Svar

Finde mail

Er kunde via Skanderborg Antenneforening og Dansk Kabel. Har i mange år haft en privat.dk mail og anvendt Outlook Express.

Nu har jeg fået ny PC uden mailprogram og har derfor brug for web access. Kan ikke logge på med bruger = mailadresse og et nyt tilsendt password.

icon

Bedste svar af KPN1 3 oktober 2010, 08:47

Hej

Opret dig bare som bruger af Windows Live det er ganske gratis, og så har du nemlig en postkonto du kan bruge i Windows Live Mail postprogrammet sideløbende med din eksisterende private postkonto med din gamle mailadresse. Jeg bruger selv denne fremgangsmåde. Min Windows Live mailadresse eller Hotmail, som det tidligere hed, bruger jeg altid når jeg skal opgive en mailadr. på en eller anden hjemmeside for eks. for at handle - abonnere på nyhedsbreve eller som nogle gør at deltage i konkurrencer og lignende. Min TDC-mailadresse værner jeg om og den bruger jeg kun til mails mellem venner og bekendte og til offentlige myndigheder.

-- Og så lige en bemærkning om at bruge Webmail på "Mit TDC". Det er da smart nok at man fra internettet kan gå ind læse og sende mails - ja f.eks hvis man er ude at rejse og føler trang til at læse sine mails - - men i det daglige når jeg skal modtage og sende mails så bruger jeg altid et postprogram, for så har jeg mine mails på PC'eren og har altid direkte adgang til dem. Mange der ikke har et postprogram har spurgt mig, hvordan får man sin post ind på sin PC, eller importerer post fra WEBmail? Brug et postprogram og de bliver overvældet første gang de bruger programmet og al deres post vælter ind. 

Hilsen KPN 

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Hvorfor du ikke kan logge ind på Webmail kan jeg ikke lige svare på, men jeg mener at hvis den mail du har er en såkaldt gratismail eller freemail, så kan du nu kun åbne dine mails på internettet (Jeg er ikke helt sikker på om det er korrekt) - men hvis det ikke er en gratismail - så kunne du jo bruge et gratis mailprogram, f.eks. Windows Live Mail downloadet fra Microsoft. Det fungerer stort set som Outlook Express. Du kan opsætte din postkonto eller importere den til dette postprogram, så kan du i hvert fald hente og sende din post som du tidligere har gjort på din gamle PC. Hvis du stadigvæk har din gamle PC funktionsdygtig med Outlook Express, så er det meget nemt at eksportere din postkonto til en fil og importere den på din nye PC.

Mvh. KPN

Tak for hjælpen - krøb til korset og ringede til kuneservice og det viste sig også at være nødvendigt.

Tak for tippet om Windows Live Mail. Mht. "eksportere din postkonto til en fil og importere", så er det noget med at gemme det hele som en tekstfil, ikke ?

Kan ikke se noget under "indstillinger", der ligner noget jeg kan bruge. Under Konto -> Post er der knapper for "Importer" og "Eksportere" - er det her jeg kan gemme indholdet fra Outlook Express ? Gamle mails, mappestruktur og kontakter ?

Omdømme 2

Hej

Som du selv er inde på skal du eksportere din postkonto til en nyoprettet mappe eksempelvis på skrivebordet som du kan kalde postkonto.

I Outlook Express går du ind i menulinien - klik Funktioner, i undermenuen - klik konto - i den nye boks (Internetkonti) - klik fanebladet Post og marker din postkonto og klik på eksporter - nyt vindue fremkommer hvor du foroven i feltet  "Gem i" finder dit skrivebord og mappen "Postkonto" som du har lavet, klikker på denne mappe. Nu vil du se nederst i dette vindue (Eksporter Internetkonto) at der figurerer filnavnet på din postkonto og underneden filtypen. - Klik nu på Gem og nu er din postkonto gemt i mappen på skrivebordet. Overfør den evt. til en USB-nøgle og flyt den til din nye PC. Importer den så  til Windows Live Mail.  Klik Funktioner - konto og klik på Importer, nu åbner vinduet "Importer internetkonto" - find mappen som du har overført og deri marker din postkontofil og klik på åben og luk alle de åbne vinduer og du er tilbage i postprogrammet - SÅ skulle det gene være klar til brug.

Med hensyn til dine mails fra den gamle PC, kan du gøre som jeg altid har brugt nemlig at trække mails fra Outlook Express ud på skrivebordet til en nyoprettet mappe og derefter ved hjælp af USB-nøgle overføre til en anden pc's postprogram, det har virket fint for mig, selv om det nok kan virke en smule bøvlet, men så har jeg da fået ryddet op i gamle mails og det er jo godt nokGlad humørikon

Adressekartoteket eksporterer du fra Outlook Express som WAB-fil på samme måde til din nye PC - åbner Windows Live Mail og nederst til venstre - åben kontaktpersoner og i vinduet "Windows Live Kontaktpersoner" under menuen filer - importer Windows-adressekartotek (.WAB).

Jeg håber du kan bruge min vejledning jeg ved jo ikke hvor stort kendskab du i forvejen har til computere.

MVH. KPN

Tak for hjælpen - er ikke den store haj, men du har beskrevet fremgangsmåden meget præcist, så mon ikke det går :-). Det prøver jeg lige - kan se jeg skal starte med at oprette mig i windows live :-)

Omdømme 2

Hej

Opret dig bare som bruger af Windows Live det er ganske gratis, og så har du nemlig en postkonto du kan bruge i Windows Live Mail postprogrammet sideløbende med din eksisterende private postkonto med din gamle mailadresse. Jeg bruger selv denne fremgangsmåde. Min Windows Live mailadresse eller Hotmail, som det tidligere hed, bruger jeg altid når jeg skal opgive en mailadr. på en eller anden hjemmeside for eks. for at handle - abonnere på nyhedsbreve eller som nogle gør at deltage i konkurrencer og lignende. Min TDC-mailadresse værner jeg om og den bruger jeg kun til mails mellem venner og bekendte og til offentlige myndigheder.

-- Og så lige en bemærkning om at bruge Webmail på "Mit TDC". Det er da smart nok at man fra internettet kan gå ind læse og sende mails - ja f.eks hvis man er ude at rejse og føler trang til at læse sine mails - - men i det daglige når jeg skal modtage og sende mails så bruger jeg altid et postprogram, for så har jeg mine mails på PC'eren og har altid direkte adgang til dem. Mange der ikke har et postprogram har spurgt mig, hvordan får man sin post ind på sin PC, eller importerer post fra WEBmail? Brug et postprogram og de bliver overvældet første gang de bruger programmet og al deres post vælter ind. 

Hilsen KPN 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P