Forbind homedisken med en file browser

Jeg har en homedisk så jeg gerne vil forbinde på min ipad med et file browser apps så jeg kan redigere mine billeder som ligger på min homedisk men nå jeg forbinder nægter den at give mig lov , hvordan kan jeg løse det . TDC play appe giver mig ik mulighed For at overføre mit billede over på min ipad

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej johnnysay

Der er faktisk mulighed for at tilgå din homedisk i den nye Play app?

Hvordan nægter den at give dig lov?

Hvis du beskriver lidt nærmere, kan vi måske få det til at virke

Hilsen

Hej tak for svaret . Jo ser du jeg har mine billeder liggen på min homedisk og det er rigtig at jeg kan se mine billeder men hvis det nu er et billede jeg vil over føre til min ipad for at redigere i det .! Det kan man bare ikke , og nå jeg tager billeder på min ipad eller iPhone kan jeg ikke ligge dem over på min homedisk for at kunne det skal jeg bruge en pc og det er bøvlet .
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Det er rigtigt. Du kan ikke hente dem ned - og du kan slet ikke lægge dem op igen. Men du har adgang til at se alle filerne.

Mht. billeder, gør jeg selv det, at hvis jeg har brug for at redigere et billede fra min Homedisk på min iPad, så åbner jeg billledet og klikker en enkelt gang på det, så det opnår fuld størrelse på skærmen - når så der kun er billedet, dvs. app'ens navigerings knapper forsvinder, så tager jeg et billede af skærmen, der lægger sig i iPad' fotobibliotek. Derfra kan jeg så redigere det.

Når det så er redigeret, er du nød til at have din iPad til computeren og hente billedet, du kan ikke uploade direkte fra app'en.

Hilsen

Der spørg jeg også om file browser men homedisken nægter den at komme på og det er surt nu hvor der er en apps der har det jeg mangler kan ik lige finde ud af hvordan min disk giver mig lov
Syndes ikke rigtig der kommer et svar
Omdømme 3

Hej johnnysay

Jeg forstod ikke dit indlæg som et spørgsmål!

Hvad spørger du om?

Kan du præcisere det for mig?

Hilsen

Jeg syndes da ellers jeg har forklaret mig meget men ok, jeg ville gerne kunne gå på min homedisk med en file browser via min ipad men homedisken spære for programet så jeg ikke kan komme ind på min homedisk via file browser . Hvis vi nu kunne løse det ville jeg via af min ipad eller iPhone kunne føre billeder over på homedisken
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jonnysay,

er det app´en FileBrowser du bruger på din iPad? I så fald er der måske hjælp at hente her:

/t5/Mit-TDC/Homedisk-amp-Ipad/td-p/22489

Mvh

Har lige prøvet det men Nå jeg prøver siger den jeg har ingen afgang den nægter mig at komme ind kan det være TDC ruter der nægter afgang eller er det homedisken
Jeg har prøvet at forbinde til en ande Nas disk der virker det Fint men den nægter afgang til min homedisk
Omdømme 2

Hej igen,

hvis du har prøvet og fået adgang til en anden NAS, forbundet med din Homebox, så er det jo i hvert fald ikke den, der spærrer for adgang.

Har du testet om du kan få adgang til Homedisken fra din browser på iPaden?

Åbne Safari og 192.168.1.5 og prøv at logge ind med dit password. Følg de anvisninger jeg henviste til tidligere.

Jeg tænker bare, at når nu andre er lykkedes at komme ind med FileBrowser, burde det kunne lade sig gøre for dig også?

Når du ser din Homedisk i FileBrowser, og trykker anslut, spørger den så ikke efter et password?

Jeg kan godt komme ind på min homedisk via min ipad imemme safir og TDCplay men ikke igemmen filebrowser den spør efter login navne og pasword men afgang nægte
Omdømme 2

Ja, men, så er der jo ingen forhindring - vel?? Vil tro at du skriver/taster "forkert" login,  ligesom dine gentagne "tastefejl" i denne tråd?!

Det staves "adgang", det staves "safari", det staves "spørger", det staves "hjemme" -  jeg kan blive ved!

Eller, spørger du i virkeligheden om, remote kontrol udefra (ikke på dit hjemmenetværk)? 

Min point er ikke, hvordan du skriver, men at du gentagne gange, kommer til at bruge forkert login?

Mvh

Om jeg staver rigtig her i forumet har skuda ik noget med mit login jeg kan jo godt logge på med TDC play der er bare ikke hul igemmen til homedisken der er noget der spære for filebrowser
Omdømme 2

Det jo det jeg skriver! Det er ikke min point - tror bare du bruger forkert login - "skuda"?

Nej mit login er rigtig der er bare noget der spære på min homedisk
Jeg har selv løst mit problem hvis i bruger iPhone eller ipad så download 8player den kan det hele hente billeder ned på din mobil eller ipad og til at spille din musik den kan også lave play lister mm eller se dine film og den viser rigtig mange formater og den virker meget beder ind TDC apps men kun på hjemme nette desvære kan den ikke oploade til homedisken
Hej.

Er du opmærksom på at Homedisken har sit eget brugernavn og sin egen adgangskode?

Disse oplysninger skal man bruge hvis man vil logge på Homediskens filsystem med windows stifinder eller tilsvarende.

På TDC's hjælpesider om opsætning af Homedisk er forklaret i starten af beskrivelsen for manuel opsætning hvordan man finder oplysningerne. Brugernavn er sandsynligvis admin men adgangskoden er forskellig for forskellige Homediske. Oplysningerne om drevbogstav kan man eventuelt bruge hvis det er relevant i windows, men faktisk behøver man ikke noget drevbogstav.

Indtastning af brugernavnet og adgangskoden har givet adgang til filerne både fra en android-smartphone og fra computere med diverse windowsversioner. Kan ikke oplyse konkret for Apple-produkter, men mon ikke det samme også gælder for disse.

M.v.h.

MS-ERIK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)