Flere spørgsmål omkring E-mail

• Deltager
  • 0 kommentarer
Flere spørgsmål omkring E-mail

Jeg har nogle generelle spørgsmål angående mail fra tdc.dk, som bredbånds kunde har man jo mulighed for at få sin helt egen webmail, i min verden er ideen helt fin og smart. Jeg har selv en server opsat i USA som køre med CentOS 4 da denne har for langsom forbindelse havde jeg tiltængt at jeg ville oprette en mail hos tdc som mine regninger så kunne fremsendes til.

Jeg oprettede min mail, og fik hurtigt øje på at der ingen SSL mulighed var, end ikke STARTTLS, regningerne udsendt fra TDC som pdf format er ikke beskyttet med kodeord dog er de signed af tdc, men det er stadigvæk muligt som tredje part at læse data da der ingen ssl er, og her ved udvinde informationer, som fx password og kodeord, og der er sikkert mange der vælger samme adgangskode til mail som til mit.tdc.dk [i]?

Hvorfor signer TDC ikke bare selv et ssl certificate? det kan godt være brugeren får en advarsel om at der ikke er nogen gyldig udsteder men krypteringen virker jo stadigvæk, og det er gratis med en sådan løsning jo for alle, og koster hverken tdc eller kunden ekstra.

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gila

Gode spørgsmål du stiller.

Jeg har sendt dine spørgsmål de rigtige steder og håber at kunne vende tilbage med svar snarest.

Hvis du skulle blive utålmodig, er du velkommen til at rykke for svar Glad humørikon

Hilsen

Hej Patrick Glad humørikon

Tak for din tilbagemelding, Glæder mig til at se hvad svaret mon bliver, jeg bliver absolut ikke utålmodig på nogen måde, har massere tid og nyder blot det gode vejr i mens.

Fortsat god påske Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P