For hurtig hand-over til 2g

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 14 kommentarer
Hej

Jeg hører tit rundt omkring, at det føles som at TDC har meget dårlig 3g dækning, da telefonen hopper nemt ned på 2g, hvilket gør netbrug næsten umulig. Jeg vil faktiskt give dem ret, at det virker sådan..

Har testet lidt på det og kommet frem til at telefonen allerede ved ca. -101db skifter ned til 2g

Skalagen går ned til -113db (højeste signal lige ved sender er ca. -53)

Fx 3´s netværk skifter kun ned til 2g efter at have været på -113db et stykke tid.. og det kan så også virke ret dårligt når vi ender på helt nede på -113db..

Telia mener jeg skifter omkring de -111db

Netttet virker tit meget godt ved -111 istedet for at bruge 2g som slet ikke virker. Fx så da jeg tvang min telefon til at gøre 3g køre det bare flydende og netradio falder ikke ud. (fx wifi via homeduo adsl box falder ud konstant)

Så er mit råd at man for pillet lidt ved indstillingerne så nettet først går på 2g ved -111db da det virker dumt man selv er nød til at rode med at tvinge på 2g.... og j så må det LTE godt åbnes også for mobiler :-)

Her lige dokumentation med testprogram:

http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2013/May/21/D6FC_519B5AEE.jpg

5 Kommentarer

Hej BH81,

Jeg har sendt dit forslag videre til vores teknikere, så skulle de gerne kunne finde noget fornuftigt at bruge det til.

Tak fordi du tog dig tiden til at skrive dette til os.

God sommer.

Hilsen Per.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg skrev i tiderne morgen om et problem, jeg synes ligner dette. Problemet har været omtalt flere gange siden.

Prøv at se her:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Mobil-bredb%C3%A5nd-et-problem-og-en-mulig-l%C3%B8sning/m-p/2906

Omdømme 1

Teleforum skrev:
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg skrev i tiderne morgen om et problem, jeg synes ligner dette. Problemet har været omtalt flere gange siden.

Prøv at se her:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Mobil-bredb%C3%A5nd-et-problem-og-en-mulig-l%C3%B8sning/m-p/2906

Tak for din interresse for denne tråd, ja det kan hænge sammen. Dog vælge modem/router ikke det stærkeste signal, men det hurtigste.. Men det er netværket/TDC der så her har indstillinger der afgør hvornår  forbindelsen skal handovers til anden 4, 3g eller 2g celle.. TDCs netværks er som nuværende sat op at der meget hurtigt skiftet til lavere hastighed som har højere signalstyrke, før det i prensippet er nødvendigt vil jeg mene.. Derfor er der også en opdattelse har jeg på fornemmeren at folk siger de altid har EDGE dækning.... hvor de i virkligheden nok havde mulighed for 3g...

Omdømme 1

Per_Koustrup skrev:
Hej BH81,

Jeg har sendt dit forslag videre til vores teknikere, så skulle de gerne kunne finde noget fornuftigt at bruge det til.

Tak fordi du tog dig tiden til at skrive dette til os.

God sommer.

Hilsen Per.

Hej Per, jeg siger mange tak for din venlighed.. Jeg skriver det nu også mest som et ønske om at i skal forbedre nogle ting.. 

Jeg vil nok også sige jeg også ret meget savner det LTE netværk, og hvis der ikke snart sker noget så er det ret ærgeligt.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kender ikke teknikken, med jeg ved at mine problemer blev langt mindre da jeg tvang Connect It til kun at køre 3G.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)