Flytte mail Hjælp

Jeg har mail`adresser på windows live mail 2011 som jeg ikke kan få til at fungerer, kun den ene vil vil gå ind og sende og modtage. jeg har ringet til Tdc i dag og de kan ikke forstå at de ikke kan komme ind

Så er det jeg tænker, kan jeg gå ind og slette dem og så sætte dem ind på autlook 2007 for at se om så det om det er bedrer så jeg kan få alle til at virke

17 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du behøver ikke slette dine mailadresser i et postprogram for at oprette dem i et andet. Du kan oprette dem i lige så mange mailprogrammer du har lyst til.

Du skriver at du har flere mailadresser. Du kan kun hente TDC mailadresser med Outlook. Hvis nogle af dine mailadresser er en hotmail.com adresse, så kan du ikke umiddelbart hente mails fra hotmail med Outlook.

Hvis du ønsker at hente hotmails med Outlook, så skal du først installere et program der hedder Microsoft Outlook Hotmail Connector. Programmet er gratis og kan hentes på dette link:

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=39db2b89-af2e-41f9-a175-f93e1377959f

Mvh FN ;-)

Hej blunch

Jeg går ud fra at alle de mailadresser du omtaler, er oprettet på webmail, derfor svarer jeg således.

FN har skrevet dette i en anden af dine tråde:

"Du har IKKE 4 mailadresser hos TDC, - medmindre du har 4 Internetabonnementer.

Du har een eneste mailadresse for hvilken du kan oprette i alt 5 alias.

Du skal kun opsætte een mailkonto for din mailadresse. Alle mails vil, uanset hvilket alias de er sendt til, tilgå een og samme mailserver og vil alle blive hentet af dit mailprogram."

Sagt på en anden måde: Du har en mailadresse. Når du opretter en mailkonto i windows Live mail, henter Windows Live mail alt post på webmail som sendes til den mailadresse. Den ene mailadresse kan hedde m1(a)xxxx.dk, eller m2(a)xxxx.dk, eller m3(a)xxxx.dk, eller m4(a)xxxx.dk, eller m5(a)xxxx.dk, eller m6(a)xxxx.dk. 

Dem med numrene 2,3,4,5,6 er aliasser for den første, så i princippet har du kun en mailadresse, og kan derfor kun oprette en mailkonto i dit postpogram på din pc.

HVis du vil prøve at slette dine aliasser skal du gå ind på http://mail.tdc.dk

Gå ind på indstillinger - mailadresser. Der kan du slette aliasser og oprette nye.

obs: Du vil efterfølgende ikke kunne oprette de mailadresser du sletter.

Hvis du har oprettet mailadresser andre steder, eks. gmail, hotmail eller andre gratis stæder. er det et andet svar du skal have. Det røde kryds du omtaler i en anden tråd genkender jeg ikke. Hvor er det TDC ikke kan komme ind?

(At oprette flere tråde er ikke altid en fordel, fordi der lige pludselig temlig meget at holde styr på.)

Tak for din hjælp, jeg kan slet ikke finde ud af det men det bare det jeg har altid haft dem samlet så jeg kunne sende og se fra de forskellige mailadresser, jeg bruger det i arbejdet, men det var før min pc gik ned.

Men som sagt jeg ved ikke hvad der er sket, jeg har ikke en sk.. forstand på det, men når jeg åbner min windows live mail vare det 100 år for den siger fejl på de 4 af dem

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Tjaee, - jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig bedre end det, - men det er jo heller ikke særligt mange eller særligt præcise informationer du giver, - og det kan selvfølgelig også være svært når man, som du selv skriver, ikke har en skid forstand på det.

Anyway, - hvis de 4-5 mailadresser du har alle er alias for din TDC mailbox, så behøver du altså ikke oprette en mailkonto for hver enkelt. Det kan meget vel være der det går galt.

Du skal blot oprette en mailkonto for een af dine mailadresser, - gerne den du bruger hyppigst. Når du har gjort det, så vil dit mailprogram hente alle dine mails uanset hvilket af de 5 alias de er sendt til.

Hvis du har mod på det, så slet alle dine mailkonti (IKKE dine mailadresser), og opret så en ny konto med kun een af dine 5 mailadresser. Denne ene konto vil hente alt på din mailserver, - forudsat at de alle er TDC mailadresser.

Mvh FN ;-)

Hej blunch

Jeg syns jeg kan fornemme en anelse panik, derfor har jeg et forslag til dig.

Drop dine postpogrammer på din pc.

Gå ind på din webmail. Samme logon som til forum.

Klik på opret ny mail

Herunder er et lille udsnit af vinduet du skal til at skrive en mail i. Hvis du har oprettet aliasser i indstillinger, kan du vælge et af de aliasser, når du klikker på den lille sorte pil ved siden af mailadressen.

Tak skal du ha`det prøver jeg, men tak for hjælpen

Ps. ville det hjælpe at flytte dem alle over på en anden pc

Hvis du vil kunne vælge hvilken mailadresse du vil sende post fra, kan det (efter min bedste overbevisning) kun gøres fra webmail.

Omdømme 3

"Hvis du vil kunne vælge hvilken mailadresse du vil sende post fra, kan det (efter min bedste overbevisning) kun gøres fra webmail."

Det er korrekt, - men det er til gengæld pissebesværligt medmindre man ønsker at bruge den mailadresse man oprindeligt fik tildelt. Det er nemlig den der bruges som default, og ønsker man ikke at bruge denne, så skal man hver gang man vil sende en mail sidde og klikke på den der irriterende drop-down-menu for at vælge et andet alias.

Bruger man derimod en mailclient, - (et rigtigt mailprogram), så vil det alias man vælger at bruge til denne mailkonto altid fremstå som afsendermail.

Den mailadresse som jeg oprindeligt fik tildelt er een af de der lange umoderne, som er besværlige at huske for dem man giver den til: xxxxxx@post5.tele.dk

Da der kom et større udvalg af domæner valgte jeg i stedet denne enkle: xxxxxx@mail.dk og det er den jeg ønsker at bruge, og ikke den oprindelige lange og upraktiske mailadresse, og det kan jeg kun gøre pr. default i et mailprogram.

Mvh FN ;-)

@FN

Ja - jeg har også kun brug for en afsender-mailadresse.

Brunch skriver: "jeg har altid haft dem samlet så jeg kunne sende og se fra de forskellige mailadresser, jeg bruger det i arbejdet"

Det tyder på, at det er vigtigt for brunch at kunne sende fra alle adressser og så er gardinet nødvendigt at hænge i.Meget glad humørikon.

Omdømme 3

Jeg bruger ikke Windows Live Mail (WLM), men jeg har installeret det for at kunne vide hvad jeg taler om når jeg forsøger at vejlede nogen i dette meget anvendte program.

Jeg har også oprettet en mailkonto på WLM, nemlig den TDC mailadresse jeg normalt også bruger til min TDC Webmail som jeg henter med Outlook.

Jeg har netop nu prøvet at oprette en konto mere i WLM, nemlig med yderligere et af mine 5 alias, - og det kunne sagtens lade sig gøre.

Der er således intet til hinder for at spørger kan oprette en konto for hvert eneste af hans alias i WLM.

Mvh FN ;-)

@FN

Det viste jeg ikke.. Hvis man har 1 mailadresse og 5 aliasser, altså 6 adresser og der oprettes 6 konto i WLM, henter hver oprettet konto så alle mail ned i hver kontoopsætning? Altså jeg mener får man den samme mail 6 gange, eller er det kun mail tilsendt den mail med kontoopsætningen der hentes?

Hvis den samme mail modtages 6 gange, ville jeg helt sikkert bruge webmail og hvis det er det sidste jeg har skrevet, er alle sorteringsregler hermed løst. Overrasket humørikon

Omdømme 3

Ja, - du får alle mails lige så mange gange som du har alias.

Jeg havde cirka 600 mails liggende på TDC Webmail, så jeg fik 600 mail for hvert af de to alias, - altså 1200 mails i alt. Meget glad humørikon

Ved oprettelse af alle 5 alias ville jeg have fået 3000 mails.

Mvh FN ;-)

PS: Du har ikke 1 mailadresse plus 5 alias. Du har 5 alias i alt, - altså 1 mailadresse plus 4 alias. Blinkende humørikon

Det var sørme synd for digHumørikon med tunge   

Jeg vælger at hænge i et gardin på webmail, hvis jeg får brug for at sende mail fra aliasserMeget glad humørikon du må hellere se at få ryddet opBlinkende humørikon

Omdømme 3

Synd?????

Det er lige så nemt at slette 1200 mails som det er at slette 2.

Ctrl + A Delete - det tar' 2 sekunder. Blinkende humørikon

Jeg har dem jo i Outlook. Jeg behøver ikke at ha' dem i WLM også.

Mvh FN ;-)

Det er alle de der hurtige genveje, som i nørder bruger og som jeg ikke kan huske.

Angående aliasser. Jeg er ikke meget for at indrømme det, men jo du har saftsuseme ret.
Nå vi må hellere stoppe.Blinkende humørikon

@blunch
Hvordan går det. Har du fundet en løsning du kan bruge? 

Nej det har jeg ikke, det er ikke sjovt at være gammel (snart 70) og skal finde ud af ny teknik, men jeg håber at jeg finder ud af det ved lejlighed, selv jeg er på panikken rand.

Jeg kan først komme på forum igen i aften da jeg arbejder

Ja - vi med lidt alder på bagen, er ikke født med en computer mellem hænderne.

Glæder mig til at høre, om du kan se alle dine adresser, hvis du sender ny mail fra webmail.Blinkende humørikon

Redigeret:

Fjernet gammelt utidssvarende billede

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)