Flere pc

Jeg har problemer med at få flere pc til at køre på mit netværk. Er det et spørgsmål om flere IP adresser.

Jeg har både bredbånd og IP tlf, som jeg dog meget sjældent benytter.

Vi har tidligere haft to pc der kunne køre på netværket men siden fornyelse af abonnement virker det ikke.

Kan I hjælpe?

Kenneth

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kenneth

Du skriver, at du har både bredbånd og IP-telefoni. Betyder det, at du har TDC Homeduo og en TDC HomeBox installeret?

Hvordan er netværket sat op og forbundet i dag?

Mvh Stephen

Jeg har Homebox og Duo installeret.

Det skulle være korrekt installeret efter brugsanvisningen og det viker også på denne bærbare pc. Men når vi skal på nettet med en anden pc - finder netværket og indtaster kodeord - går den ikke på.

Jeg har skiftet kodeord og det virker fortsat ikke.

Selv når denne PC er slukket kan den anden PC fortsat ikke logge på netværket.

Netværket er et hjemmenetværk på PC og kan findes når folk søger med iphone, pc mm.

Kenneth

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kenneth

Ok, det vil sige, at det kun er den trådløse forbindelse, der er problemer med, og at alle pc'erne godt kan komme på nettet, hvis de forbindes til HomeBoxen med et netværkskabel?

Jeg gætter umiddelbart på, at problemerne med det trådløse netværk skyldes, at det kun er den ene pc, der kan håndtere HomeBoxens standardindstillinger for det trådløse netværk.

Jeg vil derfor foreslå, at du noterer dig, hvad standardindstillingerne er, og derefter prøver at ændre til følgende i HomeBoxen:

Under Trådløs/Generelt

Vælg fast kanal

Under Trådløs/SSID1

Trådløs indstilling: Kun 802.11g

Netværks godkendelse: WPA

Kryptering: TKIP

Forhåbentlig kan det løse problemet.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool: