For lav hastighed på internettet

• GDL
  • 0 kommentarer
Jeg har homeduo hos TDC med en 20/2 forbindelse men efter reinstallering af hele computeren kan jeg kun måle omkring 7/1 i hastighed. Jeg kører med trådløs forbindelse. Er der nogen der har en ide til hvad der er i vejen? Alt andet virker perfekt efter reinstalleringen.

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det første du skal prøve er at lave testen igen - men denne gang med et kabel mellem homebox'en og PC'en. På den måde lokaliseres det om "fejlen" ligger på nettet, Wi-fi delen eller din PC.

Vh

Peter

Jeg har samme problem.

Jeg var næsten med fra starten med en 5Mb linie som nu burde være opgraderet til en 20Mb.

Hvis jeg kun har PC'eren kørende kan jeg lokke den op på 7 Mb, og med homebox tændt kan den kun lige holde de lovede 5 Mb, det giver desværre ind imellem problemer med TV modtagelsen (firkanter i billedet som også kan finde på at fryse)

Da mit kabel for noget tid siden blev gravet over ude i fortovet, og TDC kom og trak et nyt, mente teknikkeren ikke der var noget at gøre, p.g.a. afstand til centralen.

virkeligt møj med de hastigheder. jeg har extrem lav hastighed mit abonnement siger jeg ikke kan få højer end 513/128 når jeg så tjekker hastigheden viser den ved download 0,36 Mbit og upload 0,11 Mbit .det burde forbydes at havde sååå lav hastighed.. ikke noget at sige til ungerne brokker når de sidder og laver lektier

Har et lignende problem. Har en 20/2 forbindelse der ifølge tdc giver en effektiv hastighed på ca 14/1, minus 15% overhead. Med kabelforbindelse passer disse tal meget godt. Bare ikke altid, for forbindelsen varierer meget. Noget der ikke burde kunne lade sig gøre når man har hometrio, ifølge tdcs teknikere. Har sat disse ellers meget flinke mennesker på arbejde mere end 5 gange for at få løst disse problemer, men nu er de her igen, problemerne altså!! Konsekvens: har opsagt hometrio, men beholder internetforbindelsen da jeg i min hverdag er afhængig af denne. Da jeg ikke har andre muligheder end tdc hvor jeg bor, må jeg vente med at opsige det, men det er bare et spørgsmål om tid hvornår man flytter og så er vi IKKE kunder hos tdc igen. Det er for besværligt og på grænsen til det talentløse. Noget jeg gerne ville have vidst da jeg blev kunde for kun et år siden.

Efter lang tids fejlmelding på vores bredbånd har jeg fået oplyst af TDC, at hastigheden på en trådløs forbindelse ikke er deres ansvar.

Så at I oplever 7 Mbit på en 20 Mbit forbindelse er kun heldigt. På trods af løfter i salgsmarterialet og telefonen er det kun en kablet forbindelse de garanterer minimum 50 % af hastigheden på.

TDC's ansvar: 10 Mbit kablet, men du betaler for 20 Mbit. 1 Mbit trådløst, men du betaler for 20 Mbit, dit eget ansvar.

Min homebox fik opgraderet firmwaren d. 2 marts '12, hvilket gad en voldsom nedgang i hastighed og stor ustabilitet. Nu er den gamle firmware lagt på og jeg har ca. 2 Mbit ud af 6 Mbit trådløst og for det meste er den stabilt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)