Svar

Flere TV bag Homebox - og med egen switch... Kanaler låser.

Hej

Jeg er ved at opsætte TV nr. 2 og 3 på min TDC Trio-løsning.

Nr.2 kører fint, direkte koblet på Homebox'en - men når jeg opsætter en trådløs router m. indbygget switch, fryser kanalen efter 10-15 sekunder. Jeg kan skifte kanal, men efter 10-15 sekunder sker det samme igen..

Jeg bruger en LevelOne WBR-6000 router/switch - og har genstartet alle komponenterne - både Homebox'en og digitalmodtagerne og routeren.. Uden nogen ændring.

Så jeg gætter på det er min egen router der skal justeres på - nogen gode ideer????

Mvh Keld

icon

Bedste svar af droid 7 oktober 2012, 22:31

keldrosenberg skrev:

Lidt øv - for jeg havde håbet på også at kunne lave wifi på routeren/switchen

Du kan godt køre med det trådløse slået til i din egen router.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

keldrosenberg skrev:

Så jeg gætter på det er min egen router der skal justeres på - nogen gode ideer????

Din router skal sættes op så den fungerer som en ganske almidelig switch (dvs at du skal kable direkte fra lan-port til lan-port og slå DHCP-serveren fra i din egen router). Hvordan er din router koblet til homeboxen? Hvis det er med noget trådløst bridge vil det ikke komme til at virke tilfredsstillende.

droid skrev:

keldrosenberg skrev:

Din router skal sættes op så den fungerer som en ganske almidelig switch (dvs at du skal kable direkte fra lan-port til lan-port og slå DHCP-serveren fra i din egen router). Hvordan er din router koblet til homeboxen? Hvis det er med noget trådløst bridge vil det ikke komme til at virke tilfredsstillende.

Hej Droid og tak for din kommentar..

Min router er kablet på en af Homebox'ens porte - og jeg kabler videre til TV nr 3.

Trådløs-delen på routeren bruges kun til at give wifi dækning til internetadgang..

Gætter på at det er DHCP'en der kan være problemet - jeg prøver og melder tilbage.....

Hilsen Keld

Omdømme 2

Husk at du også skal bruge en lan-port i din router og ikke wan-porten.

droid skrev:
Husk at du også skal bruge en lan-port i din router og ikke wan-porten.

Det var en overraskelse - regner med at have afprøvet opstillingen i morgen - melder tilbage..

Lidt øv - for jeg havde håbet på også at kunne lave wifi på routeren/switchen - det må jeg så droppe - eller trække yderligere et kabel frem til trådløsdelen - eller finde en lille switch - og derfra kable til hhv. wifi og tv nr 3.. hmmmmm

Hilsen Keld

Omdømme 2

keldrosenberg skrev:

Lidt øv - for jeg havde håbet på også at kunne lave wifi på routeren/switchen

Du kan godt køre med det trådløse slået til i din egen router.

Sådan - så spiller alle TV'erne... (efter jeg deaktiverede DHCP i wifirouterswitchen)...

Det eneste der udestår er at få wifirouterswitchen til at fungere som wifiadgangspunkt.. Da jeg deaktiverede DHCP kan jeg ikke anvende den som hotspot... Men det er jo en helt anden sag.

Tak for hjælpen Droid...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P