Flere mailadresser

Er der nogen, som ved om det er muligt - og i givet fald hvordan det gøres - at oprette "eksterne" mailadresse - altså mailadresse hvor de indkomne mails ikke afleveres i samme postkasse, som TDC selv udtrykker det?

3 Kommentarer

Hej Gottlieb

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Har du et postpogram på din pc, eller bruger du webmail.

Hvis du bruger webmail, skal du go ind på MIT TDC - mail - indstillinger - mailadresser.

Der kan du oprette 5 aliasser.

Vil du have hver indkomne mailadresse ned i hver sin mappe, skal du først oprette mapperne på webmail.

Det gør du sådan:

opret mappe på webmail

I Webmail - i venstre kolonne klikker du på mapper.

I det nye vindue, over dine mapper klikker du på opret

Øverst i dit browservindue kommer der en bjælke frem, hvor der står du skal give tilladelse til en programkode. Højreklik på den lysegule bjælke og klik på tillad vinduer med programkode midlertidigt.

Klik på opret igen.

Et nyt lille vindue kommer frem og der skal du skrive navnet på din nye mappe.

----------------------------------

Et samlet ekssempel på hvad jeg har gjort. Hvis det virker hos dig, vil jeg meget gerna have en tilbamelling på om det også virker hos dig.

Log på webmail:

opret to aliasser

mail - indstillinger - mailadresser.

hans(a)xxxx.dk
 grethe(a)xxxx.dk

opret to mapper

mail - mapper - opret

hanses mappe

grethes mappe 

opret to regler

mail - indstillinger - sortering

1. regel:
    Hvis           Til- eller Cc-feltet
    i en mail      indeholder
    teksten        hans(a)xxxx.dk
så flyt mailen til hanses mappe

2. regel:
    Hvis           Til- eller Cc-feltet
    i en mail      indeholder
    teksten        grethe(a)xxxx.dk
så flyt mailen til grethes mappe 

Tak for rådet

det vil jeg prøve

mvh

Gotltieb

Hej Igen Gottlieb

Jeg skriver til dig fordi jeg er nysgerrig om at vide, om du fik det til at køre med de sorteringsregler, fordi der nu er en anden bruger der måske vil forsøge at bruge min vejledning.

Hvis du kunne bruge min vejledning, kan du hjælpe andre brugere med samme problem, ved at klikke på accepteret som løsning, ud for det svar hvor jeg skrev anvisningen på sorteringsregler..

Hvis du ikke kunne bruge min vejledning, må du meget gerne skrive det her i din tråd og evt. hvad du så har gjort. På forhånd tak.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)