommet videre idet xp i forvejen er opdateret med service pack 2. Jeg har flere gange fjernet netværket fra listen foretrukne, men det er det samme problem hver gang jeg prøver at tilslutte. Den står og venter på svar fra netværket, og kommer ikke videre.

Håber der er nogle som kan hælpe mig videre.

PS. Jeg har haft problemer med at koble mig på andre tråløse netværk med denne computer.

Rasmus

Hej rasmus_skau

Jeg ville starte med opdatere XP til service pack 3 der ydes ikke support på service 2 fra XP mere

så start med det når du har gjort det kan det være det virker

Opdatering med service pack 3 var løsningen på problemet.

Tak for hjælpen i 2

Venlig hilsen

Rasmus

Selv tak det var godt og høre det lykkes

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$