Filmleje via HomeTrio på min Mac Air

Hej alle,

jeg har funder ud af at jeg kan se film på min computer, når jeg har Home Trio. Men jeg kan ikke se filmene på min mac - den siger "blokeret tilbehør" - mangler der et program ??

Endvidere kan jeg ikke se web tv via mit Apple TV og Airplay - er der en fikst løsning på det ??

og ved I om det bliver muligt at se web tv på sin Ipad 3 ?[i]

hilsen Finn

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hey mannix,

Du kan da hente MitTDC appet ned(iPhone-appet), men mener også det skulle virke til iPad, under WebTV. Når du altså er tilsluttet dine hjemmenetværk hvor hometrio er installeret.

Den vej igennem kan du streame til via AirPlay til dit Apple TV Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Finn,

hvornår i processen får du beskeden "blokeret tilbehør"? Hvilken browser bruger du? Har du mulighed for at teste på en anden computer i hjemmet?

Du skal have Flash Player installeret før at kunne afspille film - tjek at du har den nyeste version.

Apple TV - måske skal du læse lidt om hvad Apple TV kan og ikke kan, men uden jailbrake har du altså ikke mulighed for at se web-TV med Apple TV, da det ikke er en computer og den ikke har en browser. Du kan altså kun bruge de apps der ligger på i forvejen - f.eks. leje film iTunes, se YouTube, streame film, billeder og musik fra din computers iTunes.

Men hvis du ellers kan få din Air til at afspille web-TV, kan du spejle (mirroring) din computerskærm til Apple TV og på den måde se web-TV på dit fjernsyn. Mountain Lion har det indbygget, ellers kan du bruge et program som Airparrot.

Web-TV på iPad -  du kan prøve med en anden browser som f.eks Puffin, der klarer de fleste flash-baserede sider.

Håber det besvarer dine spørgsmål

Mvh

Ser at Electronic også har svaret - en kommentar til det: Det bliver ikke en køn syn at bruge en iPhone-app på iPad og spejle den op til Apple TVBlinkende humørikon

Yes - jeg kan godt se Web tv på min iPad men der er ikke mulighed for at vælge Apple tv som visning ?
Jeg kan se leje film på min Windows computer. På min Mac bruger jeg sidste nye styresystem, Mountain Lion, jeg ved ikke med flash - jeg kan prøve at installere den.
Omdømme 2

iPad: Jo, dubbelklik på home-knappen, scroll helt ud mod venster - der finder du airplay-symbolet.

Mac Air: Flash Player er en forudsætning

Det hjalp at installere flash - nu kan jeg se film på mac'en - men kan stadig ikke afspille via AirPlay til mit fjernsyn - min Mac er fra 2010 - det er måske en forklaring - hvis ja kommer der så en software-update så det bliver en mulighed ?
Omdømme 2

På Apples side står der spec. for AirPlay Mirroring, og her kan du se at din Air ikke kan (MacBokk Air Mid 2011 or newer).

Men, som jeg skrev tidligere, kan du købe Airparrot (koster ca. 60 kr.) http://airparrot.com/.

Mvh

Det er lidt tankevækkende at jeg kan se TV2 play på min iPad etc. Men der er ikke mulighed for at se TDC / web tv på samme vis ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)