Flytning af mail til anden pc

Jeg har lige købt ny pc til erstatning for den gamle traver (13 år). Jeg har installeret officepakken uden mail - den har jeg hentet gratis på microsofts hjemmeside. Jeg ønsker ikke at oprette en ny mailadresse. Kan nogen fortælle mig hvordan jeg flytter den gamle over til min nye pc?

3 Kommentarer

Hej Razorback

Jeg gætter på du har styresystem win7 og at det er Windows Live 2011 du har hentet.

du skal have oprettet en konto for at modtage og sende mail fra dit nye postpogram.

Det nemmeste du kan gøre er at hente tdc's websupport-program. Det kan du gøre her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Da det er længe siden du sidst har brugt brugernavn og pasword vil jeg gøre opmærksom på at det højst sansynlig et din mailadresse der er dit brugernavn og paswordet er det pasword du fik da du i sin tid fik dit bredbånd, medmindre du har rette det til et nyt.  Kan du ikke huske det, kan du gå ind på din webmail http://mail.tdc.dk/ og under indstillinger oprette et nyt pasword.

Har du mail i dit gamle postpogram, du vil have "flyttet" til din nye pc, så skriv lige igen.

Jeg har fået et nyt password fra TDC da jeg havde glemt det tidligere. Jeg ved ikke om dette password er det oprindelige eller om det er et nyt jeg har fået tildelt. Men jeg har store problemer. Det er lykkedes mig at få oprettet min mailadresse men jeg kan hverken sende eller modtage mails. Jeg kører pop3.mail.dk med port 110. Jeg kører smtp.mail.dk med port 25 - det er sådan serverne er sat op på min gamle pc og her kan jeg både sende og modtage mails. Jeg har endnu ikke ændret til de nye indstillinger. Hvis jeg gør det nu skal det så være på begge pc-er og skal jeg bruge det password jeg lige har fået til min e-mail? Når jeg forsøger at sende en mail fra min nye pc skal jeg angive et brugernavn og et password til pop3 serveren. Når jeg kigger på opsætningen på den gamle pc kan jeg se at jeg har angivet mit navn under brugeroplysninger og der ligger en adgangskode. Jeg har forsøgt med det password jeg lige har fået - uden held - og efter utallige forsøg med andre password jeg måske kan have brugt som adgangskode - også uden held - har jeg nu givet op. 

Hej igen

Du skriver at du endelig har fået oprettet en mailadresse. Overrasket humørikon Hvorfor det? du har jo allerede en mailadresse, som kører på din gamle pc. Hvis ikke du kan få det til at virke, kan det være fordi du nu er registreret med flere TDC-logon, og så kan systemet ikke finde ud af det. (Jeg taler her om megen erfaring)  Ring derfor først til TDC og få dem til at kontrolere, hvor mange TDC-logon du har.

TDC-logon er det logon med brugernavn (Razorback) og pasword du bruger til at logge ind her til forum med.  Det er også det logon du skal bruge når du logger på din webmail, via en browser.

Hvis det pasword du har fået af TDC er anderledes end det pasword du bruger her til forum, er det det pasword du skal bruge. Brugernavnet er højst sansynlig din mailadresse. Prøv at gå ind i din gamle pc's mailklienet (Postpogram) under egenskaber, for at se hvad brugernavnet er.

Nu skriver jeg opsætningen til din post klient, og hvis du får det til at virke på din nye pc, skal du også forandre opsætningen på den gamle pc, fordi TDC er ved at lave om i opsætningen til udgående server..

Men prøv nu først dette på din nye pc:

Hvis  det pasword tdchar givet dig er identisk med det pasword du bruger her til forum, er det derfor forkert og så kan du selv gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan du taste et nyt password til din opsætning til dit postprogram.
Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110 (Dette har du skrevet rigtigt)
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse til serveren for udgående post.

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Vigtigt: Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)