Svar

Kan finde nettet men kan ikke komme på

• 0 kommentarer
Jeg har lige fået tdc hometrio. Jeg og min ene søn er kommet på det trådløse net, men min anden søn kan ikke komme på. Hans computer finder nettet men kan ikke komme på. Der var ingen problemer med at komme på inden vi fik home trio. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Henriette

icon

Bedste svar af Stephen1 24 april 2011, 14:37

Hej Henriette

Kan det tænkes, at den computer, der ikke kan få forbindelse, er noget ældre end den anden computer, der godt kan få forbindelse, og derfor har problemer med at håndtere standardinstillingerne for det trådløse netværk?

Under alle omstændigheder ville jeg prøve at ændre indstillingerne for det trådløse netværk i routeren/TDC HomeBoxen, hvilket du gør ved at taste http://192.168.1.1/ i adresselinien i din browser, skrive "admin" som brugernavn, og lade "Password" stå tomt.

Under menupunktet Trådløs / SSID1 har du mulighed for at ændre forskellige indstillinger, og jeg vil foreslå, at du i første omgang prøver med følgende:

Trådløs indstilling: Kun 802.11g

Netværks godkendelse: WPA

Kryptering: TKIP

Hvis du noterer dig, hvad de aktuelle indstillinger er, har du jo altid mulighed for at gå tilbage til disse.

Mvh Stephen

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Gå ind i netværksmenuen - slet de netværk der er - bed computeren vise tilgængelige netværk - opret forbindelse til det nye netværk.

Vh

Peter

Hej Peter

Tak for dit svar. Det du foreslår har jeg allerede prøvet. Alle netværk er slettet, computeren søger og finder tdc og jeg klikker opret forbindelse... den søger og søger og søger og så vender den tilbage til billedet med tdc´s netværk ... opret forbindelse. Der sker ingenting. Jeg har prøvet flere gange og har tastet netværksnøglen ind.  Genstartet routeren og prøvet igen og der sker det samme.

Jeg har også prøvet at deaktivere netværkskortet og det hjælper heller ikke noget.

Har du mon andre gode forslag? Glad humørikon

Med venlig hilsen og tak

Henriette

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henriette

Kan det tænkes, at den computer, der ikke kan få forbindelse, er noget ældre end den anden computer, der godt kan få forbindelse, og derfor har problemer med at håndtere standardinstillingerne for det trådløse netværk?

Under alle omstændigheder ville jeg prøve at ændre indstillingerne for det trådløse netværk i routeren/TDC HomeBoxen, hvilket du gør ved at taste http://192.168.1.1/ i adresselinien i din browser, skrive "admin" som brugernavn, og lade "Password" stå tomt.

Under menupunktet Trådløs / SSID1 har du mulighed for at ændre forskellige indstillinger, og jeg vil foreslå, at du i første omgang prøver med følgende:

Trådløs indstilling: Kun 802.11g

Netværks godkendelse: WPA

Kryptering: TKIP

Hvis du noterer dig, hvad de aktuelle indstillinger er, har du jo altid mulighed for at gå tilbage til disse.

Mvh Stephen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Har selv haft dette problem, så nulstillet vi homeboxen med den der reset knap der sidder på siden. Så kunne vi alle fint få forbindelse til den trådløst.

Tusind tak. Det hjalp!! Meget glad humørikon

Kunne først så kun komme på med mine sønners computere men fandt ud af at ændre nogle indstillinger i min egen så de passede med de indstillinger jeg havde ændret. Tak for hjælpen!!

Det havde jeg også prøvet det hjalp bare ikke... men nu har jeg heldigvis fundet ud af at ændre nogle indstillinger efter kyndig vejledning fra en anden venlig sjæl her i forummet

Men tak alligevel!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P