Forbind PS3 til trådløse netværk

Hej derude

Jeg har problemer med at forbinde min PS3 til vores trådløse netværk. Jeg har fulgt guiden og har prøvet før at forbinde PS3 til et netværk. Når jeg har fundet netværket og skrevet koden får jeg følgende besked:

Forbindelse til adgangspunktet kunne ikke etableres. Check sikkerhedsindstillingerne for det trådløse LAN

Når jeg prøver at søge på denne meddelse på nettet læser jeg mig frem til at jeg muligvis skal "åbne" nogle flere porte, da der kan være restriksioner på hvor mange enheder jeg kan have på.

Jeg håber I kan hjælpe derude

Mvh
Mikkel

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej MikkelTved

Det er aldrig en fornøjelse at få en fejlbesked!

Problemet burde ikke ligge i en portåbning, da det blot tillader traffik udenfor netværket adgang til enheder på dit lokalnetværk igennem den bestemte port.

Jeg har aldrig oplevet, at Homebox'en afviser trådløse enheder pga. pladsmangel på det trådløse internet. Den eneste konsekvens af at have mange trådløse enheder på er, at på et tidspunkt når den så mange, at det istedet bliver ustabilt.

Mit bedste bud på at få dette problem løst er, at teste det en lille smule med forskellige indstillinger. F.eks. kan du ændre navnet på det trådløse internet (så den ikke konflikter med indstillingerne på det nuværende netværk), sæt netværksgodkendelse til ren WPA (det var en standard for netværksgodkendelse da PS3 udkom) og deaktivér WPS. Det kan muligvis løse dit problem.

Hvis det virker, så skal du selvfølgelig lige sætte huset enheder på det nye netværk, ellers kan du nulstille din Homebox, så den ryger tilbage til det gamle.

Du kan finde hjælp til hvordan du kommer ind i Homeboxen på http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23680

Jeg håber det kan hjælpe dig med at løse dit problem Glad humørikon

Hilsen Nikolaj

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nikolaj:

Jeg tror du tager fejl af noget. Der er plads til 128 enheder på det trådløse net - så jeg er enig med dig i at det nok ikke er der problemet er. Men selv med 128 enheder skal nettet ikke blive usabilt. Selvfølgelig vil hastigheden for den enkelte enhed falde, da de alle benytter den samme forbindelse ud i verden - men ikke ustabilt..... Når den 129'ende enhed beder om en IP adresse vil den blive afvist.

Mikkel:

Jeg vil foreslå at du prøver at justere på routerens sikkerhedsindstillinger:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23680

Ved netværksgodkendelse stiller du den til "ingen" - og ser så hvad der sker.

Hvis du så får forbindelse - så ved du hvad du skal lede efter fejl ved. Sandsynligvis er det fordi du indtaster forkert netværksnøgle (se label på homebox). Husk der er forskel på store og små bogstaver.

Jeg må hellere lige understrege at du ikke må køre permanent uden netværkskryptering! Det er kun lige mens du forsøger dig med at fejlfinde.

Vh

Peter

Hej Mikkel

Min søn har også hans Ps3 på vores trådløse net oppe fra 1 sal.

Vi måtte også famle os frem i starten, men det virker nu!

En af de ting der kan have indflydelse var da vi prøvede at skifte den trådløse indstilling på homebox'en fra "blandet" til kun 802.11n for at forbedre forbindelsen til en bærbar der bruges en del mens jeg er i haven, men det kunne Ps3 ikke finde ud af, selv efter en ny søgning ville den ikke finde forbindelsen via 802.11n.

Så vi satte den tilbage til "blandet" og nu er der ingen problemer.

Denne indstilling finder du under din homebox og under trådløs SSID1

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P