flere mailadresser på samme abonnement?

Jeg kan se at jeg kan oprette 5 forskellige adresser men kan det passe, at det ikke kan lade sig gøre, uden at samtlige mail kommer i alle postkasser ? Skal man som ægtepar/samboende ikke kunne have seperat mail i ET abonnement ??

mvh

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stent

Det er rigtigt, at man kan have 5 mailadresser hos TDC, men at man kun har 1 postkasse. Så når man tømmer postkassen, henter man alle mails til alle 5 mailadresser. Jeg er helt enig i, at dette ikke er særlig optimalt eller familievenligt, men sådan er systemet altså indrettet.

Der er flere indlæg i dette Forum, som beskriver mulighederne for at opsætte regler i mailprogrammet på hver enkelt computer, så der på hver computer kun hentes mails, som er stilet til én af de 5 mailadresser. Jeg har ikke selv prøvet det, man kan forstå, at det kan være ret kompliceret at opsætte disse regler.

Det er ikke specielt dyrt at købe sit eget domæne, hvor man i realiteten kan have alle de mailkonti man vil, og dette løser nemt alle mailopsætninger i familien. Men hvis man ikke vil rode med det, er det nemmeste nok at oprette en hotmail, gmail eller lignende gratis mailkonto til hver familiemedlem.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Tak for dit svar - ja, vi vælger så nok gmail-løsningen, men fjollet er det da. For det er rart med brevhemmelighed - og som jeg forstår det, kan man - uanset mailopsætning på den enkelte pc - se samtlige mails, hvis man logger ind på tdc-webmail?

mvh  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stent

Det sidste har du helt ret i. Den der kender loginnavn og -kode har adgang til alle mails.

Lad os håbe, at TDC en dag forbedrer mailkontoløsningen, så den bliver mere familievenlig. Men det har nu været sådan med de 5 mailadresser og 1 postkasse i rigtig mange år, så det er desværre ikke sikkert, at TDC nogen sinde gør noget ved det. Trist humørikon

Godt at der findes mere familievenlige løsninger! Meget glad humørikon

Mvh Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"og som jeg forstår det, kan man - uanset mailopsætning på den enkelte pc" - se samtlige mails, hvis man logger ind på tdc-webmail?

Det er fuldstændigt rigtigt forstået, og det er af samme grund at jeg, - til stor fortrydelse for de der har udtænkt sorteringssystemet, hævder et der et komplet værdiløst.

Mvh FN ;-)

ja, egner sig bedst til den jaloux ægtemand m/k der vil holde lidt øje med partneren og " glemmer" at fortælle om webadgangen. Glad humørikon

Nå, slut herfra - tak for svar.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)