fjernbetjening virker ikke - ikke batteriproblem

Vores ene fjernbetjening virker ikke. Den lyser rød ved tænd/sluk knappen når man trykker på den, men den den reagerer ikke. Den hverken lyser eller reagerer når man trykker på tv guide, menu, tdc film og den der pil. Jeg har prøvet at skifte batteri(fra den anden fjernbetjening, som virker uden problemer) og det virker heller ikke.

Nogle forslag??

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Har du prøvet at trykke på den knap der er i venstre side, så skulle den højre knap gerne skifte så den bliver grøn.

Hvis ikke det hjælper er fjernbetjeningen nok defekt.

Mvh

Kim

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Som KsNa også skriver, så prøv at trykke på den øverste venstre knap:

fjernbetjener.jpg

Nej, det virker desværre ikke.. Må nok op i en butik med den...

Jeg har samme problem. Når jeg trykker på en af knapperne på fjernbetjeningen kan jeg se at den lyser grønt (altså er der strøm på) men boxen reagerer ikke.

Desuden er det temmelig bøvlet ved opstart af boxen, on/off knappen på boxen lyser grønt, når jeg trykker på fjernebetjeeningens on-knap, men skifter over til rødt inden mit TV har fundet signalet.

Det er vist sket i sammenhæng med at vi fik "midt TDC", er det mon fordi min box ikke har kapacitet nok til det ?

Håber nogen kan afhjælpe problemet med et eller flere gode tips!

På forhånd tak.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej io

Jeg har et par forslag til hvad der kan være galt - og hvad du kan forsøge

Årsagen til at din Digitalmodtager lyser grønt og derefter rødt - før du får billede på, kan være fordi du holder on/off knappen nede lidt for længe. Digitalmodtageren har ca. 20 sekunder om at starte op, fra du trykker på on knappen (til den bliver grøn på boksen). Prøv at trykke en enkelt hurtigt tryk på fjenbetjeningen (on) og vent ca. 20 sekunder. Hvis den ikke tænder, kan du prøve at tænde direkte på boksen. Hvis det virker direkte på boksen, men ikke via fjernbetjening, er det en god ide at prøve med nye batterier.

Selvom fjernbetjeningen lyser grønt når du trykker på den, er det ikke sikkert der er strøm nok på batterierne. Hvis det er mere end en måned siden du sidst har skiftet batterier, er det altid en god ide at prøve som det første.

Mvh. Gitte

Tak for svaret. Jeg tror nu, det har noget med batterierne at gøre, og vil følge rådet fra en anden tråd om batterier, hvor det foreslås at skifte til den anden type CR2032 som også kan bruges:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19415

Mange hilsener

io

Det hjalp såmænd blot ved at tage batterierne ud og sætte dem i igen :-))

Tak for hjælpen kære forumbrugere!

io

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)