For langsom trådløs internet (generalt dårlig modem/router)

Jeg har 40/10 internet via telefonstikket og for denne hastighed trådløst med et Edimax 7711Uan wifi dongle (har nyestre sagdem adsl,vdsl modem) http://www.speedtest.net/result/2778630188.png med kabel for jeg denne hastighed http://www.speedtest.net/result/2778709459.png, hvorfor kan jeres modem ikke trække de næsten 40 mbits trådløst, med stofa 50/5 mbits var der ikke noget problem for mig med at få 50/5 mbits.

Skulle i ikke kigge efter et modem/router der kan levere den trådløse hastighed man max kan trække ? 

For mig vil jeg altid foretrække trådløs forbindelse pga jeg så er fri for det møg irreterende kabel, men jeg kan ikke sige andet end at ethernet kabel ikke påvirker hastigheden negativt, det gør ihvertfald min kombination  jeres trådløse modem og min edimax usb wifi dongle.

Selv med min samsung galaxy note 2 (N7100) der kan køre med n hastighed kan ikke trække mere end ca 25 mbits 1-2cm fra modemmet

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dejligman

Har læst dit indlæg, om og om igen, og forstår faktisk ikke, hvad du forventer fra os andre kunder? (sagdem adsl,vdsl modem). Hvad er sagdem?

Hvad er det, du gerne vil vide og hvad er det, du forventer svar på?

Øh, ja, Sagem router er ikke optimal - enig. Har du andre alternativer, så brug dem.

Mvh

Hej. Hvor ofte har du haft dette problem? VH Thomas
det er så et sagem modem (stave fejl kan forekomme når stavegeden er lånt ud) Blinkende humørikon

Omdømme 2

Så må du gerne svare på:

Hvad er det, du gerne vil vide og hvad er det, du forventer svar på, fra os andre kunder?

Problemet er der hele tiden, at jeg kun har ca 20-25 mbits og det køre ustabilt i hastighedstest når jeg køre trådløst, det vil siger hastigheden under testen er ikke jævn den varrriere lidt omkring 17-21 mbits for så i slutningen af testen at være omkring det endelig resultat som er ca 10 mbit for lav i forhold til max hastighed med kabel.

Med kabel er testen meget jævn og stabil, den bevæger sig stabilt og jævnt op på de ca 38mbits hvor trådløst er som om den skal kæmpe lidt for at nå op på de ca 25 mbit, hakker er lidt ujævn i hastigheden under testen 

Det kan samlignes lidt med en ujævn og jævn accelaration i en bil

Afstanden til min SAGEM modem/router er pt ca 5 meter, hvor jeg har prøvet at bruge en usb hub, for at kunne flytte min wifi dongle til en mere optimal placering

Hvorfor det ikke køre så godt og om man ikke har mulighed for mere jævn og høj hastighed trådløst? Er næsten i tvivl om modemmet,routeren kan sende med højere hastighed trådløst end ca 30 mibits, når nu jeg ikke kan få højere hastighed med min note 2 end ca 30 mbits få cm fra boksen

Kunne godt købe sådan en repeater der skulle øge række viden af det trådløse net men burde ikke være nødvendigt.

Måske nogen har erfarringer med nogen wifi dongler, pci e kort der gir høj og stabil trådløs hastighed med tdc's modem/router  

Omdømme 2

OK, Dejligman

du kører en test trådløst?

Mit svar, som kunde er, at det kan du ikke bruge til noget som helst. Udbydere (i det her tilfældet TDC), ansvarer ikke for, hvilke forstyrrelsen der eventuelt ligger i vejen for dit trådløse netværk.

Læs: Udbydere leverer en hastighed til din Sagem box, men det som ligger "ud over" ved trådløst, er en individuell opsætning.

Jeg vil absolut ikke forsvare TDC´s produkter, men ovenstående gælder alle bredbånds-leverandører.

Dog, hvis man oplever bedre hastigheder ved andre leverandører (andre routere), ville jeg absolut vælge dem!

Mvh

Kan jeg få 40/10 + tdc play eller spotify uden fair grænse til 264 kr skifter jeg da gerne udbyder.

Jeg har taget testen med og uden kabel.

Iøvrigt havde jeg 50/5 trådløst med stofa

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)