Svar

Flere routere efter TDC HomeBox router

Besked fra Admin: Indholdet af denne tråd kan være gammelt. For at få hjælp til tilslutning af router efter Homebox klik her.

Hej. Jeg har et meget dårligt wifi signal på mit værelse som ligger i den anden ende af huset ift. TDCs HomeBox Router. Der bor fem personer i huset. Vi har både Internet og TV igennem denne router. Et billede viser bedre vores setup end mine ord: [img]]http://i.imgur.com/qbxep.png[/img] Jeg ligger p.t. inde med en "standard" Trust router og en Linksys wifi access point: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=13643 (wifi virker af udkendte årsager ikke, derfor jeg købte Linksys'en som jeg tilslutter). http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/WAP54G Jeg har desværre ikke mulighed for at flytte TDCs router, men efter at have læst lidt rundt her på forummet, så burde det være muligt "forlænge" mit wifi signal med et/begge af ovenstående produkter [i] Spørgsmålet er bare hvordan? De 4 TV som er tilsluttet _skal_ have forbindelse. Jeg har forsøgt at tilslutte Trust routerens WAN port til en af TDC routerens LAN porte: [img]]http://i.imgur.com/IMLAL.png[/img] Dette virker dog ikke, og jeg kunne forstille mig at det er min router opsætning som ikke er i orden. Nogen som kan hjælpe, eller pege mig i den rigtige retning [i]?

icon

Bedste svar af HeinrichP 2 august 2011, 14:15

Jo det virker ikke med TV; - resten virker.

Prøv at sætte din egen router til automatisk at finde sin IP-adresse (normalt 192.168.1.1) - og dén adresse har TDC's boks også, og der kan ikke registreres to navne på samme adresse.

Desuden skal du (det er nemmere, hvis du venter med at trykke gem til allersidst) indstille din router til DHCP Relay, sætte den i TDC's router gennem et netværkskabel, eventuelt genstarte begge routere, og så burde alt virke (måske, måske ikke) tv'et også.

Om man kan undvære kablet, og få routerne til at snakke sammen trådløst er også muligt, men til det række min forstand ikke. 

Se original

13 Kommentarer

Beklager overstående indlægs dårlige formatering! Kan umiddelbart ikke ændre i gamle indlæg, så her er det igen.

Hej. Jeg har et meget dårligt wifi signal på mit værelse som ligger i den anden ende af huset ift. TDCs HomeBox Router. Der bor fem personer i huset. Vi har både Internet og TV igennem denne router. Et billede viser bedre vores setup end mine ord:

Jeg ligger p.t. inde med en "standard" Trust router og en Linksys wifi access point:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=13643 (wifi virker af udkendte årsager ikke, derfor jeg købte Linksys'en som jeg tilslutter).

http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/WAP54G

Jeg har desværre ikke mulighed for at flytte TDCs router, men efter at have læst lidt rundt her på forummet, så burde det være muligt "forlænge" mit wifi signal med et/begge af ovenstående produkter :D Spørgsmålet er bare hvordan? De 4 TV som er tilsluttet _skal_ have forbindelse.

Jeg har forsøgt at tilslutte Trust routerens WAN port til en af TDC routerens LAN porte: 

Dette virker dog ikke, og jeg kunne forstille mig at det er min router opsætning som ikke er i orden. Nogen som kan hjælpe, eller pege mig i den rigtige retning

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej decon

Har du set denne tråd: /t5/Tv/Tilslutning-af-2-routere-UDOVER-TDC-s-router/m-p/49913 ?

Måske er der noget hjælp at hente i den?

Mvh Stephen

Det ser jo godt ud. Jeg har også en 10 år gammel Trendnet 100mbit hub til at ligge. Ville den kunne bruges i stedet for router/swtich som der forslås i den anden tråd?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Mig bekendt vil en hub kunne bruges på samme måde som en switch, selvom switchen er en mere moderne og effektiv teknologi til sortering/fordeling af data mellem de enkelte forbindelse.

Jeg synes da, at du skal prøve hub'en Glad humørikon

Nu har jeg prøvet både GTH og HeinrichPs forslag. Måske jeg ikke har ordentligt styr på indstillingerne. Det virker hverken når jeg sætter routeren til IP 192.162.1.1 og slår DHCP fra. Forsøger jeg at sætte routerens ip til 192.162.2.1 og slår DHCP fra, kan jeg slet ikke få forbindelse til routeren ved at gå til 192.162.2.1 i min browser. Det kan jeg derimod hvis DHCP er slået til. Her er lidt billeder i så fald det skulle hjælpe Glad humørikon Jeg sidder p.t. med min laptop direkte forbundet til min Trust router.

Huben viste sig at være død Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Deaktiver DHCP serveren i din egen router og tilslut alle kabler i LAN-porte, altså ikke noget i WAN, så burde den virke som en switch.

Mvh

Kim

Undskylder det sene svar - kommer lige fra roskilde festival Glad humørikon Det ser umiddelbart ud til at virke med at deaktivere DHCP og kun bruge LAN porte som KsNa forslår. Jeg skal have mig et længere LAN kabel for at kunne teste hvorvidt det rent faktisk giver et bedre signal. Som det er nu så er det nye access point mere ustabilt, men det er nok også fordi det står klods op ad HomeBox Routeren Glad humørikon
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du har to trådløse AP's stående tæt - så kan det være nødvendigt at lege lidt med de kanaler de bruger. Det er næsten helt sikkert at de forstyrrer hinanden - og det går hårdt ud over hastigheden. Problemet kan minimeres ved at eksperime ntere med kanalerne.

Vh

Peter

Har jeg forsøgt, også før jeg tilsluttede det ekstra acess point. Har efterhånden forsøgt at skifte kanal i 2-3 forskellige hjem, og synes aldrig det giver det boost som mange lover. Kan selvfølgelig være jeg bare har været uheldig, og at flaskehalsen findes et andet sted Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa.

Opdagede denne fremragende tråd, og ville lige vide om du, decon, fik det hele til at virke som forventet.

Personligt kan jeg ikke få tv'et til at virke, når den er koblet til min egen router, som er slået til "DHCP-relay", og dermed bare leder signalet videre til TDC's. Dette har jeg kontaktet support om engang, og dette er IKKE muligt, da der skal finde nogle specifikke specialindstillinger og -konfigurationer af såvel software som hardware sted, hvis tv'et skal virke på din egen, og dette havde hverken support eller har jeg svar på nu.

- Derfor; - virker det for dig? 

Dog kan både internet, wifi og telefonen tilsluttes uden problemer igennem min egen router ved hjælp af DHCP-relay. 

Hej. Jeg beklager det meget sene svar på dit spørgsmål HeinrichP. Jeg har er først nu kommet i besiddelse af et netværkskabel der er så langt, at jeg kan teste det. Spørgsmålet er så bare om der er meget at komme efter når support siger at det ikke kan lade sig gøre. Mit spørgsmål til support er så bare, om man ikke kan få en større router med plads til mere end de 4 porte? Jeg forsøger mig i dag, håber på at det kommer til at virke, ellers skal jeg til at snakke med udlejer om "teknik", og det orker jeg knap nok.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jo det virker ikke med TV; - resten virker.

Prøv at sætte din egen router til automatisk at finde sin IP-adresse (normalt 192.168.1.1) - og dén adresse har TDC's boks også, og der kan ikke registreres to navne på samme adresse.

Desuden skal du (det er nemmere, hvis du venter med at trykke gem til allersidst) indstille din router til DHCP Relay, sætte den i TDC's router gennem et netværkskabel, eventuelt genstarte begge routere, og så burde alt virke (måske, måske ikke) tv'et også.

Om man kan undvære kablet, og få routerne til at snakke sammen trådløst er også muligt, men til det række min forstand ikke. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)