Flytning af en optagelse

Hej

Jeg har tilknyttet Plus abonnement til mit TDC Home trio abonnement, det er fint at kan optage programmer. Nu er vi stødt ind i et problem, harddisken er ved at være fyldt op....... så er gode råd dyrer eller.....er der nogle der kan hjælpe.

Er der en måde hvorpå man kan flytte en optagelse fra TDC harddisken til en anden harddisk ?

Håber der er en løsning - så bliver min kæreste glad igen [i].

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Bo

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg tror ikke din kærste bliver glad igen. for du kan ikke flytte dine optagelser ove på en anden hardisk.

der findes dog måder hvor du kan kopier optagelser over på andre endheder, det er bare ulovligtTrist humørikon så det vil jeg ikke fortælle hvordan du gør.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

da jeg før i tiden havde YouSee´s harddisk optager, kunne jeg med succes installere en ny harddisk ved at klone partitionerne fra den gamle harddisk til den nye. Jeg har ikke prøvet at gøre dette med harddisken i TDC HomeTrio boksen endnu - men det ville være rart at høre, om andre har gennemført en sådan "opgradering" og i givet fald havde en step by step fremgangsmåde til dette...

mvh

Flemming

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

her er lige et link fra recordere.dk der indeholder oplysninger om hvorledes man installerer en ny HD i Samsung 3126 fra YouSee...

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46665&PN=1&title=wd-hdd-i-den-nye-boks

hilsen

Flemming

PS. Det skal dog siges at garatien nok ryger en tur når man åbner for boksen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, FlemmingD.

Jeg har lige 2 kommentar til havd du skriver.

Først er det ulovligt at kopier film som er optaget ned på hardisken, det er noget som står i den danske lovning, Jeg har skrevet det er ulovligt og du må derfor heller ikke opfordre til at gøre det her på forum.

den anden ting er at Boxen fra TDC er ikke en man har købt, men en man har lejet(imodstening til den Fra Yousee), du kommer derfor ikke kun til at miste garentien, men du kommer også til at erstatte boxen når den skal afleveres tilbage + at forde man gør noget som man ikke må har TDC også ret til at opsige abonnemnet uden varsel.

Omdømme 3

ige en sidste ting, du kan ikke udskift hardisken i TDC boxen, så vidt jeg er orenteret virker den kun med den bestemte tybe hardisk

hardisk leverandør laver spesjel hardiske, så at det kan laves at de ikke kan bruges til andet end den ting de sideer i som standart så det er rimligt at antage at det også gælder omvændt

men eller rigtige gode løsnings forslag.Blinkende humørikon

Omdømme 1

Hej miela1,

lad mig slå det fast - jeg opfordrer ingen til at skifte harddisk i deres TDC boks - dette skulle blot være et løsningsforslag til dem der gerne vil have mere plads til optagelser på deres TDC Home Trio boks.

Vi vil alle have det bedst mulige ud af denne boks og dertil hører også en så stor lagerkapacitet som muligt. Jeg kan ikke se hvorfor det kriminelle i at sætte en større harddisk i boksen.

Herudover tror jeg ikke, at TDC kan se om man har haft installeret en anden harddisk i boksen når man returnerer boksen med den gamle harddisk isat igen.

Hvorfor kan man egentlig ikke købe TDC Home Trio boksen som man kan hos YouSee ?

hilsen

Flemming

Omdømme 3

Hej, Igen.

Jeg ved ikke hvorfor TDC har valgt at du ikke kan købe boxen, men jeg vil tro at det er forde at boxen kun virker til TDC TV og der for giver det ikke så meget mening at man kan købe den.

det er ikke så meget det med at du skifter hardisk jeg mener du opfordre til noget, det er mere det med at Klone hardisken som jo er en måde at kopier den på og det er ulovligt. og det du skriver kan nemt ses som en opfordning, havde jeg nu ikke skrevet først kunne det måske bøjes som om at du ikke vidste det, men efter som jeg havde skrevet det er ulovlig synes jeg personligt at det er forkert at skrive det, og jeg ville også sige at den ligger langt ope i gråsonem for hvad TDC retnings linjer på forum om sådanne ting.

Jeg tror heller ikke TDC kan se at du har haft en anden hardisk i, men de kan se at du har haft den åben og det må man ikke.

Jeg mener også selv at det burte at være sådan at man kunne stte en støre hardisk på evt. i det USB stik som sidder i Boxen

men igen jeg synes det er gode forslag, bare med den hae at man ikke må bruge dem.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej metbo

Du kan overføre dine optagelser fra digitalmodtageren til en anden enhed via scartstik, da det på den måde bliver overført analogt. Digital kopiering, udskiftning af Harddiske osv. er selvølgelig ikke lovligt.

Mvh Gitte

Omdømme 3

Hej, GTH.

Den havde jeg ikke tænkt på. alt i værden er jo Digital men ikke scartBlinkende humørikon

og så er det ikke en færste generations kopi mere, men en 2. generations kopi. så skal man bare huske at den ikke må kopiers til et digital media.

Alternativt kan du kopier til din PC. hvorefter du kan brænde en DVD.

Du kan købe et USB stik (Video Grapper) med forskellige stik på alt efter hvad du har på din PC.

http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=248

Herefter kan du redigere og klippe det væk du ikke vil have med for til sidst at brænde den til en DC/DVD.

Kvaliteten bliver ikke helt den samme, da det er analog overførsek

Flemming D skrev:

"Hvorfor kan man egentlig ikke købe TDC Home Trio boksen som man kan hos YouSee ?"

Du kan ikke længere købe Yousees boks, den kan kun lejes for 89 kr. inkl. kortgebyr.

Mvh Jean.

hvordan får jeg mine optagelser over på en ny home trio box, og kan det lade sig gøre ???

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan man ikke.

Mvh

Kim

Det er ikke forbudt at klone/kopiere gamle optagelser fra en hardisk til en anden så længe man har et abonement hos TDC og man ser det på sit eget tv/hjem, udbyderen har bare gjort det besværligt, optagelserne tilhøre den der har betalt for optagelserne og man kan se dem lige så mange gange man har lyst til så hvis man har den fornødne færdighed og ved hvordan man formatere en ny hardisk og kopiere og lægger  se rigtige filer ind på den ny hardisk så kan de snil tlade sig gøre at montere en dogging station og skifte mellem den gamle og ny hardisk uden at komme i konflikt med opretsloven man kan højst få noget hyr med TDC for at lave et uautoriseret indgreb i boksen,

men naturligvis kun hvis det bliver opdaget.                                                

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Lige til info: Både optagelser og firmware ligger på den harddisk og piller man i sin tv box er der stor risiko for at stå med en meget dyr dørstopper bagefter. Det vil helt sikker kunne ses at der har været gjort indgreb og regningen vil også omgående blive sendt. Det er DRM beskyttet filer der ligger som optagelser og digital kopiering er forbudt, men dog er det tilladt at kopiere digital til analogt. Men som sagt, det er endnu mere forbudt at begynde at skille TDC´s ejendom ad Blinkende humørikon

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)