Forbinde Homebox og NETGEAR router trådløst

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har lige sat min homebox op og er nu trådløst på nettet via den.

Men hvordan forbinder jeg Homebox med en NETGEAR 300 Router trådløst?

Vh Haven

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan du ikke  -  hvorfor vil du have 2 trådløse routere aktive da ?

Før Homebox havde jeg to NETGEAR router, den ene som base og den anden til at forstærke/forlænge signalet, da det var for dårligt i den ene ende af huset. Dette foregik trådløst, da der er problemer med at have kabel mellem de to routere.

Men så gik min gamle boks, hvor jeg fik bredbånd ind i huset, via TDC, i stykker. Jeg fik så tilsendt en homeboks.

Nu ville jeg så gerne sætte denne Homebox op som basisrouter, som så kunne sende trådløst videre til min NETGEAR router.

I den gamle opsætning mellem de to NETGEAR routere, havde jeg det problem at jeg ofte blev sat af nettet, da computeren ikke kunne finde ud af hvilke en NETGEAR jeg skulle være på.

Så jeg håbede det nu kunne sættes op så det blev stabilt?

Håber det var svar nok

Vh Haven

Omdømme 2

Enten så skal du gøre som du plejer, altså slå dhcp fra i tdc boksen, og køre videre med dine 2 netgear routere. Eller også skal du søge på google/edbpriser efter en wifi-extender.
Hej Lars

Mange tak for svar

Jeg går ud fra at se efter en wifi-extender, er et tilkøb og at det vel ikke skulle være nødvendigt.

Men samtidigt ved jeg heller ikke hvad du mener med at slå dhcp fra i tdc boksen, for hvis det er inde i opsætningen, har jeg problemer med at komme derind. Jeg har også lavet et indlæg, hvor jeg beskriver problemer med at få kontakt til min Homebox via 192.168.1.1

Da jeg modtog denne Homebox fik jeg at vide af en TDC teknikker at han ville lave nogle ændringer inde hos dem, så kunne jeg benytte min Homebox som en basis router og derefter trådløst benytte den ene af mine NETGEAR routere til at få et forstærket signal, de steder i huset, hvor signalet var svagt.

Men som tidligere skrevet kan jeg slet ikke få kontakt til min Homebox, hvilket vel er første skridt til det hele?

Jeg skal lige nævne at når jeg kan komme på nettet via min Homebox, så sker det trådløst, da jeg ikke kan finde nettet via kabel, som om der ikke er nogen LAN forbindelse?

Er der mon nogen der kan hjælpe, nu har jeg siddet i to dage og er ikke kommet nogen vegne, TDC Hotlinie, siger bare det ikke er deres problem.

Omdømme 2

Reset din homebox

Der sidder en lille knap på siden

Derefter kan du forbinde til 192.168.1.1  med user:  admin   og pass:   admin

Koden til det trådløse netværk, står på et klistermærke på bagsiden(det nederste) af home-boxen

Hej Lars

Mange tak for dit svar.

Jeg har forsøgt at resette min Homebox x 2, uden at det gjorde nogen forskel, jeg har også forsøgt med en anden bærbar pc, i fald problemet skulle ligge i den første pc, men uden held.

Jeg må nok have fat i TDC igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P