Flytte mailadresse(r) fra et bredbåndsabonnement til et andet - hjælp!

Vi har på hjemmeadressen i øjeblikket TDC Homeduo, hvor vi har oprettet 5 mailadresser (oprindeligt overført fra et Netbasis-abonnement). De forskellige mailsdresser er til os enkelte personer i husstanden.

Nu er vi kommet i den situation, at en fra husstanden er flyttet herfra og gerne vil have sin mailadresse med sig.

Vi har på den nye adresse oprettet en TDC Bredbåndsforbindelse (under et nyt kundenummer), og vil nu flytte den pågældende mailadresse derover på.

Jeg har derfor oprettet et login til "Mit TDC" på den nye bredbåndsforbindelse og ville derinde oprette en enkelt ny mailadresse, som jeg så ville bruge som adresse ved flytningen af den eksisterende adresse. Imidlertid kan jeg nu se, at alle de adresser der ligger på den "gamle" konto også ligger i den nye! Måske fordi jeg oplyste den ene af de eksisterende mailadresser fra den gamle konto, da den nye blev oprettet. Resultatet er i hvert fald, at hver gang jeg retter en mailadresse på den ene konto, så rettes det automatisk på den anden. Det virker som om, at der kun er tale om én og samme konto! Det betyder, at jeg heller ikke kan flytte nogen af mailadresserne, idet jeg får beskeden, at den maladresse jeg vil flytte allerede ligger inde i den nye konto - hvilket den jo også gør!

Jeg ville gerne kunne kontrollere, om hver af mailkontoerne vitterligt ER tilknyttet hver deres kundenummer, men jeg kan ikke se nogen steder, hvor det skulle stå oplyst i "Mit TDC"!

SÅ HVAD GØR JEG - ER DER NOGEN DER HAR NOGLE GODE RÅD?????

På forhånd tak for hjælpen fra en tiltagende desperat mand! ;-)

Mvh.

Finn

3 Kommentarer

Hej fithjo

Dejligt at du skriver hvad du har gjort og hvilket problem du har. Det er skønt ikke at skulle gætte sig til hvilket svar der er det bedste. TAK.  Jeg er ikke 100 % sikker på hvad der er galt, så hvis andre brugere kan se mit svar er forkert, må de gerne rette mig.

Hvis du står som ejer af begge bredbåndsforbindelser, har du sansynligvis også to TDC-login. Pas på du ikke får blandet de to sammen. Det kan systemet ikke finde ud af det.

De fem mailadresser der hører til dit gamle kundenummer er i princippet kun EN mailadresse, der er tilknyttet dit gamle kundenummer. Det vil sige du har en mailadresse og 4 aliasser, derfor kan du ikke flytte en af de 5 til et andet kundenummer.

På den nye bredbåndsforbindense du har oprettet, skal du ind og oprette en ny mailadresse til den der er flyttet, og derefter tilknytte den nye mailadresse til det nye bredbåndsabn, ved at bruge det nye TDC-login, som du oprettede til fraflytteren. Du skal højst sansynlig først oprette adgang til selvbetjening, med det nye tdc-login, før du kan oprette ny mail og tilknytte den til det abbonement. 

Jeg låner lige KPN's svar til en anden bruger:

Du har oprettet et TDC-login til den nye bredbåndsforbindelse.

Dernæst skal du have oprettet adgang til selvbetjening:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25186​#opret. eller dette: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25240

Så skal du i selvbetjening tilknytte dit bredbåndsabonnement mailadresse og derefter oprette mailboks og adgang til webmail.

Prøv at følge dette link jeg har givet der skulle gerne blive vejledt.

Håber dette kan hjælpe dig.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er korrekt hvad Maja skriver.

Problemet er at du har en mailadresse - og 4 allias.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at trække en af mine kæpheste af stalden igen. Få en mailadresse hos en uafhængig mailudbyder. Hotmail, gmail eller lign. Selv er jeg 100% på Gmail. Der har man en adresse man kan have resten af sit liv, uanset hvilen udbyder man måtte flytte til, hvor man er i verden, eller hvem man flytter sammen med - eller fra igen....

Vh

Peter

Hej igen,

Jeg har i dag fået løst mit problem via en super god indsats fra TDC's mailservice (som efterfølgende problemløste direkte med mig i telefonen - over 2-3 telefonopkald).

Fejlen viste sig at ligge i et af de login, som jeg havde oprettet. Her var der ved et uheld blevet henvist/givet adgang til begge kundenumres mailbokse.

Tak for hjælpen til Maja og Peter, som forsøgte at hjælpe! :-)

Mvh.

Finn

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)