Svar

Flere end 4 TV??

• lko
  • 0 kommentarer
Jeg vil gerne kunne sætte 6 TV op i huset (kommer fra Yousee-område, hvor det ikke var noget problem), men i følge vejledninger mv. kan jeg kun have 4 TV tilsluttet min 20/2 Trio-løsning...

Udover begrænsningerne i båndbredden på forbindelsen, hvad vil der så være i vejen for at jeg tilslutter 1 harddiskoptageboks og 5 multiroombokse??

1. Kan jeg godt have alle 6 bokse "tændt" på Standby samtidig og kun tænde 4 bokse (og TV) ad gangen, eller skal der hele tiden være to der er helt slukket/uden netværksforbindelse).
  2. Kan jeg se TV på 4 fjernsyn samtidig med jeg optager på boksen, eller tæller det også som et TV?
  3. Hvad sker der, hvis jeg kun kan have 4 bokse tændt samtidig og kommer til at tænde en femte?? Kan jeg selv "rette op" på en evt. systemfejl, eller kræver det involvering af TDCs support??
Hilsen Lars

icon

Bedste svar af fraukmatt 20 juli 2012, 21:50

Hey...

If you  have six boxes and four subscriptions ....then you can have all six boxes turned on however box 5 and 6 will show the channels shown by one of the other boxes...

TDC system works with Multicast  meaning that there are four indivdual streams available which  your indivdual settop boxes can join ...boxes 5+6 join can join also but since there is only 4 streams available you can only see four indivdual channels 

from experince and a background in the technlogy :-)

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Dit første problem er nok at TDC kun vil sælge dig 1 boks med harddiskoptager og 3 multiroombokse, dvs 4 bokse i alt.

Om systemet i det hele taget supporterer mere end 4 bokse er jeg ikke klar over da jeg aldrig har prøvet det eller hørt om andre med dette opsæt.

Jeg har faktisk 5 bokse pt. Men ved ikke helt om jeg tør sætte dem alle sammen på....

Omdømme 2

Umiddelbart ville jeg ikke være bange for at smide den 6. boks på. Det værste der burde kunne ske, er at du får en besked om at alle dine 5 (4 tv + 1 optag) streams er brugt.

Du burde derfor godt kunne smide 6 bokse på og så "nøjes" med at bruge (skiftevis alt efter hvilken boks du har brug for) de antal bokse som du har streams (formentlig 5 i alt) til.

Jeg har hørt et lille rygte om at ovenstående løsning er noget TDC arbejder på at supportere men det er aboslut et ubekræftet rygte.

Hey...

If you  have six boxes and four subscriptions ....then you can have all six boxes turned on however box 5 and 6 will show the channels shown by one of the other boxes...

TDC system works with Multicast  meaning that there are four indivdual streams available which  your indivdual settop boxes can join ...boxes 5+6 join can join also but since there is only 4 streams available you can only see four indivdual channels 

from experince and a background in the technlogy :-)

Thank you for your answer. It is good to know, that I kan have all boxes turned on, without crasing my system/connection.

Lars

Omdømme 2

Det ændrer dog ikke på det fakum at TDC kun vil sælge dig 4 bokse - så man skal selv ud og finde ekstra bokse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)