Firewall og internetforbindelse

Efter en opgradering af mit firewall/antovirus program cutter firewall'en min internetforbindelse.

Ingen problemer med internetforbindelsen hvis jeg deaktiverer firewall'en, men det er jo ret risikabelt.

Men -

Hvis Firewall skal samarbejde med internetttet skat jeg oplyse min IP adresse til oversigten over godkendte forbindelser i Firewall-programmet.

Men hvor finder jeg mit IP nummer hos TDC . det står ikke på regningerne? Og jeg kunn ikke finde det på computeren.

Jeg bruger Windows Vista

Med venlig hilsen.

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kunne prøve: http://myip.dk/

Hvis du sidder bag en router (hvad du med stor sandsynlighed gør) er en software firewall strengt taget lidt overflødig.

Tusind tak for svaret.

Og ja, jeg sidder faktisk bag en router - vidste bare ikke at den udgør et skjold i lighed med en firewall.

Så blev man klogere igen.

mvh.

Jens

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg vil også blande mig,

Den i sigselv udgøre ikke et skjold men din router har indbyget en firewall, som til privat brug er mere end nok, og så sammen med windows firewall(den firewall der er indbygget i windows) kan du næsten ikke være bedre beskyttet.

Hej "Miela1",

Tak for dit indlæg og oplysning om router/firewall.

og for din tankevækkende del af svaret.

mvh

Jens

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er i princippet rigtigt det Miela1 skriver, men:

- Det at du sidder bag en router medfører, at du ikke hænger direkte på nettet. Din router fungerer med NAT. Det gør det væsentligt vanskeligere at bryde ind ude fra.

- En software firewall virker udmærket, hvis ikke angrebet er udstyret til at sætte den ud af spillet. Netop fordi en softwarefirewall kører på den maskine, som er slut modtager for trafikken fra nettet og kører under samme operativ system som aplikationerne, er den mere sårbar.

En anden ting er, at din firewall burde have konfigureret sig selv. Det burde ikke være nødvendigt at indtaste ekstern IP adresse. Hvilken router(fabrikat og type) snakker vi om?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det skal nok også siges at man aldrig er helt sikret, lige meget hvor meget man prøver.

selv USAs NSA og FBI er blevet hakket.

Omdømme 2

So true...

Men det er også 10 trillioner gange sjovere og ubytterigt at hacke FBI end at hacke mig.

Det er måske den vigtigste sikkerhed overhovedet. Meget glad humørikon

Omdømme 3

Jep, Problemet er bare at for at hakke fx, FBI skal man bruge meget computer kræft og mange computer, og der er det os "normale" mensker det går udover.

men bare det at det vil tage lidt tid at hacke os, vil i de fleste tilfælde gøre at de hopper vidre til den næste.

Omdømme 3

Hej, Lidt mere.

Jeg er også mere udsat end de fleste fordi jeg har en webserver til at stå. 

men det hele handler bare om at gøre sig mindst mulig "interesant", så  kan man også føle sig sikker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)