Finde musik på TDC-play - klassisk musik

Hej

Jeg bøvler noget med at finde klassisk musik på TDC-play. problemer er, som i så mange andre musiktjenester, at man typisk er mere intereresseret i en bestemt komponists værk, sekundært det konkrete orkester, sangerne etc. (selv om det også er vigtigt).

Jeg kan godt søge på fx komponisten Verdi. Det giver - forståeligt nok - en masse hits. Så vil jeg gerne finde indspilninger af en bestemt opera af Verdi - Nabucco. Så kommer der alt muligt mystisk frem. Jo, et par fulde indspilninger, men også en masse ekstra, man skal sidde og bladre igennem. Det er en stor rodebunke. Og når man så downloader, er jeg ude for, at der kommer en helt tredie ting ned.

Hvordan gør man dette smartest? Altså 1. komponist, 2. Værk, 3. Kunstner

mvh

Marianne

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Først, så er musik tjænster Desvære ikke gode til at finde Klassisk, da de mest indholder "mainstreem" musik. og de har da heller ikke den indspilling du beskriver.

Jeg vil sige at den måde du beskriver er den mest logiske, men desvære er det ikke alt der er bygget op i en logisk sans. men TDC play vil jeg søge på kunsteren og så når jeg får alle de hits med ting som jeg ikke søgte på vælge i listen over kunstnere den kunstner jeg vil have.

62iEA73C881FDBF0BFB

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Marianne

Jeg kommer lige i tanke om at der på TDC Play også er oprettet et forum. Det kunne måsk være en ide at prøve at besøge dette forum også. Der er sikkert noge deltagere der, der ved en masse om Play

Hilsen KPN

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Undskyld jeg retter dig lidtBlinkende humørikon, men det er meningen at de 2 fora skal "smæltes sammen" eller det er hvad vi har fået afvide i en anden tråd.

men hvis TDC Play Forum ikke er blevet lukket endnu så var det måske også en idé.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej igen miela1

Det var jeg slet ikke klar over. Det var rent tilfældigt at jeg her til aften opdagede at der var et forum på TDC play, ja - ja - ny viden   tak for det miela  Glad humørikon

Mvh KPN

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Klassisk musik:

Det kræver en special søgemaskine at komme med meningsfyldte udgivelser når det er klassisk musik da den udøvende kunstner oftest er forskellig fra den oprindelige.

Hold øje med 'Albumstakken' på TDC Play - der kommer løbende en samling udgivelser til inspiration: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=themesalb_drilldown&category_id=37802

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)