Fibernet - etablering

Er der nogen hér som succesfuldt har fået TDCFiber til at installere fibernetboksene i deres teknikskab _uden_ udvendig fiberboks? I vores nybyggede hus er der udlagt tomrør fra teknikskab til eltel-boks ved vejen til formålet og installatøren eltel networks ser ingen tekniske problemer i at benytte disse rør og montere boksene i teknikskabet. Det vil også lette gravearbejdet betydeligt. I vores nuværende hus er der allerede fibernet fra TDCFiber - uden udvendig boks. Alligevel insisterer TDCFiber på at der skal placeres en udvendig boks (og graves). Gode råd ønskes :-) mvh. Uffe

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

UffeZ skrev:
Er der nogen hér som succesfuldt har fået TDCFiber til at installere fibernetboksene i deres teknikskab _uden_ udvendig fiberboks? I vores nybyggede hus er der udlagt tomrør fra teknikskab til eltel-boks ved vejen til formålet og installatøren eltel networks ser ingen tekniske problemer i at benytte disse rør og montere boksene i teknikskabet. Det vil også lette gravearbejdet betydeligt. I vores nuværende hus er der allerede fibernet fra TDCFiber - uden udvendig boks. Alligevel insisterer TDCFiber på at der skal placeres en udvendig boks (og graves). Gode råd ønskes :-) mvh. Uffe

Jeg kan desværre ikke svare præcist på dit indledende spørgsmål, men jeg har også altid undret mig over at TDC med død og pine altid har placeret fiberboksene undenpå huset. Hvis du derfor får en årsag fra TDC må du meget gerne skrive det - de har pt ikke givet nogen årsag udover at sådan er det bare?

Ved etablering af en ny TDC telefonforbindelse plejer det ikke at være et problem at få ført kablet direkte til teknikskab uden dåse på hus.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det afhænger 100% af hvordan det eksisterende rør er ført. Det gældende småhusreglement foreskriver at sådan et rør skal være udført med "gastæt terminering".

Dvs at hvis der "bare" er ført et rør ind i huset - så er det ikke lovligt for TDC (eller andre for den sags skyld) at benytte dette.

Vh

Peter

I dette tilfælde er huset fortsat under opførelse. Det er opføres som totalentreprise af HusCompagniet og vi har selv byggesagkyndig på til at sikre at alt er i orden. Rørerne er udlagt specifikt til telefoni, fibernet og lign. TDCFiber har ikke betivlet lovligheden af installationen og TDC har ingen problemer med at bruge røret til telefonledninger.

Mvh. Uffe
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Så vil jeg da råde dig til at få din entrepenør til at undersøge om det er et specifikt krav at gassikringen skal sidde udenpå huset.

Jeg er sådan set helt enig i at der skulle ikke være nogen grund til at den ikke kan monteres i teknikskabet. Når huset er nyt og under opførlse burde det være muligt at træffe de nødvendige forholdsregler på andre måder.

Vh

Peter

Jeg har allerede talt med TDCFibers installatør; Eltel Networks. I følge dem er der ingen problemer teknisk eller lovgivningsmæssigt i at bruge det udlagte tomrør og afslutte med alle bokse i teknikskabet.

De oplyser også, at de _sommetider_ installerer på denne måde, men at det kræver, at det anvises af TDCFiber. Mit problem er således udelukkende at jeg ikke kan få TDCFiber til at skrive i ordren at installationen skal benytte det udlagte tomrør og afsluttes med alle bokse i teknikskabet.

Derfor vil det være nyttigt med nogle referenceadresser, som jeg kan henvise til.

Mvh. Uffe

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P