Svar

Flere selvstændige mail adresser

Hej

Er der muligt indenfor et bredbåndsabonnement at oprette flere selvstændige mailadresser - altså ikke alias?

Hvis ikke - hvad skal der så til...?

PFT

Lars

icon

Bedste svar af miela1 30 januar 2011, 15:37

Hej,

Nej, det er ikke muligt.

alternativet er at Oprette en mail ved Ex. Google(Gmail) eller Live Mail(tidliger hotmail), de er gratis.

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej, det er ikke muligt.

alternativet er at Oprette en mail ved Ex. Google(Gmail) eller Live Mail(tidliger hotmail), de er gratis.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Well..

Miela1's svar er ikke helt rigtigt, da der er mulighed for tilkøb af flere unikke mailadresser hos TDC - de koster 29 kr. pr. stk. pr. måned (vild ågerpris) Men ellers er det korrekt, at TDC's standard abonnement kun inkluderer 1 unik og 4 alias adresser..

Ellers er der jo mulighed for at købe plads på et Webhotel - Priser på sådan en ydelse, kan findes på nettet..

Og så skal vi jo ikke forglemme, at der findes andre udbydere end TDC på det danske marked - Nogle af disse udbydere, tilbyder faktisk 5 unikke mailadresser i deres abonnement...

Og nu da Kronborg ikke klart specificerer hvilken udbyder der er tale om, men skriver : om det er muligt indenfor et bredbåndsabonnement at oprette flere selvstændige mailadresser - så er svaret jo som beskrevet ovenfor - ja det kan man, men ikke hos TDC, medmindre du vil til lommerne...

Såååh - miela1.. Synes ikke dit svar helt fortjener at blive klassificeret som "Løsning" ... Du burde ha nævnt alle alternativerne .....

Mvh. CVX

(Har ikke redigeret indholdet, men lige hurtigt rettet et par tastefejl... Hæ)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Nu er det ikke fordi jeg vil starte noget ordkløveri, men som jeg læser spørgerens spørgsmål, så svarer miela1 helt korrekt, de ekstra mailadresser som du kan oprette hos TDC mod betaling har ikke rigtig noget med dit bredbåndsabonnement at gøre. Der er inkludret 1 mailadresse med mulighed for oprettelse af 4 ekstra alias adresser i et bredbåndsabonnement. Det er rigtigt at du så kan vælge at tilkøbe ekstra eller at oprette gratis mailadresser som det er nævnt.

Omdømme 1

Nå..

Det undrer da ikke at du mener det - skal vi ikke bare lade spørger afgøre om han synes det er relevant at vide eller ej... Jeg synes faktisk det er ok, at gøre opmærksom på at der er andre udbydere - med andre services i deres abonnement..

Og så mener jeg forøvrigt at miela1's svar er okay, der manglede bare nogle informationer som spørger måske/måske ikke finder brugbare...

Og lad så for pokker miela1 stå på egne ben, KPN... Du behøver ikke fare i tastaturet hver gang nogen ikke er helt enige med miela1...

CVX

Hej kronborg

Jeg kan se du har fået svar på dit spørgsmål og i tilgift et par suplerende svar. Det er altid dejligt at spørgsmålet i en tråd kan løses ved hjælp af flere der gerne vil hjælpe med en opklaring. 

Hej CVX

Denne gang vil jeg give dig ret.

Næste gang du svarer på et indlæg, ser jeg frem til, at du får alt med, så er der nemlig ikke andre brugere der behøver at bruge tid på at komme med suplerende svar, og slet ikke at skrive, at det er et suplerende svar. Syntes du ikke det er dejlig at få ret?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, CVX.

Jeg er glad for du gidder at suplere mit svar med oplysninger du finder relevandt.

når det så er sagt så er mit svar rigtig, men gidder du næste gang ikke skrive at det er et suplerende svar, istedet for at at skrive at mit svar er forkert når det er rigtig.

netbasis er nemlig et særskildt abonnement, jeg er faktisk ikke sikker på at man kan oprette det mere, hvilket er derfor jeg ikke har skrevet det.

lige en sidste ting, for mig er det rart at KPN og MajaH, gidder at hjælpe med at svare når jeg selv er optaget eller jeg har problemer med at finde de rigtige ord, Jeg gør det samme for dem, det er en slaks aftale vi har, det er jo sådan noget venner gørHumørikon med tunge

du er selv altid velkommen til at komme med et svar hvis d mener at du har et bedre eller du bare vil splere.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Nu kan vi så alle se at det er spørgeren kronborg der har markeret miela1's svar som løsning.Glad humørikon

Kære alle sammen,

Vi har tdc bredbånd og jeg var kun ude efter om der kunne oprettes en yderligere selvstændig mailadresse - alt er fint besvaret...

Tak

Lars

Omdømme 1

Javel ja...

Nu bliver det her så til en gang mudderkastning, som der har været lagt op til et par gange - Og nu frabedte en af de involverede sig så personligheder (fair nok) - Det var bare nok lidt svært, når vedkommende mikser sig ind hver gang... Også selvom vedkommende ikke har noget konstruktivt at tilføje..

Forøvrigt kan jeg da til vedkommendes oplysning tilføje, at miela1's svar FAKTISK var markeret som løsning inden mit (supplerende) svar....(så ved ski ikke lige hvad det sidste indlæg du skrev skal gavne..) Men når noget er markeret som løsning, så siger jeres interne regelsæt måske at man ikke må skrive mere ???!!!

Nåh - Det her begynder at blive for sammenspist.. I har åbenbart patent på sandheden herinde... Fint nok..

Det her sted er vist ikke noget at bruge mere tid på - I har jo svarene ....

Jeg hiver stikket .... CVX

Hej alle

Jeg ved ikke hvilken mening I andre har, men jeg synes da når tråden er besvaret kan det da ikke gøre noget at udvæksle meninger.

Hvad siger kronborg til, at vi lige laver en debat om det? Eller vil du stoppe tråden?

Omdømme 1

Glem det MajaH.

Denne debat er vist afsluttet - Det blir vist ikke bedre.. Måske i internt i jeres 3 mand's klub kunne snakke sammen om hvordan reglerne på forum skal være for os andre... Og så muligvis lige rundsende det, eller be moderatorerne om at slå det op et offentligt sted, så alle vi andre ved hvad vi har at rette os efter....

Det er ski svært at være med, når der findes et sæt officielle regler - og så jeres regler... De første kan man godt overtræde - men gud hjælpe den der overtræder jeres ...

CVX

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Til CVX.

Jeg synes ikke du skal "hive stikket".

Dette forum har hårdt brug for begavede og vidende hjælpere som dig, - og føler du at der er nogen der chikanerer dine velmente forsøg på at bidrage med viden til en spørger, eller saboterer tråden ved at sidde og fylde den med ligegyldigt chat, - så indberet det til moderator. Det vil blive taget alvorligt.

Jeg er meget vel klar over at dette indlæg fra mig heller ikke har nogen direkte relevans til spørgers problem, - men det er en absolut undtagelse, - og har i hvert fald den relevans til både kronborgs's og alle andre spørgeres tråde, at de ikke skal dænges til med mails om nye "svar", der ikke rummer andet end ligegyldigt tomhjernet chat, og perfide spydigheder mod de der forsøger at hjælpe spørger med et svar.

Mvh FN ;-)

Hej

Hvis man underviser og skal bruge en mailadresse til hver computer, og det drejer sig altså om 14 somputere tilknyttet samme trådløse netværk, kan man så gøre det, så de enkelte computere kan kommunikere med hinanden? Kan man lave en live.dk mailadresse til den enkelte computer, så man ikke får alle mails til de 14 computere, når man logger på f.eks computer nr 1.

Hej Nivia

Er live.dk en TDC-mail-adresse? Hvis ja kan du kun oprette fem aliasser for samme mailbox. Der er mulighed for at oprette sorteringsregler, hvis du har en mailklient indstalleret på din pc. Søg på ordet "sorteringsregler"

Da du underviser, er du ret så afhængig af, at mails lander de rigtige steder og hvis jeg var dig ville jeg oprette/købe et domænenavn hos en webside udbyder, som f.eks. one.com. Der vil du kunne oprette lige så mange mailboxe med tilhørende mailadresse, som du har brug for.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Majas forslag er godt nok - men jeg vil alligevel komme med et alternativt forslag.

Når man har 14 computere somman gerne vil have til at arbejde sammen, så var det oplagt at koble dem sammen i et netværk med en fælles server. Denne server kunne så samtidig virke som mailserver....

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)